Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Var mycket folk från Brommaplan till Odenplan idag. Solskensvägen som vi kallar den. Alltid lite bättre.johan44 sa:Inga inlägg? Och tomt på cykelbanan i Solna. Är det fördröjningseffekten efter regn? Bästa cykeldagarna med skönast luft är dagen efter regn ju :)
iddqd sa:Blött så inte mkt cyklister. Däremot en 30 årig snubbe ute för att pendla på sin elskateboard för första gången, som jag svor lite åt. (befogat, men lite dåligt samvete efter)
Hur fort går de där egentligen? Låg lätt i typ 35 efter en sådan där i fredags.NotReallyGunde sa:iddqd sa:Blött så inte mkt cyklister. Däremot en 30 årig snubbe ute för att pendla på sin elskateboard för första gången, som jag svor lite åt. (befogat, men lite dåligt samvete efter)
Vart dragen av en sådan elaking i STHLM. fick ju naturligtvis jaga ikapp och prata lite samt dra ifrån efter nästa rödljus
mr.morango sa:Hur fort går de där egentligen? Låg lätt i typ 35 efter en sådan där i fredags.NotReallyGunde sa:iddqd sa:Blött så inte mkt cyklister. Däremot en 30 årig snubbe ute för att pendla på sin elskateboard för första gången, som jag svor lite åt. (befogat, men lite dåligt samvete efter)
Vart dragen av en sådan elaking i STHLM. fick ju naturligtvis jaga ikapp och prata lite samt dra ifrån efter nästa rödljus
Mathias sa:I fredags frontalkrockade jag med en dam i en kurva. Jag skulle korsa vägen på Kungsholms strand ner mot vattnet, kommer från Pampas-hållet. Jag ser en bil på tryggt avstånd längre fram, kollar över axeln och svänger in mot cykelbanan. Då upptäcker jag att det svänger ut en dam på min sida av cykelbanan. Jag hann inte få stopp utan skiddade några meter. Hon i sin tur frös till is när jag skrek akta. Hon bad om ursäkt för att hon hade kollat bakåt efter en bil (den jag såg framför mig) men klagade efter ett tag på att ”Ni kör som idioter”. Då påtalade jag att hon förutom att hon kollat baklänges även befann sig på fel sida av cykelbanan som är drygt tre meter bred. Därav mitt ”akta”-skrik. Trasig styrlinda, bockad bromsskiva och sned fälg som var bara några veckor gammal. Inga personskador som tur var, bara lite blå knän hos mig.
Igår försökte jag sätta upp mitt gamla framhjul som tubeless men failade då Orange seal-ventilen läckte som ett såll. (Det var det enda jag fick tag i på en söndag.) Så i med en Conti superlight slang i all hast på kvällen som måste kommit i kläm då den exploderade på Slussen i morse. Noterade att min handpump klarar max 4 bar. Småsur hela dagen nästan för att vill att cykeln ska funka som ett schweizisk urverk. Ska se om jag kan få fälgen riktad imorgon och om jag kan få tag på ett par DT-tubelessventiler som passar fälgen...
Crocko sa:Mathias sa:I fredags frontalkrockade jag med en dam i en kurva. Jag skulle korsa vägen på Kungsholms strand ner mot vattnet, kommer från Pampas-hållet. Jag ser en bil på tryggt avstånd längre fram, kollar över axeln och svänger in mot cykelbanan. Då upptäcker jag att det svänger ut en dam på min sida av cykelbanan. Jag hann inte få stopp utan skiddade några meter. Hon i sin tur frös till is när jag skrek akta. Hon bad om ursäkt för att hon hade kollat bakåt efter en bil (den jag såg framför mig) men klagade efter ett tag på att ”Ni kör som idioter”. Då påtalade jag att hon förutom att hon kollat baklänges även befann sig på fel sida av cykelbanan som är drygt tre meter bred. Därav mitt ”akta”-skrik. Trasig styrlinda, bockad bromsskiva och sned fälg som var bara några veckor gammal. Inga personskador som tur var, bara lite blå knän hos mig.
Igår försökte jag sätta upp mitt gamla framhjul som tubeless men failade då Orange seal-ventilen läckte som ett såll. (Det var det enda jag fick tag i på en söndag.) Så i med en Conti superlight slang i all hast på kvällen som måste kommit i kläm då den exploderade på Slussen i morse. Noterade att min handpump klarar max 4 bar. Småsur hela dagen nästan för att vill att cykeln ska funka som ett schweizisk urverk. Ska se om jag kan få fälgen riktad imorgon och om jag kan få tag på ett par DT-tubelessventiler som passar fälgen...
Lät som en skitdag, om det är taskig leveranstid på ventilerna kan jag har ett oöppnat par i reparationsväskan för utlåning, svarta DT Alu.
Mathias sa:Crocko sa:Mathias sa:I fredags frontalkrockade jag med en dam i en kurva. Jag skulle korsa vägen på Kungsholms strand ner mot vattnet, kommer från Pampas-hållet. Jag ser en bil på tryggt avstånd längre fram, kollar över axeln och svänger in mot cykelbanan. Då upptäcker jag att det svänger ut en dam på min sida av cykelbanan. Jag hann inte få stopp utan skiddade några meter. Hon i sin tur frös till is när jag skrek akta. Hon bad om ursäkt för att hon hade kollat bakåt efter en bil (den jag såg framför mig) men klagade efter ett tag på att ”Ni kör som idioter”. Då påtalade jag att hon förutom att hon kollat baklänges även befann sig på fel sida av cykelbanan som är drygt tre meter bred. Därav mitt ”akta”-skrik. Trasig styrlinda, bockad bromsskiva och sned fälg som var bara några veckor gammal. Inga personskador som tur var, bara lite blå knän hos mig.
Lät som en skitdag, om det är taskig leveranstid på ventilerna kan jag har ett oöppnat par i reparationsväskan för utlåning, svarta DT Alu.
Tack det var bussigt! I värsta fall får jag väl köra tube-less-less ett tag tills gamla fälgen är hel igen tänker jag. Det har ju gått förr i tiden har jag hört...
johan44 sa:kung federico.
Globalistic sa:Solig, blåsig och MASSOR MED CYKLISTER. ÖVERALLT.
jonja sa:Ca 1 km sydväst Drottningholm längs Ekerövägen. Vad är det för knäppskallar på gatukontoret som målat fartdämparränder över en sträcka på 60 meter vid tunnelbygget? 10 meter en bit innan utfarten hade räckt väldigt bra för klungorna. Plågsamt att köra räser där och detta är de facto sthlms populäraste stråk för lvg träning sen länge.
jonja sa:Ca 1 km sydväst Drottningholm längs Ekerövägen. Vad är det för knäppskallar på gatukontoret som målat fartdämparränder över en sträcka på 60 meter vid tunnelbygget? 10 meter en bit innan utfarten hade räckt väldigt bra för klungorna. Plågsamt att köra räser där och detta är de facto sthlms populäraste stråk för lvg träning sen länge.