Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Fin morgon lite kyligt snart påsk
20200407_081100.jpg

Uj så fint.
Själv så gjorde jag racerpremiär. Fick en snabb hybridpendlare på rulle i Älta. Distanserade honom i backarna men han kom ikapp på platten >Det var skoj och blev lite extra pulshöjning.

Pga. barn som är hemma så bestämde jag mig för att ta mig till jobbet idag. Fin morgon och lätta vindar men kyligt -2 hemma. Prognosen pekar på att det blir riktigt varm hempendling, det är alltid svårt att klä sig rätt så här års.

Kylig morgon. En andra uppsättning kläder nedpackad för hemfärden i förhoppningsvis varmare väder. Mycket lugnt på cyklingen, så även på jobbet.

Racer igen och det är ju fantastiskt hur mkt roligare det är. Börjar få upp flåset lite mer och hade pigga ben. Ser nu fram emot lite varmare väder.
>relativt tomt på cykelbanor och rätt lite bilar också.

Kopplade loss landsvägshojen från trainern och satte på hjul med 4 Season, så det blev årspremiär för den. Rullade på bra, men kroppen är seg efter att inte haft någon vilodag på flera veckor. Förhoppningsvis blir det en omväg hemåt i sol och 15 grader. Gäller att passa på innan kylan kommer tillbaka.

Har blivit avsevärt svårare att cykelpendla till jobbet nu när det är jobb hemifrån som gäller.

Men, man kanske skulle ställa cykeln vid sängen och försöka cykla ut i hallen, in i arbetsrummet och fram till stolen framför datorn!? Eller, det är nog smartast att låta bli. Ser risk för att en olycka kan inträffa och det är ju verkligen inte läge för sånt nu.

Har blivit avsevärt svårare att cykelpendla till jobbet nu när det är jobb hemifrån som gäller.

Men, man kanske skulle ställa cykeln vid sängen och försöka cykla ut i hallen, in i arbetsrummet och fram till stolen framför datorn!? Eller, det är nog smartast att låta bli. Ser risk för att en olycka kan inträffa och det är ju verkligen inte läge för sånt nu.

Jag cykelpendlar från hemmet till hemmet sedan 3 veckor. Perfekt start på dagen.

Ganska ointressant pendling och antalet cyklister trots vädret är ju ganska få. Damen som gick rakt över cykelbanan vid slussen/gamla stan med hund i koppel utan att se sig för var ju ganska väntat...

Stannade till på SCS för att köpa styrlager på vägen hem. Vem står där om inte Spindelbenen i egen högperson och smeker sina ben. Fortsatte sedan med en omväg via Älgö.

Fiskade upp den här från sidan två. Vad pågår???

Nåja, nytt styrlager monterat. Svängigt värre. Och motvind, såklart!

Segt i motvinden.
Var lite orolig för vevpartiet jag bytte i helgen utan att provcykla, men det satt kvar hela vägen.

Favorit i repris , motvind både till och från jobbet , extrabonus på hemvägen asfalteringsarbete (Linde i Årsta) med flaggvakter som inte hade koll på nånting överhuvudtaget varken bilar cyklister eller fotgängare ? , kaos .
Mange

Bytte vevparti i helgen och idag började det låta illa därifrån. Tänkte att jag kanske dragit åt vevpartiet eller cinchmuttern dåligt. Nope, det visade sig vara montörerna på Easton som inte dragit åt klingbultarna. Hade inget T25-verktyg med mig, så fick stanna ett par gånger och med fingrarna dra ihop det. Får ta en sväng på lunchen och köpa verktyg.

Fin morgon fram tills Staden sopade cykelbanan på Skanstullsbron. Den före arbetet rena och torra vägen ersattes med grus och gegga. Kanske inte hela världen men ganska störigt.

”Fin morgon fram tills Staden sopade cykelbanan på Skanstullsbron. Den före arbetet rena och torra vägen ersattes med grus och gegga. Kanske inte hela världen men ganska störigt.”
Kan bara hålla med , det har varit rent hela vintern och nu fullt grus å lera , nån glömde tömma maskin, och ah ingen märker nåt...?????

I går em var det motvind, det var inte lika kul som på morgonen med medvind. I morse vad det också medvind, alltså jag kan vänja mig vid det :)
Nackdelen är ju att det lär vara motvind hem igen :)

I går em var det motvind, det var inte lika kul som på morgonen med medvind. I morse vad det också medvind, alltså jag kan vänja mig vid det :)
Nackdelen är ju att det lär vara motvind hem igen :)

På min födelsedag för någon vecka sedan, av alla dagar, vände vinden 180 grader under dagen, och jag hade härlig medvind både till jobbet och hem. Kommer aldrig hända igen. :)

Lite läskigt med 60 mm högprofil fram. Väldigt skojsigt med vinden i ryggen dock.
Intervaller till Henriksdalsberget och Danviksklippan. Ev så gav det ngt, oklart. extrem sidvind på Henriksdal.

Hela familjen hemma idag, så jag flyr till kontoret. Skönt med en pendlingsdag igen... Efter 4 veckor hemma med bara sporadisk cykling pga ANNAT så kan man notera att benen är segare än vanligt och den konstanta kolhydratladdningen verkar endast ha hjälpt viktuppgången...

Fin svängom i söderort i morse. Blåste en hel del men mer konstant och inte de där läskiga kastvindarna som förgyllde cyklingen igår.
Örby, Flaten, Älta, Sickla, Gullmars, Årsta och så hemåt.

12 km i fel riktning med sida/mot. 3 timmar övrig utomhusaktivitet. 12 km i rätt riktning med sida/med in till jobbet.
Trevlig helg allihopa!

Tog ett varv in till kontoret, väldigt mycket flanörer att väja för. Och en fråga, har vi övergått till vänstertrafik under kåronakrisen? 85-90% kör det, har jag missat något?

Mycket cyklister som verkat tröttna på karantänen. Tjockt vid Skanstull idag vid halv 8. Temperaturen börjar bli riktigt behaglig på morgnarna, snart dags för kort-premiär? Kanske på hemvägen i alla fall...

Tillbaka
Topp