Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del tre

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tille skrev:
-------------------------------------------------------
> DanielS skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Man påverkas ju olika av rörelse, jag har
> fyra
> > kilometer platt mark men hinner ändå börja
> > svettas innan jag kommer fram till jobbet. Bara
> > för att vissa klarar det utan svett så kan ju
> > andra behöva speciella kläder, eller man
> kanske
> > är orolig att få olja eller smuts på sina
> fina
> > jobbkläder.
>
> Visst är det så och det är även lite beroende
> på ansträngningsgraden och utomhustemperaturen.
>
> Jag förvånas ändå av att vissa behöver byta
> om till komplett landsvägskit för att cykla ett
> par kilometer i 18 km/h.

Image is everything!

Snabbt och lätt, börjar tycka sträckan på 0.8km är ALLDELES för kort. Stort plus för bra cykelvägar i Göteborg!

Kanonpendling, fick ihop lite drygt 2 mil på Järva, morsade på korna.
En fredag kan nog inte starta bättre:
DSC00004.JPG

Senast redigerad av en moderator:
Solen lyser högt i det blå
Va det är skönt att leva då
Högt i topp går allas humör
Det är det som susen gör!

På tal om Tilles klädselkommentar såg jag en med cyklist både jacka och byxor i Windstopper. Han cyklade låååååångsamt. Fullt förståeligt, annars hade han väl blivit ångkokt.

12 grader kallt idag.
12 grader varmt igår. Man tro att det inte är ngn skillnad men det var det.

Lyckades även försova mig för första gången på flera månader. Så det blev ingen värdig rull till jobbet utan full fart. Tur det finns dusch även på jobbet.

Tog en lugn tur till jobbet. Efter Hornstull går det inget annat. Roligt med dessa som cyklar som dårar till Västerbron och sen bara dör. Som vanligt var det en vacker utsikt över Sthlm ifrån Västerbron.

Solskens pendling.

I jeans.

Nynnandes på XTCs sesoncycle.

Livet leker.

Grön våg genom stan, från skanstull till odengatan stannade jag bara på ett ställe. Ovant med sådant flyt. Supernajs cykling nu!

Segt idag, gårdagens pendling satt kvar i benen.

Kränkt av man på full-kittad och jätteskramlig MTB uppför backen från Pampas till Huvudsta. Hans cykel lät verkligen som att den kunde explodera när som helst, hade varit kul att se.

Lite intressant slutkläm på pendlingen till jobbet idag. Vid golfbanan i Ullrik så seglade jag om en kille i Ericsson-kläder, han hängde på och sög hjul fram till Helenelundsavfarten. Där drar han till med ett spurtryck i nerförsbacken mot Helenelunds stn men blir hindrad av en buss så jag kommer ikapp honom (nej jag jagade inte efter honom). Liraren verkar bli märkbart stressad av det här så han tränger sig förbi på bussens högersida vid Kistamässan-bygget.

Nästan så man får förståelse för att cyklister är illa omtyckta i trafiken.

Sådärja, nu börjar vädret ordna till sig. Mörka moln över Liljeholmen. 15º. Fint till hemcyklingen.

Stewe skrev:
> Kanonpendling, fick ihop lite drygt 2 mil på
> Järva, morsade på korna.
> En fredag kan nog inte starta bättre:
>

Vackert! Själv cyklar jag allt som oftast genom illaluktande industriområde för jag är för lat för att cykla omvägen genom skogen (eg. för lat för att gå upp i tid).

Årets mulligaste pendling i morse. På hemvägen lyckades jag dock pricka in de (enda?) 21 minuterna det regnade mellan Kista och Sumpan...

Finns det förresten någon bättre väg mellan SEB-huset och Kista om man ledsnat på den allt för mjuka cykelbanan i grus som snirklar sig fram mellan allt byggkaos?

kista - västerort är väl ett välkänt svart hål vad gäller cykelbanor som man inte har några planer på att åtgärda i samband med jättebygget kring kymlingelänken... (jag har kollat)/Johan

Jahaapp, ännu större anledning att börja köra 29ern via NICK.

Till vintern då hur gör man då? Den där vägen förbi hagarna med korna underhålls tydligen inte vintertid. NICK mitt i vintern är ju lite väl tufft som varje dag pendling...

Åkte lite tidigare för att slippa regnet, istället åkte jag i det värsta.

ösregn hem, hittade ett moln som följde mig hela vägen. Regnet slutade direkt jag kom hem.

Crossmax skrev:
> Hittade ett tillbehör som många pendlare säkert
> skulle vara intresserade av.
> http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&it
> em=190531521003#description

Alla mina cykelkläder har den egenskapen, jag börjar tro det är cykeln som är trasig.

I övrigt cyklade jag 5:00 i morse, lugnt,svalt och underbart.

Senast ändrad:
Fy fan. Dåligt cykelval imorse. Saknade stänkskärmar typ precis utanför dörren på anställningsplatsen idag

Så var det måndag igen. Undrar hur jag lyckades förtränga att det inte skulle vara +18 och sol?

Jag var uppmärksam nog att konstatera att det bara var 10 grader. Tyvärr hade jag helt glömt bort hur kallt 10 grader kan vara när det är fuktigt ute.

