Blev en extra runda på pendlingen hemöver idag. Först ett varv ner till lokala cykelaffären för en bikefit, sedan inom för att hämta paket och sist men inte minst svänga uppom sonens kompis och hämta sonen. Men vilket underbart väder att cykla i. Strålande sol och blå himmel, kan det bli bättre?
Ja naturligtvis, jag gjorde en bilist upprörd när jag cyklade över vid ett övergångsställe där det hör och häpna är väjningsplikt för bilarna innan övergångsstället. Skyltarna har flyttats bakåt mot där de stod från början för att de jämnt och ständigt blev nedkörda, så numer har bilarna in i rondellen väjningsplikt mot cyklister också
Det har till och med tagits upp i den lokala nyhetsblaskan