Fjärdebrunn
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
För övrigt undrar jag om högerregeln upphör att gälla när man köper stor SUV.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fjärdebrunn sa:För övrigt undrar jag om högerregeln upphör att gälla när man köper stor SUV.
Radiac sa:Mötte en blå buss (1´an) som tyckte att det var en bra idé att ta ut svängen på fel sida refugen (behövs inte)
Han kollade föredömligt i högerbackspegeln så att han inte skulle köra på något.
Synd bara att han glömde att kolla framåt, typ där jag kom, men....men...
Tomcaten sa:Radiac sa:Mötte en blå buss (1´an) som tyckte att det var en bra idé att ta ut svängen på fel sida refugen (behövs inte)
Han kollade föredömligt i högerbackspegeln så att han inte skulle köra på något.
Har du Buss-körkort?
Fjärdebrunn sa:För övrigt undrar jag om högerregeln upphör att gälla när man köper stor SUV.
SUVar (och större BMW, Mercedes etc) utrustas inte längre med blinkers heller.Brakstav sa:Svar ja. Man uppgraderas till "störst går först"-nivån.Fjärdebrunn sa:För övrigt undrar jag om högerregeln upphör att gälla när man köper stor SUV.
Vidare behöver man inte längre heller titta innan man gör vänstersvängar in över trottoarer med cykelvägar.
konstruktören sa:Tomcaten sa:Radiac sa:Mötte en blå buss (1´an) som tyckte att det var en bra idé att ta ut svängen på fel sida refugen (behövs inte)
Har du Buss-körkort?
Jag har kört buss fast jag brukade titta framåt
Stumpy sa:SUVar (och större BMW, Mercedes etc) utrustas inte längre med blinkers heller.Brakstav sa:Svar ja. Man uppgraderas till "störst går först"-nivån.Fjärdebrunn sa:För övrigt undrar jag om högerregeln upphör att gälla när man köper stor SUV.
Vidare behöver man inte längre heller titta innan man gör vänstersvängar in över trottoarer med cykelvägar.
Tomcaten sa:Radiac sa:Mötte en blå buss (1´an) som tyckte att det var en bra idé att ta ut svängen på fel sida refugen (behövs inte)
Har du Buss-körkort?
Jag håller med konstruktören. Som gammal busschaufför skulle jag säga att man lär sig hur fordonet ser ut efter ett tag så att man kan kolla helt övervägande framåt.Tomcaten sa:konstruktören sa:Tomcaten sa:Radiac sa:Mötte en blå buss (1´an) som tyckte att det var en bra idé att ta ut svängen på fel sida refugen (behövs inte)
Har du Buss-körkort?
Jag har kört buss fast jag brukade titta framåt
Då gjorde du lite fel för man behöver titta mycket bakåt för att köra framåt i större fordon som buss och lastbil.
Tomcaten sa:Stumpy sa:SUVar (och större BMW, Mercedes etc) utrustas inte längre med blinkers heller.Brakstav sa:Svar ja. Man uppgraderas till "störst går först"-nivån.Fjärdebrunn sa:För övrigt undrar jag om högerregeln upphör att gälla när man köper stor SUV.
Det har blivit som i Norrland här i Tjöckholm. Ja skäms inte längre för mina medtrafikanter utan jag räknar ut de hela tiden som pålitliga.
Trafik-kvaliteten är riktigt skit men det är inte heller något som cyklismen kommer undan utan de spär ofta på det fenomenet.
+1Fjärdebrunn sa:För övrigt släpade jag mig hem igår, för att vakna med tjock hals och tryck i öronen. Idag jobbar jag hemma. Det kan bli griniga inlägg.
Stumpy sa:+1Fjärdebrunn sa:För övrigt släpade jag mig hem igår, för att vakna med tjock hals och tryck i öronen. Idag jobbar jag hemma. Det kan bli griniga inlägg.
(förutom de där med tjock hals och tryck i öronen)
Mycketvillhamer sa:Första mörkerpendlingen i år för mig i morse. Även premiär för minimalistpendling med fanny pack. Petade ner lunchlåda, steumpor, kallingar, t-shirt, pump, slang och verktyg i den här:
salle sa:Mycketvillhamer sa:Första mörkerpendlingen i år för mig i morse. Även premiär för minimalistpendling med fanny pack. Petade ner lunchlåda, steumpor, kallingar, t-shirt, pump, slang och verktyg i den här:
Snygg! Är det 2 eller 4 liters varianten? Var köpte du?
Svettopendlarna ? . Jo jag kan hålla med dig om det.IngvarW sa:Har inte andelen som pendlar på CX och rejsers ökat i procent i år? Tycker fler motionsnissar kör med bockstyre och nu menar jag inte svettopendlarna som tränar till och från jobbet.
Mycketvillhamer sa:salle sa:Mycketvillhamer sa:Första mörkerpendlingen i år för mig i morse. Även premiär för minimalistpendling med fanny pack. Petade ner lunchlåda, steumpor, kallingar, t-shirt, pump, slang och verktyg i den här:
Snygg! Är det 2 eller 4 liters varianten? Var köpte du?
Det är fyralitersvarianten:
https://www.safetrack.se/sv/Vattentat_Midjevaska_4_LTR_Pro-Light,_Svart?id=408204BK
köpte den samtidigt som jag slog till på ny pendlarväska:
https://www.safetrack.se/sv/Ryggsack_Vattentat_30L,_Hi-Vis_Gul?id=408030HVY
Visade sig att butiken låg ute på landet utanför Staffanstorp i Skåne, vilket är nära där jag bor så det var bara att sticka dit och plocka upp.
HA HA HA HA störtskönt :)ensamvarg sa:Kränkte en bockstyrecukklist med min Brommie på hemvägen. Ska man ligga i bocken får man väl ligga i för att ligga i täten?
Black planet sa:Tillbaka på Sthlm cykelvägar efter ha cyklat omkring i Köpenhamn. Folktomt är väl första kommentaren. Andra är u-land gällande cykel infra. Det gäller även mot Malmö. Annars var det crispigt på rejsern.
staine sa:Black planet sa:Tillbaka på Sthlm cykelvägar efter ha cyklat omkring i Köpenhamn. Folktomt är väl första kommentaren. Andra är u-land gällande cykel infra. Det gäller även mot Malmö. Annars var det crispigt på rejsern.
Bra där, man ska alltid vidga vyerna.
Cph, många cyklister men det är en jäkla ordning på dom och dom kan till och med höger och vänster.
:)
Scottår sa:Sent iväg = tomt på vägarna. Uppehållsväder och bra temperatur. Inget att klaga på. :)