Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
zodah sa:ni(c) sa:zodah sa:Inte en endaste meter fick jag gratis. Blev också omcyklad av en herre med riktigt bra tryck i benen. POC från topp till tå och nån orange gravel-liknande cykel. Såg kompetent ut.
Längs med Ältavägen? Han kränkte mig så hårt så många gånger förra vintern...riktigt stark & har sånt flyt. Blev extra knäckt när jag nyligen såg honom svänga in vid en skola & jag insåg att han (också) var en förortsfarsa...
För övrigt tog jag (om)vägen genom skogen idag & det var verkligen helt rätt. Visserligen superblött men man slapp både motvind & småspik.
Jaaaa! Väldigt bra kurvtagning och känsla för hur halt det är (där jag inte helt litade på dubbarna idag utan tog det försiktigt) Sen så tryckte han på i motlutet vi Hellas och jag fick se honom segla iväg.
I somras höll jag rullen ett tag men då hade jag racer och han samma cykel som idag med feta däck. Släppte iväg honom nedför(!) mot Sickla den gången. Som sagt, kompetent.
Kan det vara Anders i stoCKholm? Han gillar POC och är stark som en björn. Stor-Anders alltså. Lill-Anders är liten men inte mindre stark. (Fast han är Valhallare, dvs ljusblå?)