Fänkålsulven
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Rimfrost och lite bett i kinderna. Åtminstone i början på pendlingen.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Såg lite varningar om halka vid Slussen så jag bytte till dubbdäck för andra dagen det här året och kanske sjätte för den här vintern. Oklart om de gjorde nytta?
Halvvägs började det regna, svalkande.
Odensala i Östersund. Snöat rätt mycket både igår och idag även om det just där bilden togs inte lagt sig mer än kanske 5cm :)Grymt! Var är det där?
Jäkla jobbigt med alla dessa cykl7ster med gångare. Vi har ju pratat om att lämna gångarna hemmaBörjade med lite regn och 3 grader, sedan slutade det regna och det blev ganska behagligt. Svårt att se alla mörkklädda cyklister utan lampor och gångare.
Ingen som pendlat denna vecka, så jag återupplivar tråden. Iväg lite senare idag, skönt att köra utan lampa, kallt torrt och fint!
Jag lider i början. Tycker det är värre när man hämtar och är svettig och lite blöt för att sedan gå i snigelfart hemåt. Att pappa fryser spelar ju inte så stor roll... En lätt packbar dunjacka skulle ju lösa problemet, men finns ett litet motstånd i att vara tvungen att släpa på den.Har litet problem med kalla morgnar då jag lämnar barn på skola: det är litet kallt med underställ och vindväst/skaljacka medan man lämnar, pga små barn som cyklar långsamt. Det är å andra sidan för varmt med mer isolering när man cyklar snabbare. Och det är för meckigt att byta om vid skolan.
Hur gör ni andra?
Jag lider i början. Tycker det är värre när man hämtar och är svettig och lite blöt för att sedan gå i snigelfart hemåt. Att pappa fryser spelar ju inte så stor roll... En lätt packbar dunjacka skulle ju lösa problemet, men finns ett litet motstånd i att vara tvungen att släpa på den.
Jag lider i början. Tycker det är värre när man hämtar och är svettig och lite blöt för att sedan gå i snigelfart hemåt. Att pappa fryser spelar ju inte så stor roll... En lätt packbar dunjacka skulle ju lösa problemet, men finns ett litet motstånd i att vara tvungen att släpa på den.
Haha!, så länge sen jag tänkte på Gaston :)Fick se lite karma in action igår morse.
Omkörd av en helt svartklädd herre på elmoped på bron mellan Gröndal och Stora Essingen vid 0630 kanske. Han passerade i hög hastighet och så nära att mina byxor fladdrade. Tänkte "Rogntudjuuu" men sade inget, då han redan var en bra bit bort.
Kommer ner mot Alvik en stund senare, och vem ser jag inte, ledandes sin stendöda moppe? Den svartklädde mannen.