+ Långärmad funktionströja
+ benvärmare

Annars samma utstyrsel som förra veckan. Cyklade dock extremt långsamt pga lågt blodvärde i alkoholomloppet.

Lyxpendling på fincykeln inför Ekerörunda i eftermiddag. Om det regnar efter lunch har jag smutsat ner den i onödan....

Tidig avfärd och regnvarning gjorde det mindre stökigt än vanligt. Svårt att inte klä sig lagom när det är så pass varmt men regnet i luften, man vill ju inte bli dyngsur vare sig utifrån eller inifrån...

Cyklade om en elcykel uppför Västerbron. Stod "environmental" på den, har svårt att köpa det eftersom muskler borde vara mer environmental. Iof bra jämfört med bil etc.

Fortfarande sjukt nöjd efter att ha hittat en ny rundslinga vid Sicklaskiftet i helgen, min förra slinga gjordes om till löparspår....

Senast ändrad:
Fin pendling i morse, tittade ner på mätaren och konstaterade 40 km/h utan att förta mig. Kände mig stark tills jag såg en flagga... (visade sig att jag hade 7 m/s nästan rakt i ryggen).

Blir värre hem, ska dessutom börja ösregna någon gång framåt kvällen.

BUsspendling. Blev direkt påmind om varför buss är kass. Turen inställd - vänta ytterligare 5 min....bussen fulll direkt. gick sakta, kom sent till jobbet.

Hem lär inte bli mkt bättre. Siktar på cykeln i morgon. Ser redan fram emot det.

Kallt och medvind i morse, regn och motvind på vägen hem. Som en helt vanlig dag i oktober alltså. Inte alls mitten av maj det här inte.

Lugnt och skönt, blev knappt fuktig på ryggen. Skall jag förtsätta såhär slött kan jag skippa att byta om. Nej, måste ta tag i det här på riktigt nu.

Blev förövrigt inte ett dugg kränkt över elcykeln som knuffade undan oss andra på skanstullsbron ikväll, mest irriterad.

Lugnt och behagligt. Det knakar ordentligt i vevpartiet...måste kollas upp. Blir bara värre och värre.

Det kändes konstigt efter helgens cykeluppgradering. Scott tyckte tydligen det var en bra idé att utrusta hojen med Världens Längsta och Största styrstam. Det kändes lite konstigt med en "normallång". Jaja, man vänjer väl sig. Och stötigt blev det också efter att ha ersatt den magnifika Suntourdämpgaffeln med en stel.

Lugn tur hem via just götgatan. Hade inte koll på min tvättid. Så missade en extra tur pga detta. Nåja imorgon blir det annat färdmedel.

Tog lite för mycket kläder på mig eftersom det bara var 6 grader hemmavid, men det gjorde inte så mycket. Fick sällskap hela vägen från Trollbäckens IP till Kungsgatan. Trevligt! Blir buss ikväll och imorgon bitti, men planerar att köra omvägen via Erstavik hem imorgon eftermiddag.

Mulle-meck!

Hänelserikt värre.

Jag såg en Happyit köra mot rött vid korsningen Götagatan/Hornsgatan. Ni vet han som har en tecknad bild av sig själv :)

Sedan såg jag en annan Happyit iförd 100% klubbställ med arm & benvärmare mm. på väg mot Södermalm där det ligger en cykelbutik som säljer Cervelo's vilket han också cyklade på...
Han låg i bocken hela tiden jag såg honom samt att han drog upp till spurt utanför Slottet. Snyggt, cleant och väldigt aero.

Själv tog jag fincykeln och hasade mig fram bland alla andra pendlare. Vi får se vad efetrmiddagen bjduer på.

Globalistic skrev:
> Mulle-meck!
>
> Hänelserikt värre.
>
> Jag såg en Happyit köra mot rött vid korsningen
> Götagatan/Hornsgatan. Ni vet han som har en
> tecknad bild av sig själv :)
>
> Sedan såg jag en annan Happyit iförd 100%
> klubbställ med arm & benvärmare mm. på väg mot
> Södermalm där det ligger en cykelbutik som
> säljer Cervelo's vilket han också cyklade
> på...
> Han låg i bocken hela tiden jag såg honom samt
> att han drog upp till spurt utanför Slottet.
> Snyggt, cleant och väldigt aero.
>
> Själv tog jag fincykeln och hasade mig fram bland
> alla andra pendlare. Vi får se vad efetrmiddagen
> bjduer på.

Tur att happyiten med den tecknade bilden slapp polisen vid denna rödljuskörning, han har inte haft samma tur tidigare...:-)
Mötte även jag en herre i fullt CykelCity-ställ idag. Såg proffsigt ut.
Stökigt vid korsningen Strömbron/Strömgatan mot Kungsträdgårdsgatan, är inte stockholms Hamnar klara snrt med vad-det-nu-är-de-gör utanför Grand Hotel? LIttle Stereo bor dekunna svara på det. Var är han?

Fin morgon igen, rätt seg motvind från norrort och ännu segare ben efter tuff Ekerörunda igår och brutal felcykling hem från Bromma. När Edge 705'an sa åt mig att "Ta E18" vid något gigantiskt vägbygge i Rissne tog jag över och navigerade mig själv hem old school style.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp