Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Det är din tur att höras! Tyck till om cykling i din kommun

Med din hjälp granskar och jämför
Cykelfrämjandet Sveriges kommuner utifrån vad cyklister själva tycker. Resultaten är ett viktigt politiskt verktyg för att skapa bättre förutsättningar för cykling i hela landet – nu är det din tur att höras!

Svara på enkäten här:
https://cykelframjandet.se/cyklistvelometern/

Enkäten tar bara ca 5-7 minuter att svara på. Och sprid den gärna vidare så hjälps vi åt att lyfta cyklisternas perspektiv! (Som tack får man gratis medlemsskap)
 
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Blev en extra runda på pendlingen hemöver idag. Först ett varv ner till lokala cykelaffären för en bikefit, sedan inom för att hämta paket och sist men inte minst svänga uppom sonens kompis och hämta sonen. Men vilket underbart väder att cykla i. Strålande sol och blå himmel, kan det bli bättre?

Ja naturligtvis, jag gjorde en bilist upprörd när jag cyklade över vid ett övergångsställe där det hör och häpna är väjningsplikt för bilarna innan övergångsstället. Skyltarna har flyttats bakåt mot där de stod från början för att de jämnt och ständigt blev nedkörda, så numer har bilarna in i rondellen väjningsplikt mot cyklister också 😂

Det har till och med tagits upp i den lokala nyhetsblaskan 👌
 
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Blev en extra runda på pendlingen hemöver idag. Först ett varv ner till lokala cykelaffären för en bikefit, sedan inom för att hämta paket och sist men inte minst svänga uppom sonens kompis och hämta sonen. Men vilket underbart väder att cykla i. Strålande sol och blå himmel, kan det bli bättre?

Ja naturligtvis, jag gjorde en bilist upprörd när jag cyklade över vid ett övergångsställe där det hör och häpna är väjningsplikt för bilarna innan övergångsstället. Skyltarna har flyttats bakåt mot där de stod från början för att de jämnt och ständigt blev nedkörda, så numer har bilarna in i rondellen väjningsplikt mot cyklister också 😂

Det har till och med tagits upp i den lokala nyhetsblaskan 👌
Måste ha känts riktigt bra att cykla över haha!
 
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Måste ha känts riktigt bra att cykla över haha!
Definitivt, jag förstår ju bilisten, i normalfallet är det ju jag som cyklist som skall lämna företräde, men det vet jag ju inte gäller just här. Jag följer reglerna, men jag försöker inte hävda min rätt mer än nödvändigt.

Högerregeln är det ingen som kan i denna stan så det skulle sluta med en säker död ganska omgående som oskyddad trafikant.
 
Tillbaka
Topp