Första turen på över en månad. Åkte på en halsfluss med extra allt som har hållit mig ur sadeln. Tänkte jag skulle vara lite snäll mot luftrören, så jag tog en puff ur inhalatorn innan jag drog iväg.
Vet inte om det var uppehållet eller astmamedicinen som bidrog mest, men jösses vilken snittpuls det blev!
Tappat klädsynkroniseringen under uppehållet, så det blev lite bistert på slutet. Ingen risk för eftersvettningar precis. Men som tur var så stod bastun på på jobbet.
Dags att plocka fram elsulorna hursomhelst, vinterskorna räckte inte. Har just fått tillbaka de naglar som strök med förra Vikingarännet, och vill gärna hålla tårna kompletta ett tag till.
Även första turen efter höstservicen på pendlaren.
Har slagit på en rejält tätstegad kassett. Kommer nog ta några turer att vänja sig. FFA växlingarna har blivit helt annorlunda. Växlade bort mig totalt vid start från stillastående några gånger.
Sensommarens chainsuck verkar ha försvunnit. Vet inte om jag ska tacka den nya kedjan, eller om det beror på att jag riktat om framväxeln.
Växlingen är lite slöare nu, men om alternativet är att lirka loss kedjan med jämna mellanrum så räknar jag det ändå som en framgång.