Mr Bottecchia
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Har också väldigt bra erfarenhet av Hope Pro 4 naven och saltslask. Inga som helst problem efter tre Stockholmssaltvintrar. Kan dock tänka mig att vissa kan irritera sig på det höga ljudet från frihjulet.Skulle gissa att MTB-naven är bättre än LVGs men det säger jag utan att ha ngn data att backa upp det med. Bara tänker att nav som är tänkta att rulla i gegga och skog håller bättre. Men med det sagt så frågade jag faktiskt hos CykelCity efter förra väldigt blöta vintern vad som, enligt deras erfarenhet, håller bäst och de svarade Hope Pro 4. Så jag beställde ett hjul byggt med det navet hos www.actionsports.de och än så länge är det felfritt och lever upp till prislappen.
Har haft noname-nav som rasat väldigt fort, efter några regndagar. Har haft 105-nav som höll bra, har haft Formula-nav som höll en vinter. Har haft nav som rullar bra så länge det är plusgrader men fryser i frihjulet så fort det blir kallare än -3.
Så köp kvalitet är min rekommendation och än så länge är jag mer än nöjd med mitt Hope.