Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lost HighwayInga pokaler idag direkt.Visa bilaga 609900
Precis beställt några askar loratadin.Vindstilla och rätt varmt på hemvägen, skönt.
Men dags för pollenmedicin nu känner jag ?
tvättade inte av cykeln i tossdags. det var dumt. men fick lite liv i kedjan i går kväll med lite Squirt.
Måste gjort ngt väldigt bra för det vart 25,1 km/h i snitt.
Snabbast i vinter.
En av dem såklart av en sk. "jobbig karaktär" ?, dvs den typen som ökar farten för att inte bli omkörd när han/hon noterar att någon kommer ikapp
Har verkligen inget emot om någon lägger sig på rulle bakom mig. Be my guest.Jag kanske hör dåligt så jag ökar först efter att blivit omkörd men då får personen som kört om mig skylla sig själv kan jag tycka (han körde ju om mig!?). ? ? Dock lättare sagt än gjort, många snabba elfordon samt en del starka jäklar som trycker järnet uppför åt maxpuls hållet (typ "intervallträning"), då har jag fullt upp med att enbart försöka hänga på, omkörning är bara att fetglömma innan det blir nerför (då personen som dragit ganska ofta är trött...). Dock håller jag självklart en del marginal till hjulet framför, det är ju trots allt jobbpendling vi pysslar med (tror jag...)
Elcyklar med mycket packning, paket etc är rätt bra att ligga bakom också.tacksamt när någon ibland kör om, så man får en rulle:)
Blev omcyklad vid botten av Hisingsbron. Snubben trodde nog att jag skulle sakta ner när backen började. Han hade spurtat lite extra för att ta sig förbi och behövde växla ner ett steg ganska omgående. Jag höll mystempo. Brukar unna mig det när jag jobbat över lite och inte har någon tid att passa. Att cykla om och inte kunna dra ifrån är skämmigt. Det tycker alla. Även snubben som just cyklat om mig. Jag såg min chans att ge honom ett rejält pulspåslag. Snubben började trampa. La mig i position snett bakom. Du cyklade om och nu ligger du i vägen för mig -positionen. Ville inte suga hjul. Malde på i samma tempo som tidigare, Mystempo. Hela vägen upp. Han fick slita rätt hårt.
Det är nyttigt med puls.
Hann du säga ifrån?Skämdes för en annan cyklists framfart, på gångbana förbi bostads- och skol-område. Två småbröder som gick i godan ro och kickade boll mellan sig, innan dagens skolmobbing väntade. Så kommer slapptasken med dålig tids-planering, stressad på sin cykel och vrålar "Det här är ingen jävla lekplats!"..
Nä, det är ingen velodrom heller. Det är en gångbana med rullatormänniskor, intill skola och lekytor. Kliv upp i tid, så hinner även du ta rätt väg?
nja säger vädret i HässelbyHelt ok men blev klart besegrad uppför Tranebergsbron av en urstark single speedare (ej bockstyre), noll chans, pallade ej ens att försöka "en nära döden maxpuls motattack", nerför är det dock inte många som plockar mig, tjänar nog lite nerför både på min egen vikt, ryggsäcken och cykelns vikt...Hög tid nu att lägga om mina däck (självklart TL slicks) på mitt andra lättare hjulpar, hoppas på sommardäcks premiär nästa vecka, en hel del rackare har säkert redan smygskiftat. ?
För övrigt så är det behagligt med mindre trafik nu under sportlovet.
Glömde posta bilden. Fin morgon.
Visa bilaga 610906