Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Mörkret faller över Europa. Men det skiter solen i. Han stiger och var uppe så mycket i morse så kepan äntligen började göra nytta.
(Jag kör rakt österut på morgonen - hela långa Tussmötevägen - och sen rakt västerut på e.m. En oerhörd ansträngning.;p )

Bra. Hjulsugare ska ställas av.

När jag höll på med löpning på elitnivå var min taktik att LÅNGSAMT höja tempot. De lite mer orutinerade parasiterna märkte inget innan klubban slog till.
Tryckte till i en backe för att bli av med en. Den andra var det bara platt, så växlare upp två snäpp och tryckte till. Behövdes inte mer än 10-15 sekunder för att slippa dem.

Bra. Hjulsugare ska ställas av.

När jag höll på med löpning på elitnivå var min taktik att LÅNGSAMT höja tempot. De lite mer orutinerade parasiterna märkte inget innan klubban slog till.

Kan iofs vara roande ibland att suga hjul ett tag, trötta ut personen ifråga lite (som självklart pinnar på lite extra) och sedan trycka ifrån rejält med minutiös timing.

Omoget dock, usch, jag är fullt medveten om det. ? I synnerhet om man själv blivit omcyklad (läs kränkt) av personen i fråga kan det vara lite lockande...

Kan iofs vara roande ibland att suga hjul ett tag, trötta ut personen ifråga lite (som självklart pinnar på lite extra) och sedan trycka ifrån rejält med minutiös timing.
Den taktiken använder jag på tävlingshetsarna, de som ska vinna sina tävlingar mot mig men ganska snabbt sänker tempot till lägre än det jag håller.

Men det finns en del seriöst starka snubbar, helt klart. Ibland får jag intrycket av att vissa verkligen laddar 100%, järnet, som ett VO2-max pass ungefär, ställer sig upp och fullständigt kränker broarna (om det nu må vara Tranebergsbron eller Västerbron) och då känner jag mig verkligen som en 50 plussare. ? Fullt möjligt dock att @KjellF är en av dessa snabbcyklare. ?

Jag är inte superstark, 60 + några månader och hade över 20 km enkel väg senast men det är inte så ofta någon kör om mig. Har dock haft en av dessa tävlingshetsare på Västerbron, jag tog honom på Lilla västerbron.:cool:

För att undvika för mycket Zwiftande planerar jag dock härja där också, att ta rejäla omvägar hem (sporadiskt) borde vara nyttigt. :sneaky: Blir så sjukt tråkigt att alltid cykla samma vägar.
Har för mig att du bor i Västerort. Den här vägen är trevlig om man kommer iväg tidigt på morgnarna. Blir några extra sprättbackar.
DFD70B0E-BF0D-478E-9CEB-5CC1FA928621.jpeg

Hur ser det ut på cykelbanorna i Hufvudstaden? Ska ner och arbeta ons-tors och frågan är vilken cykel man tar med sig. Funkar dubbfritt och höstdäck tror vi?

Till och från kontoret i Sunbyberg, hela Sundbyberg och Solna upplevs som ett vägarbete och omledningarna är urkassa. Nu även Hornsbergs strand.

Hur ser det ut på cykelbanorna i Hufvudstaden? Ska ner och arbeta ons-tors och frågan är vilken cykel man tar med sig. Funkar dubbfritt och höstdäck tror vi?
Innerstaden är väl typ isfri men det ligger mycket is/snö kvar norrläge utanför cykelbanorna som smälter på dagarna och fryser på natten så fläckvis halkrisk är det på vissa ställen men dubbfritt funkar.
Mange

Första pendlingen sedan November. Njutbar cykling idag. Något mentalt påfrestande med anti-svettpendling men jag klarade mig hela vägen fram.
Såg inte till några större dumheter heller, utom rawbikeföraren som stod och väntade på grönt vid ett obevakat övergångsställe.

Tänkte jag skulle passa på att cykelpendla nu när det är fint väder. Börjar bli många dagar nu. Tar vilodag imorgon.

Vadå? Du loggade väl landsvägscykel imorse? Såg en annan på landsvägshoj också och blev lite sugen, men blir nog bara fortare däck till att börja med. Borde byta till 2-delat på ena crossen också, men det får bli senare i samband med styrlindebyte.
Ja men vem f-n orkar ändra cykel i strava... det var pansarvagnen som vanligt. :-)

Nehep, då var det inte jag. Trodde att jag var den sista med dubbdäck i hela Årsta.

Folk får börja lägga upp pendlingsruterna här så att man vet vem man förnedrat/blivit förnedrad av ?
Nope, drar genom Örby/Östberga/Årsta med dubbar på väg in till stan. Omvänd ordning på väg hem om det inte blir en vuälta.

Möttes av punktering på Divergen imorse, besvikelsen. Måste kört över något jag inte borde gjort igår. Fick bli dubbhoj till jobbet. Men fantastiskt pendlarväder! -5 och strålande sol.

Tillbaka
Topp