Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

idag var det nog tufft cykelpendla från lidingö eller nacka.

själv hade jag skön ljum medvind:)

det här trädet hade inte stått emot vindarna..
.
IMG_9566.jpeg

uj vad blåsigt det var.
Nu förstår jag hur skåningarna har det med motvinden när man passerar stora öppna fält.
Det var tre murkna träd som fallit och jag fick kryssa runt i halvmörkret.
Men det var OK med ”värmen”

Jess. Första gången på cykeln på 2 veckor. Tack vet jag höstförkylning/COVID from hell. Skönt för knoppen att få komma ut. Dock inte för kroppen. HR Zon 3 med låga zon 2 watt. Behövde trampa 40-50W lägre för att inte gå in i HR zon 3.
Fint pendlingsväder idag. Lovades stark sidovind men märkte inte riktigt av den... kanske för att det gick så otroligt sakta...

Motvinden var spännande och jag ville spara "las piernas" - benen till ett spinningpass. Efter Ropsten kunde jag lägga mig på rull bakom en Rawbike som låg i ca 28 km/h och jag behövde knappt trampa så elcyklar kan vara bra ;-)

Efter en snabb analys av valmöjligheterna bestämde jag mig för att skita ner mig
Hmm, skita ner sig..
Men intressant, man kanske ska packa ner ett par plasthandskar bland verktygen som alltid åker med längst ner i ryggsäcken. Att meka med cykeln utan att bli smetig är guld värt!

Vad använder ni för lås på vardagarna? Behöver något vettigt för typ 600 spänn. Utgår från att det är kört att stoppa vinkelslip men att det åtminstonde ska ta nån minut att såga av låset.

Hmm, skita ner sig..
Men intressant, man kanske ska packa ner ett par plasthandskar bland verktygen som alltid åker med längst ner i ryggsäcken. Att meka med cykeln utan att bli smetig är guld värt!
Skåda ljuset!

Rätt schysst. Fortfarande många cyklister vid Hornstull och många har inte riktigt bra trafikvett.
Hade glömt att slå av ett larm på klockan från helgen så klockan 8 blev jag ackompanjerad av Svenska Arméns revelj i 10 min tills jag fick rött vid Årstaberg och kunde stänga av larmet :)
Borde haft skoskydd.

Rätt schysst. Fortfarande många cyklister vid Hornstull och många har inte riktigt bra trafikvett.
Hade glömt att slå av ett larm på klockan från helgen så klockan 8 blev jag ackompanjerad av Svenska Arméns revelj i 10 min tills jag fick rött vid Årstaberg och kunde stänga av larmet :)
Borde haft skoskydd.
Varför inte cykla åt sidan och stänga av det?

Den låter iofs rätt mäktig att cykla runt med. Nästa mindre pinsamt än Baby Shark metal version som dök upp (på högtalare) under min pendling idag ?

Jag gillar att ha mobilen på styret för då behöver man inte gå av utan kan göra enkla saker som tex stänga av ett larm utan att tappa fokus på vägen. Plus den ljuva musiken som strålar ut och förgyller dagen för mig och mina medtrafikanter.

Det gäller att synas och höras bra när man pendlar ?

Borde haft skoskydd.
Haha, man "larmar på sig". Jag har inte heller någon smidig setup där jag når telefonen i farten.

Börjar bli svalt på morgonen nu. Snart dags att gå över till långbrallor och mer än en kortärmad och en långärmad löpartröja. Visserligen dragit på mig en buff som värmer halsen.
Premiäranvände öronvärmarna @Ragge Hylsa tipsade om. Grymt skönt med varma öron, men utan att behöva svettas om huvudet. Lugnt och skönt på cykelbanorna vid 7-rycket.
Tredje dagen jag cyklar med progressiva glasögon. Funkar bra. Men ska nog se om det går att få tag på slipade cykelbrillor till en vettig kostnad, vill inte sabba de nya brillorna när jag är ute i skogen och brötar.

Varför inte cykla åt sidan och stänga av det?

Den låter iofs rätt mäktig att cykla runt med. Nästa mindre pinsamt än Baby Shark metal version som dök upp (på högtalare) under min pendling idag ?

Jag gillar att ha mobilen på styret för då behöver man inte gå av utan kan göra enkla saker som tex stänga av ett larm utan att tappa fokus på vägen. Plus den ljuva musiken som strålar ut och förgyller dagen för mig och mina medtrafikanter.

Det gäller att synas och höras bra när man pendlar ?
Hade ju flyt, då kan man inte stanna :)

Vacker morgon idag. Rullade ut ur Viking Line med bil kl 06.45 bara för att köra hem genom stan, byta om och cykla tillbaka till Söder genom stan. Hade förhoppningar om att få prova mina nya vinter-knähöga-skovärmare från Specialized idag, men de var inte alls där jag trodde de skulle vara... Får fortsätta leta ikväll. När jag väl börjat cykla blev jag igen påmind om att jag borde lägga Squirt på kedjan.. detta var nu fjärde gången/dagen jag glömt... Börjat låta lite halvgnissligt...

Tillbaka
Topp