Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Äntligen vår fiii fan va gött.
68C9E54D-C830-4EEC-A05B-8ABA3760DC56.jpeg

Skönt rull hem i den härliga vårsolen och medvinden. De här dagarna när man just bytt till sommarsvålarna är min favoritperiod på cykelåret!

Jag blev inte ens irriterad när en tredje cyklist bestämde sig för att köra om den andra cyklist som var mitt i en omkörning av en första cyklist. Jag mötte alla tre i bredd. De tog upp precis hela hela cykelbanans bredd mellan Sveaplan och Norrtull. Tur att det fanns plats på gångbanan för mig…

Senast ändrad:
Fortfarande sommardäckslyrisk cykling. Något mer folk på cykelbanorna än igår, när jag cyklade på lite mer udda tidpunkter till och från jobbet. Vid Vasagatan/Mäster Samuelsgatan kom det en bilburen dåre som gasade på för att svänga vänster när det blev grönt, men eftersom han missade att det kom folk på övergångsstället tvärnitade han på cykelbanan. Han förärades en tvåfingersvinkning.
1681372267870.jpeg

Tyckte att det kändes bra uppför Torsgatan, där jag lyckades hålla bra tempo. Strava meddelade att känslan icke var fel, då jag slog nytt PB på just den sträckan.
Blev även Local Legend på en sträcka (hemligt, så ingen försöker stjäla den av mig)

Tre minusgrader i morse så det vara bara att köra utan batteri för att hålla ångan upp. På vägen hem var det riktigt skönt och två ungdjävlar skrek att jag borde byta hjälm. Borde nog göra det eller ?

Bilagor

• IMG_20230412_074602.jpg
    IMG_20230412_074602.jpg
    739.5 KB · Besök: 124
  • IMG_20230412_141058.jpg
    IMG_20230412_141058.jpg
    583.6 KB · Besök: 117
Tillbaka på kontoret för en dag under pågående FL. Oj vad jag saknat denna kontorstystnad. Skall sitta extra länge på muggen idag bara för att jag kan. Samt ta en långlunch, serverad varm.
2h å 5mil under bältet. Fuktigt men okej. Överraskande smutsigt ute på Juurgåårrn, av alla ställen.
Snitt 26.6km/h & pendlarfritt.

Pendlade tidigt till seminarium nere vid Centralen, slogs av att det var trevligt att komma iväg tidigt och vara själv i princip Örnsberg- Korsningen Hornsg/Ringv. Funderar också på hur olycksstatistiken ser ut på sträckan Slussen-Riddarholmskanalen, många verkar ha extra bråttom i alla härliga dolda kurvor?

Hem blir det nog en mysig omväg!

Pendlade tidigt till seminarium nere vid Centralen, slogs av att det var trevligt att komma iväg tidigt och vara själv i princip Örnsberg- Korsningen Hornsg/Ringv. Funderar också på hur olycksstatistiken ser ut på sträckan Slussen-Riddarholmskanalen, många verkar ha extra bråttom i alla härliga dolda kurvor?

Cyklar den sträckan varje dag, och den är vidrig. Har dock bara sett en olycka där, men det är ju vanligt med vansinnesomkörningar. Vanligtvis med elcyklar.

Bäst var ändå när scouterna i gamla stan (tror jag det var) hade kanoter i katakomberna under munkbron som de lastade ut ibland via cykelbanan till flytbryggan i kanalen :)

Tillbaka
Topp