Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag återupptäckte min gamla kedjetvätt för några veckor sen, jädrar så ren pendlarkedjan blev!zodah sa:Just det, cyklade inte igår så pendlaren hade stått sedan tisdagens hällregn.Synd på kedjan för den hade kärvat ihop och var stelopererad på några ställen. Panikhällde olja flödigt inför morgonens strapats och det gick fint, det växlade i alla fall som det skulle. Men väl framme var hela kedjan täckt av ett smetigt brunt klet. Inte mkt olja utan mest vatten och rost. Precis som ett otätt nav ser ut efter saltvattenspendling.
Dags för service.
Dina bilder är så bra federico!federico sa:21 November
Går det att återkoppla detta till någon som kan lösa problemet?ni(c) sa:Dina bilder är så bra federico!federico sa:21 November
Men just den här kurvan är hemsk. Bytte pendlarväg för flera år sedan till viss del pga den eftersom gående såklart försöker undvika vattenpölen till höger i bild & då går in på cykelbanan...och kommer man från det hållet som cyklisten på bilden så är sikten skymd & man riskerar att få möte. Väldigt mycket barnvagnar, joggare & flanörer på den här sträckan också. Hoppades att pölen skulle vara åtgärdad vid det här laget...
nHz sa:Går det att återkoppla detta till någon som kan lösa problemet?
(jag brukar skicka mail til min komun som ganska snart kommer ut och lagar "farliga" vägar eller dålig belysning)
ni(c) sa:Dina bilder är så bra federico!federico sa:21 November
Men just den här kurvan är hemsk. Bytte pendlarväg för flera år sedan till viss del pga den eftersom gående såklart försöker undvika vattenpölen till höger i bild & då går in på cykelbanan...och kommer man från det hållet som cyklisten på bilden så är sikten skymd & man riskerar att få möte. Väldigt mycket barnvagnar, joggare & flanörer på den här sträckan också. Hoppades att pölen skulle vara åtgärdad vid det här laget...
NotReallyGunde sa:Många har riktigt dålig belysning, eller ingen alls. Hoppas att naturliga urvalet klipper dem så det inte blir vårdkostnader utan trälåda. Eller att de skaffar riktig belysning.
Mörkertalet är stort.DanielS sa:NotReallyGunde sa:Många har riktigt dålig belysning, eller ingen alls. Hoppas att naturliga urvalet klipper dem så det inte blir vårdkostnader utan trälåda. Eller att de skaffar riktig belysning.
Konstigt att så många upplever det här när det inte alls stämmer med min bild. På min väg till och från stan (västerort<->centralen) så ser jag bara någon enstaka varje dag som inte har lampor. Undrar vad statistiken säger?
DanielS sa:NotReallyGunde sa:Många har riktigt dålig belysning, eller ingen alls. Hoppas att naturliga urvalet klipper dem så det inte blir vårdkostnader utan trälåda. Eller att de skaffar riktig belysning.
Konstigt att så många upplever det här när det inte alls stämmer med min bild. På min väg till och från stan (västerort<->centralen) så ser jag bara någon enstaka varje dag som inte har lampor. Undrar vad statistiken säger?
NotReallyGunde sa:Kör ju typ samma väg, mötte minst 5 utan framlampa, 3 som knappt lös. Körde om 4 utan lampa bak, 5-6 som hade väldigt svaga små lampor, vart omkörd av en som hade röd lampa men som satt så högt på ryggan att den lös för flygplanen. Det var dem jag mentalt registrerade.
DanielS sa:NotReallyGunde sa:Kör ju typ samma väg, mötte minst 5 utan framlampa, 3 som knappt lös. Körde om 4 utan lampa bak, 5-6 som hade väldigt svaga små lampor, vart omkörd av en som hade röd lampa men som satt så högt på ryggan att den lös för flygplanen. Det var dem jag mentalt registrerade.
Jo att många är "kreativa" med belysningen, det kan ju jag också hålla med om :-)
bonbon sa:Mörkertalet är stort.DanielS sa:NotReallyGunde sa:Många har riktigt dålig belysning, eller ingen alls. Hoppas att naturliga urvalet klipper dem så det inte blir vårdkostnader utan trälåda. Eller att de skaffar riktig belysning.
BC sa:Trevligt!
Breddat och ny asfalt mellan Pampas och Posten.
izar sa:Mötte en snubbe som skrek att min Philips lampa bländade (på halv effekt), ja tittar man rakt in i den så bländar den men det gör alla lampor.
Har ställt dottern som är 140 cm framför och hon tyckte inte att den bländade, man ser tydligt att lampan skärmar av någonstans vid brösthöjd/magen.
izar sa:Mötte en snubbe som skrek att min Philips lampa bländade (på halv effekt), ja tittar man rakt in i den så bländar den men det gör alla lampor.
Har ställt dottern som är 140 cm framför och hon tyckte inte att den bländade, man ser tydligt att lampan skärmar av någonstans vid brösthöjd/magen.