Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del tre

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag vill oxå få "adrenalinpåslag" när "bakhjulet släpper". Livet vore ju bra mkt mer spännande om det inte krävdes mer än så för att få lite kill i magen.

jag kan trycka till dig lite i sidan när vi kör längs med vattnet i eftermiddag rippa.. :)

Undrar hur det fungerar imorgon Tille ;)
Stockholm. SMHI har utfärdat en varning klass 2 för delar av östkusten, eftersom snö och blåst väntas ställa till problem under tisdagen. Det är myndighetens näst högsta varningsklass.
Uppland, Stockholm, Södermanland och Östergötland berörs. Upp till två decimeter snö i kombination med blåsigt väder väntas.
Klass 2 innebär väder som kan vara farligt för allmänheten och orsaka stora materiella skador.
För länen runt omkring gäller varning klass 1.

Black planet skrev:
-------------------------------------------------------
> SMHI, väder bla bla bla
> Misärpendling.

+1

Senast redigerad av en moderator:
mattel skrev:
> jag kan trycka till dig lite i sidan när vi kör
> längs med vattnet i eftermiddag rippa.. :)

Bring it on!

renshaw-TOUR-headbutt2_420-420x0.jpg

"Under tisdagsdygnet snöfall som kan ge 10-20 cm snö i kombination med en måttlig till frisk nordostvind, därmed risk för drivbildning."

Frisk nordostvind = kantvind på min pendlingsväg. Gäller att ligga i första ledet vid Pampas där klungan spricker av inför Col d'Huvudsta Centrum. Ska också be stallmeken att byta ut disc-hjulet bak och asfaltsköra 45mm-dubbisarna ikväll.

Icke-pendlare. Tomheten i deras liv chockerar mig.

Jag skulle nog vilja cykla imorgon bara för att få nytta av mina dubbdäck samt vara den där "cyklar du i det här vädret-killen" :)

Sedan tar jag tåget hem :)

I morgon skall vi vara mycket bättre än alla andra!

Funderar faktiskt på dubbdäcken till imorgon, men orkar troligtvis inte...

Snön som piskar in i ansiktet, ögonen tåras, spårar som ensam cyklist på Götgatans cykelbana - känns som en katastroffilm. Längtar redan till i morgon .....
Hoppas på en klass ett varning!
/A

Glöm nu inte att packa med nödproviant, nödbloss och spade. Imorgon är det Armageddon big time. Alla som inte cyklar då är kycklingar.

Det är fö. sjukt att dom flesta av oss inte får ta med hagelbrakaren på ryggen när det springer runt varg i de norra förorterna.

Thomas

Jag är skeptisk , förra gången det utlovades misärpendling blev det torra vägar och medvind. Troligen kommer ovädret missa 08 i vanlig ordning och det blir ytterligare en såndäringa otrevlig krispig höstdag med sol :(

Men eller hur, det ska ju knappt vara minusar.. blir väl lite mysigt nollgradigt regn på vägen hem.. tacka vet jag kaos-dagarna i februari då stockholm stod still och cyklarna rullade!!

Tror inte heller det blir riktig misär - skippar antagligen crossen med skärmar och dubbdäck och kör racern med 23mm-däck istället - det blir mer sport då ;)

Idag var premiär för gamla W240-däcken - rullar på hyfsat bra men släpper nog ut lite luft - hade 60psi vilket är lite stötigt

Håll ut, i morrn sållas dom ivägvarande bort från cykelbanorna om SMHIs klass 2 varning blir verklighet :-D T

Poopzilla skrev:

> Det är fö. sjukt att dom flesta av oss inte får
> ta med hagelbrakaren på ryggen när det springer
> runt varg i de norra förorterna.

och alla bajare i de södra förorterna
där kan man snacka om att bössa vore bra och ha

borde finnas snabbkoppling på styret för bössor
varför ha en på ryggen?
för att skydda mot pisset ovanfrån när man cyklar under gullmarsplan?

Tidigare logistisk miss borgade för kommunalt till jobbet, cykel hem. Det var roligare hem än dit...(Kränkte dessutom en tioåring med termobyxor i sista backen, yeah!)

/M

yr har ändrat sin prognos till snöblandat regn imorn, ännu bättre.

bollen skrev:
> ...
> och alla bajare i de södra förorterna
> där kan man snacka om att bössa vore bra och ha
>
> borde finnas snabbkoppling på styret för
> bössor
> varför ha en på ryggen?
> för att skydda mot pisset ovanfrån när man
> cyklar under gullmarsplan?

Apapapapap...

Inte hacka/skjuta på folk som redan ligger. Bajrare är inte fair game förrän dom gått upp i Allsvenskan igen.

Thomas

Jag ska gnälla lite också. Idag är det bara +10 grader men sol och blå himmel. Antagligen samma väder imorrn. Ha så kul i snöslasket.

