Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del två

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Is på bilrutorna i förorten. Hoppas folk skrapar rent så de ser och inte bara tinar ett hål med tummen och försöker titta genom.

Såg flera bilar med titthål i framrutan, såg safe ut...

lite kallt om öronen första minutrarna sen bara kalla fingertoppar. grymt fin morgon i sthlm..

spottade en bjorre vid alecs golf också.

Jag blev bara nästan påkörd av en mötande bilist som skulle svänga vänster. Inte första gången det händer där. Vasagatan/Kungsgatan är också en sån korsning där mötande bilar liksom slänger sig in framför en och stoppar all trafik sen eftersom de måste stanna för fotgängarna. Verkar vara gott om Nyzeeländare i innerstan om ni förstår vad jag menar.

Krispig morgon i Västerås. -4,5 grader, klart, torrt och vindstilla. Vinterkläder och sommardäck. Kan man byrta till de tröga Nokian 240 redan i början på oktober? Nu börjar det bli svårt med temperatur/kläder-regleringen igen. För mycket kläder och man blir svettig. För lite och man fryser. Det går bra så länge man kan reglera med hur mycket man tar i. Sen ser man något som måste kränkas, och då är det kört. Då blir man svettig. Är det inte roligast att kränka mopeder?

mattel skrev:
-------------------------------------------------------

> spottade en bjorre vid alecs golf också.

Å där spottade jag ju dig med :)

Shit vilken morgon! Kristallklart, soligt, vindstilla och nästan exakt 0 grader när jag drog imorse. Konstigt att inte antalet blåbärspendlare minskat ännu.... Hösten är min favorit pendlingstid tror jag nästan, fast en vindstilla morgon i juni är inte illa det heller...

Debut med dubb fram. Gladde mig åt att det ändå rullade rätt fint. Tills jag kommit halvvägs efter en dryg mil. Då kändes det tyngre. Inte alltid man blir glad för pyspunka, men blev det den här gången eftersom det var det trevligaste förklaringen på att det kändes så tungt....blir slangköp i Täby på lunchen!

Fint och 0-gradigt. Jag behöver en jacka asså. I Helenelund såg jag en mötande cyklist få duktigt skit av en suv-ist för att han cyklade på vägen isf på cykelbanan. Det är ett självklart val för en rask pendlare att ta vägen isf för cykelbanan när det inte är en massa trafik där, vilket det var nu. Klurigt. Men ojoj vad arg han var i sitt plåtskal. Men ilsknast i trafiken är fortfarande kvinnor med hundar.

Såg världens ufo idag på på Östgötagatan. Långa tights, kortärmad tröja(!) och en gigantisk "herrcykel" med ännu högre styre (typ 1.5 meter över marken). Cyklade järnet med händerna kring styrstammen för att bli aero. Nån annan som observerade honom?

[Edit: fel gata]

Senast redigerad av en moderator:
En halv minusgrad imorse. Men luften var frisk och skön. Fortfarande ganska mycket folk som cyklar.
/J

SuperApe skrev:
> Fint och 0-gradigt. Jag behöver en jacka asså. I
> Helenelund såg jag en mötande cyklist få
> duktigt skit av en suv-ist för att han cyklade
> på vägen isf på cykelbanan. Det är ett
> självklart val för en rask pendlare att ta
> vägen isf för cykelbanan när det inte är en
> massa trafik där, vilket det var nu. Klurigt. Men
> ojoj vad arg han var i sitt plåtskal. Men
> ilsknast i trafiken är fortfarande kvinnor med
> hundar.

Imorse kröp en BMW-suv ut från Linnégatan ut på cykelbanan på Oxenstiernsgatan så att han nästan blockerade vägen för mig och cyklisten framför. Saktade ner ordentligt så att jag kunde trockla förbi samtidigt som han fortsätter att rulla framåt och vinka som satan att jag skulle flytta mig. Föraren och hans kompis så ut som två maffiosos från öst så jag kanske ska vara glad att sitta på jobbet nu istället för att ligga sönderslagen ute på Djurgården?

trevligt pendling i morse, men undrar ju om det inte är dags att sätta på dubben

Svalt imorse, dock var det vackert när frosten på vägskyltarna ångade bort i morgonsolen.

Kan inte gatukontoret salta lite så man blir av med lövhalkan?

