Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Kontemplativt vevande efter gårdagens genomkörare. P1 Morgon surrade i högerörat. Solna hade tagit sovmorgon och sopsaltaren konverserade någon pendlare nedanför Huvudstad. Cykelbanorna låg snötyngda.
Kände mig som i en sovid i regnjacka och varma tights.

Kaffe och proteinkaka vid skrivbordet.

Kontemplativt vevande efter gårdagens genomkörare. P1 Morgon surrade i högerörat. Solna hade tagit sovmorgon och sopsaltaren konverserade någon pendlare nedanför Huvudstad. Cykelbanorna låg snötyngda.
Kände mig som i en sovid i regnjacka och varma tights.

Kaffe och proteinkaka vid skrivbordet.
Sjöväderrapporten är hett!

Snart ljusare tider! Blekingekusten.

Bilagor

• 6E730F65-44FD-40AC-9781-DED309263414.jpeg
    6E730F65-44FD-40AC-9781-DED309263414.jpeg
    790.9 KB · Besök: 61
Karaktärsbyggande pendling idag, däremot var det tyst och skönt jämfört med dubbdäck mot asfalt.
På Guldbron cyklade en cyklist mot rött och vurpade strax efter, cykeln gled ut i vägbanan där däcken snabbt blev överkörda av en lastbil, cyklisten klarade sig fint - ändå läskigt, kör försiktigt i snön allesammans!

Ymnigt med snö till SOlnakontoret, antingen hade de inte sopsaltat alls eller gjort det så tidigt att snön han lägga sig i alla fall? Oavsett medvind både till och från kontoret.
Hem fick NP 239w trots ett par lågfartspartier, bra tyrck i benen i alla fall.

Ymnigt med snö till SOlnakontoret, antingen hade de inte sopsaltat alls eller gjort det så tidigt att snön han lägga sig i alla fall? Oavsett medvind både till och från kontoret.
Hem fick NP 239w trots ett par lågfartspartier, bra tyrck i benen i alla fall.

NP 239W i dag är inte illa ? jag fegade lite på hemvägen, tyckte att väglaget var lite lynnigt. ? ?

Medvind till jobbet, men är ju inte kul om det inte kan få vara lite misär när det ändå är måndag. Så jag började med att cykla i motsatt riktning för att få lite motvind. När jag väl var varm (vilket inte dröjde länge) så vände jag och fick lite ZEN-pendling till jobbet. På hemvägen med 20 m/s i byarna i motvind var det inte lika ZEN. Jag tror jag slog någon slags rekord och körde Z2 med en medelhastighet på 15 km/h. Varför finns ingen sådan topplista på Strava?

Längesen man vurpade. Men så var det dags. Inga skador. Kör Schwalbe Marathon Winter 35´or bak. Räknade dubben som så att säga ligger mest i körbanan som kanske är i runda slängar 120-130 stycken eller nåt sånt (på ett nytt däck). Hade summa summarum 21 kvar där. Ehum. Köpte nytt illa kvickt. Rullar alltså upp för brant cykelbana med nysnö över isen. Spinner loss ett par varv innan cykeln stannar. Låser båda bromsarna. Fot i backen stillastående. Stillastående i kanske nån sekund. Sedan börjar hela ekipaget glida bakåt. Haha. Går rätt fort. Sen ligger man där. Bredvid Åva Gymnasium där det går förbi en massa elever på väg till plugget från tåget. Tänkte jag skulle få höra lite goda skratt. Men ingenting. Alla går med näsan i mobilen och ingen verkar ha noterat något av gratisunderhållningen. Jaja. Måste ändå sett rätt festligt ut :cool:
schwalbe.jpg

Längesen man vurpade. Men så var det dags. Inga skador. Kör Schwalbe Marathon Winter 35´or bak. Räknade dubben som så att säga ligger mest i körbanan som kanske är i runda slängar 120-130 stycken eller nåt sånt (på ett nytt däck). Hade summa summarum 21 kvar där. Ehum. Köpte nytt illa kvickt. Rullar alltså upp för brant cykelbana med nysnö över isen. Spinner loss ett par varv innan cykeln stannar. Låser båda bromsarna. Fot i backen stillastående. Stillastående i kanske nån sekund. Sedan börjar hela ekipaget glida bakåt. Haha. Går rätt fort. Sen ligger man där. Bredvid Åva Gymnasium där det går förbi en massa elever på väg till plugget från tåget. Tänkte jag skulle få höra lite goda skratt. Men ingenting. Alla går med näsan i mobilen och ingen verkar ha noterat något av gratisunderhållningen. Jaja. Måste ändå sett rätt festligt ut :cool:
Visa bilaga 609513
Du får utlösa högt gubbskrik nästa gång! ;)

Första pendlingen på två veckor pga seg sjukdom. Kollegorna blev glada att se mig och var så omtänksamma att dom frågade om jag äntligen var frisk.
- Ja, frisk nog för att cykla in i alla fall, så det får väl räknas.
- Cyklade du idag?! Du är nog rätt sjuk ändå.
Point taken.

Annars inget att rapportera, mer än att benen kändes som förväntat efter ovan nämnda sega sjukdom. Och motvind. Och isknöggel. Och varken jobblängtan eller hemlängtan. Och en trimmad elcykel som drog ifrån mig som nog inte var trimmad alls…

Tillbaka
Topp