Slask är inte lika kul som snö. JG tror snön uteblir å det kommer istället regna. Hellre snö än regn.

Poopzilla skrev:
> bollen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > ...
> > och alla bajare i de södra förorterna
> > där kan man snacka om att bössa vore bra och
> ha
> >
> > borde finnas snabbkoppling på styret för
> > bössor
> > varför ha en på ryggen?
> > för att skydda mot pisset ovanfrån när man
> > cyklar under gullmarsplan?
>
> Apapapapap...
>
> Inte hacka/skjuta på folk som redan ligger.
> Bajrare är inte fair game förrän dom gått upp
> i Allsvenskan igen.
>
> Thomas

haha
och jag som trodde att i en bajares begreppsvärld finns inte fair game
är det inte så att själva definitionen av en bajare är att ligga ner?

Hmm...om man skulle ta sovmorgon imorgon så man får misär både till och från jobbet.

Första kylan, runt 10 minus. Hade inte vinterludderna så lite kyligt om tärna efter en mil.
Lågt tryck fram -liten vurprisk.
Ligger på kadens ca 60-70 och oftast 52/17.

Tröck i lite mer gas i Schwalbarna innan hemfärd idag och det kändes betydligt rulligare än i morse.
Jag kollade aldrig tiden men känslan var att jag susade fram, kanske till och med på ny rekordtid?
Men nä... Väl hemma ser jag att det gått lika dubblångsamt som i morse. Jag hade bara kapat tre minuter. Slutsats: mer tryck i dubbdäcken KÄNNS snabbare, men går lika långsamt ändå.

I morgon ska jag till Norrköping, så då blir det bil. Om nu inte E4an snöar igen...

"Dubblångsamt"...
Ska det tolkas som att du menar att dubbdäcken går trögt?
Jag har funderat på att skaffa dubbat men om det blir trögt så kanske jag kan spara in på den utgiften och fortsätta på crosstuberna. Bra dubbdäck kostar väl runt 600 kr, Nokia.

Motvind på Skeppsbron så jag fick växla ner på lillklingan (27t) :-/ Annars inte en snöflinga i sikte :-( T

Skönt att slippa oroa sig för bussar och annat helvete idag. Egen härd är guld värd. haha

Vinterns första snö (GBG)... ljust och fint det blir med lite lappmögel, och alldeles själv på cykelbanan... =)

Blev tutad på i morse, antagligen för att jag höll mig på vägen och inte på trottoaren. Uppenbarligen är 9 meter bred "lokalgata" för smalt för en Toyota Aego att kunna passera en cyklist som vingelfritt håller sig längst till höger på vägbanan. 25 meter senare skulle han (varför är det nästan alltid en han) svänga in på en parkering till vänster...

Värsta antiklimaxet - hade laddat för storm och snöyra men det bidde bara blåsigt. Var väl några droppar underkylt regn eller liknande men annars var det odramatiskt. Får väl se när man skall hem och hämta barnen - hoppas på något mer spännande då!

W240 på crossen och Betty på styret - känner mig väl förberedd;)

Stora tjocka trefingerhandskarna blev svettiga på insidan - uppenbarligen är det inte vinter ännu.

/M

Blåsigt värre på Västerbron, nere vid Pampas så var det helt vindstilla.

Ska bli intressant att följa dagens väderutveckling

Det var lite mer tryck i motvinden förbi Globen idag. Sämre väder har jag hört ifrån säkra källor ska komma. så jag sänkte trycket i mina ralph på cx. Framdäcket sänktes ifrån 5 bar till noll på en microsekund när jag höll övre delen av nippeln i handen. Det blir att byta slang innan hemfärden+köpa.

Småregn och motvind nästan hela vägen, blev nästan prejad av en Toyota Prius, höll mig på mitten på en smal villaområdesväg för jag ska svänga vänster vid en t-korsning när jag signalerar och svänger så har priusen bestämt sig för att köra om mig, den borde fan haft en v8 högtalare så man kan höra skiten så hade jag tittat bakåt innan jag svängde, nu klarade jag mig med råge men hörde dubbarna gled på asfalten. Sen fick man luta sig rätt bra på västerbron. Medvind på tranebergsbron för första gången iår.

asljn skrev:
> Jag är bestulen...
>
> ...på ett klass 2 oväder!

Känner likadant.

Det finns ju frtf en liten chans, detta var 08:00. Men jag undrar om det verkligen blir snö?
radarNorSveFin_1011090800_bc0bf.gif

källa www.smhi.se

Kollar man i Norrköping så snöar det ju faktiskt, men klass 2?
tv4_norrkoping_1_640.jpg

källa: www.webbkameror.se

Men det skall ju komma i em?

/skoöverdragen medtagna

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp