Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

mörkt...

Igår däremot på hemvägen fick jag chans att äntligen prova mina nya ruskpendlingsskor och nya handskar på riktigt då det regnade hela vägen hem. Kom hem helt torr och go. Ett sådant lyx!!!

Jovars, 50 minuter varmt och mysigt, sedan slutade handskar och byxor att vara vattenmotståndiga. Därefter 30 minuter blött kallt och omysigt.

Beerfot sa:
Svenska språkets vackraste ord : "Torkrum"
+42

Nästan som att cykla genom ett vattenfall. På vägen hem igår så försökte jag mig på att pumpa däcken vid Sumpan, det kan vara en av de sämre pumparna som har tillverkats, jag hade mindre luft i däcket än innan jag gav mig det hela.

Kan väl även konstatera att MTB är en ganska dålig åretrunt pendlingscykel, en dag som denna så saknar jag verkligen långa skärmar.

Slaskblandat spöregn i Uppsala. Skulle behövt vindrutetorkare på glasögonen (och andra brallor än jeans). Nöjd med att inte ha så långt i alla fall. SS-Inbreden tuggade på bra.

/Johan

Waterworld.

Gick ut i boden och letade upp min fulmekade kepshjälm. Såå nice en dag som idag. Särskilt för en glasögonorm.

Nu förstår jag varför jag behöver köpa en "gummilapp" till framkstänkan = allt hänger i torkskåpen nu.

Tack för alla fina kommentarer! 17 December är från Rålis.

18 December, Idag regnade det!

18dec.jpg

Provade en vildsvinsjakt-pannlampa på Cph:s mörkaste stråk. Fantastiskt, man såg ända ner till asfalten! :)
(Känns dock som att man bländar något även om man vrider lite åt sidan vid möte.)

Fötterna höll sig torra faktiskt mha plastpåsar och tejp (men resten av kroppen var otorr).

Bilagor

• AE8CF17F-CC07-498A-AACA-D65D6B6C0FB9.jpeg
    AE8CF17F-CC07-498A-AACA-D65D6B6C0FB9.jpeg
    257.1 KB · Besök: 69
Undrar vad som var värst: morgonens pendling i regn och medvind, eller hempendling med uppehåll och motvind? Får nog säga att motvinden var värre än regnet.

Buff idag för första gången men fortfarande sommardäck. Det var spännande att trycka på i uppförsbackarna...

Mörkt satan. Pannlampan gjorde susen. Märkte också att en djävulusiskt bländande mötande cyklist, där blev bländningseffekten svagare pga mitt eget ljus? Kan det stämma?

Årets sista pendling. Kände mig seg på morgonen och ännu segare på vägen hem. Nu börjar det lilla störande kliet i halsen och näsan börjar tjockna. Tror jag lyckas tajma in en schysst förkylning lagom till jul, jo jag tackar!

Folktom. Nästan så att man kan tro att det varit zombieapokalyps. Några utspridda elskotrar här och där som livade upp mörkertristessen.

Årets sista till jobbet pendling, ensamt och varmt för årstiden. Några få vattendroppar från himlen dessutom.

Njutbar och varm pendling idag. Jag pumpade upp dubbdäcken till maxtryck för att de skulle rulla lite lättare på den helt isfria asfalten. Det gav önskad effekt!

Årets sista pendling avklarad. Tänkte att jag skulle ta en omväg på fina stigar men failade. För lite belysning i kombination med lätt regn gjorde att jag inte såg något, fick bli GC banor istället.

Blött värre idag på hemvägen. Imorse nådde vattnet inte in i skorna, hemvägen var sämre. Över naven och med framväskorna som en plog. Kallt blev det också. Tyvärr är det vägen in till stan så även om det var årets sista jobbpendling så lär jag inte slippa det om inte lite vatten tappas ur Mälaren.

Bilagor

• IMG_20191223_130456_9.jpg
    IMG_20191223_130456_9.jpg
    540.3 KB · Besök: 59
5225 sa:
Blött värre idag på hemvägen. Imorse nådde vattnet inte in i skorna, hemvägen var sämre. Över naven och med framväskorna som en plog. Kallt blev det också. Tyvärr är det vägen in till stan så även om det var årets sista jobbpendling så lär jag inte slippa det om inte lite vatten tappas ur Mälaren.
Kors... var?

5225 sa:

Läste att alla slussarna står öppna nu, även Södertälje

Enköping ut mot Bredsand, tyvärr ser det likadant ut i skogen nu, leran är borta på favorit stigarna och ersatt med tråkigt djupt vatten. Men drivlina blir väldigt ren iallafall.

Jag tyckte väl att det såg ut att vara ovanligt högt vatten vid Munkbron och Söderström i morse.
Det hade dykt upp en väldans massa nya rödljus vid NKS under helgen också. Måste hitta en bättre väg tror jag.

Tokvarmt och öde in mot huvudstaden. Mötte en cyklist som var iklädd endast t-shirt och retro löparshorts från 80-talet. Otippat.

Tillbaka
Topp