Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Ingen risk. Du bor ju på fel sida av stan. :)
För att undvika för mycket Zwiftande planerar jag dock härja där också, att ta rejäla omvägar hem (sporadiskt) borde vara nyttigt.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ingen risk. Du bor ju på fel sida av stan. :)
Bra. Hjulsugare ska ställas av.Fick ett par hjulsugare idag också, som vederbörligen ställdes av.
Tryckte till i en backe för att bli av med en. Den andra var det bara platt, så växlare upp två snäpp och tryckte till. Behövdes inte mer än 10-15 sekunder för att slippa dem.Bra. Hjulsugare ska ställas av.
När jag höll på med löpning på elitnivå var min taktik att LÅNGSAMT höja tempot. De lite mer orutinerade parasiterna märkte inget innan klubban slog till.
KÄMPA!Mörkret faller över Europa. Men det skiter solen i. Han stiger och var uppe så mycket i morse så kepan äntligen började göra nytta.
(Jag kör rakt österut på morgonen - hela långa Tussmötevägen - och sen rakt västerut på e.m. En oerhörd ansträngning.;p )
Bra. Hjulsugare ska ställas av.
När jag höll på med löpning på elitnivå var min taktik att LÅNGSAMT höja tempot. De lite mer orutinerade parasiterna märkte inget innan klubban slog till.
Den taktiken använder jag på tävlingshetsarna, de som ska vinna sina tävlingar mot mig men ganska snabbt sänker tempot till lägre än det jag håller.Kan iofs vara roande ibland att suga hjul ett tag, trötta ut personen ifråga lite (som självklart pinnar på lite extra) och sedan trycka ifrån rejält med minutiös timing.
Har för mig att du bor i Västerort. Den här vägen är trevlig om man kommer iväg tidigt på morgnarna. Blir några extra sprättbackar.För att undvika för mycket Zwiftande planerar jag dock härja där också, att ta rejäla omvägar hem (sporadiskt) borde vara nyttigt.Blir så sjukt tråkigt att alltid cykla samma vägar.
Ja, det mesta är okej men med lite smältvatten som rinner ut under dagen och eventuellt fryser till över natten.Hur ser det ut på cykelbanorna i Hufvudstaden? Ska ner och arbeta ons-tors och frågan är vilken cykel man tar med sig. Funkar dubbfritt och höstdäck tror vi?
Är det torrt på vägarna i övrigt? Det ser inte ut att komma någon nederbörd de kommande dagarna.Ja, det mesta är okej men med lite smältvatten som rinner ut under dagen och eventuellt fryser till över natten.
Ja det är mest stänk på undersidan av diagonalrör och baksida av sadelrör. Körde cykelcross utan stänkskärm och höll mig torr både till och från jobbet sträckan Sjöstaden - Sundbyberg.Är det torrt på vägarna i övrigt? Det ser inte ut att komma någon nederbörd de kommande dagarna.
Kör rakt igenom korsningen där i nockeby, förbi bommen. Den backen är riktigt go ?Har för mig att du bor i Västerort. Den här vägen är trevlig om man kommer iväg tidigt på morgnarna. Blir några extra sprättbackar.
Visa bilaga 542895
Jag kör dubbfritt nu, man får vara lite på sin vakt i skuggpartier osv.Hur ser det ut på cykelbanorna i Hufvudstaden? Ska ner och arbeta ons-tors och frågan är vilken cykel man tar med sig. Funkar dubbfritt och höstdäck tror vi?
Får prova den, alltid kul med nåt nytt.Kör rakt igenom korsningen där i nockeby, förbi bommen. Den backen är riktigt go ?
Innerstaden är väl typ isfri men det ligger mycket is/snö kvar norrläge utanför cykelbanorna som smälter på dagarna och fryser på natten så fläckvis halkrisk är det på vissa ställen men dubbfritt funkar.Hur ser det ut på cykelbanorna i Hufvudstaden? Ska ner och arbeta ons-tors och frågan är vilken cykel man tar med sig. Funkar dubbfritt och höstdäck tror vi?
Hellre två tänder från kassetten än två från käften.Fint väder. Sprintade lite för hårt och bröt kedja + 2 tänder från kasetten som flög iväg nånstans. Tur att det var 300m hemifrån.
Gäller inte bommen cyklister??Kör rakt igenom korsningen där i nockeby, förbi bommen. Den backen är riktigt go ?
Är du säker på att han/hon gjorde det dåEn med dubbdäck körde ifrån mig med sommardäck, i Östberga. :(
Menvafan jag låg ju inte heller på vo2 max (heter det så?)
Absolut inte. Han såg väldigt chill ut om än med full vintermundering. :)Är du säker på att han/hon gjorde det då?
Hade mannen mustasch och blå jacka? ?En med dubbdäck körde ifrån mig med sommardäck, i Östberga. :(
Svart jacka, ingen mustasch på ryggen :pHade mannen mustasch och blå jacka? ?
Vadå? Du loggade väl landsvägscykel imorse? Såg en annan på landsvägshoj också och blev lite sugen, men blir nog bara fortare däck till att börja med. Borde byta till 2-delat på ena crossen också, men det får bli senare i samband med styrlindebyte.Prognosen ser rätt lovande ut. Dags att skifta dubbdäcken kanske
Visa bilaga 543029
Ja men vem f-n orkar ändra cykel i strava... det var pansarvagnen som vanligt. :-)Vadå? Du loggade väl landsvägscykel imorse? Såg en annan på landsvägshoj också och blev lite sugen, men blir nog bara fortare däck till att börja med. Borde byta till 2-delat på ena crossen också, men det får bli senare i samband med styrlindebyte.
Nehep, då var det inte jag. Trodde att jag var den sista med dubbdäck i hela Årsta.Svart jacka, ingen mustasch på ryggen :p
Du kan byta default beroende på säsong. :)Ja men vem f-n orkar ändra cykel i strava... det var pansarvagnen som vanligt. :-)
Nope, drar genom Örby/Östberga/Årsta med dubbar på väg in till stan. Omvänd ordning på väg hem om det inte blir en vuälta.Nehep, då var det inte jag. Trodde att jag var den sista med dubbdäck i hela Årsta.
Folk får börja lägga upp pendlingsruterna här så att man vet vem man förnedrat/blivit förnedrad av ?
Det var inte jag , för jag myspendlade på den här…En med dubbdäck körde ifrån mig med sommardäck, i Östberga. :(