Den här såg ut som ett vanlig norrortsbo från nåt villaghetto, helt ofarlig. Utanför bilen alltså.

Uppenbarligen var man inte intresserad av det skrev:
Föraren och hans kompis så ut som
> två maffiosos från öst så jag kanske ska vara
> glad att sitta på jobbet nu istället för att
> ligga sönderslagen ute på Djurgården?

Tog min omväg via Slagstafärjan. Hummervantarna var lite varma, den nya jackan perfekt och skorna för kalla. Vinterskor på nu. Helt tomt på cyklar när man kör via Huddinge och Ekerö.

Johan A skrev:
> Tog min omväg via Slagstafärjan. Hummervantarna
> var lite varma, den nya jackan perfekt och skorna
> för kalla. Vinterskor på nu. Helt tomt på
> cyklar när man kör via Huddinge och Ekerö.

Lite mäkligt endå, vist är det kyligt men så länge det är torrt är det ju bara att klä sig rätt... Tyvärr kör man inga långrundor innan jibbet när man börjar 6:30 som jag, annars är et inspirerande läsning J :-) T

Little Stereo skrev:
> Tyvärr kör man inga långrundor innan
> jibbet när man börjar 6:30 som jag, annars är
> et inspirerande läsning J :-) T

Nä, men ett par mil hinner man med. Eller vad vet jag, jag börjar ju inte förrän 6:45 :-)

EDIT : ett leende passar nog här!

Senast redigerad av en moderator:
tillmann skrev:
> Little Stereo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Tyvärr kör man inga långrundor innan
> > jibbet när man börjar 6:30 som jag, annars
> är
> > et inspirerande läsning J :-) T
>
> Nä, men ett par mil hinner man med. Eller vad vet
> jag, jag börjar ju inte förrän 6:45 :-)
>
> EDIT : ett leende passar nog här!

Förr när ambitionen och träningsmoralen var högre brukade jag slänga in ett 1,5t intervallpass före jobbet och 2 pass på hemväg varje vecka + dom obligatoriska klubbträningarna tisdag-torsdag-lördag-söndag :-) T

main.php

Jag undrar om det var dessa fröknar jag mötte i morse, grymma cyklar har de iaf.

Bråkade lite med en högersvängande mindre skåpbil som svängde från mölndalsvägen upp mot Kallebäck. Kom lugnt mot överfarten med full koll på bilarna till vänster om mig, ingen blinkar men plötsligt svänger killen höger in rätt framför mig. Jag ropar till och bankar lite på rutan. Han ser förskräckt ut och tutar. Inget respektingivande "hänga sig på hornet" utan ett väldigt tamt snabbtut. Och så ett till för säkerhets skull. Bra kört. Annars brukar bilisterna här i Göteborg sköta sig ganska bra tycker jag.

Jag vet inte om det räknas som pendling om man är ledig men ändå.

-3 och medvind. Helt okej. Torra vägar så jag körde på odubbat. Hem var det några plusgrader, molnfritt och vinden hade mojnat lite till sidmot.

Klämde in lite backintervaller uppför Henriksdalsberget på hemvägen. Man är uppenbarligen inte i toppform...

Även om jag önskade det är jag ingen äkta pendlare eftersom jag har 60km enkel till jobbet, men jag kom (äntligen) ut på en runda på hojjen ikväll efter ett par veckors fight med en riktigt elak magbakterie, och jag vill bara ge en eloge till er äkta pendlare som står ut med alla dårar som susar runt utan lampor, det var inte en trevlig upplevelse.

Hur står ni ut!? Jag fick kämpa emot impulserna att stoppa varenda en utan lyse och agera arga gubben.

Vägen hem MOTVIND MOTVIND MOTVIND.
värsta jag varit med om. :P

tog mig knappt fram på platt mark :).

Någon minusgrad när jag cyklade mellan Björboholm och Lerum i Morse. Den gamla nedlagda järnvägen längs Mjörns strand är helmullig att cykla på.....

file=109518

På kvällen hade jag medvind igen så det gick lätt och fort på hemvägen.

34 km ToR.

Extrem motvind utåt Mölndal. Tog mig knappt framåt i 30 graders medlut. Tappade luften emellanåt. Dubbelt så lång tid som vanligt. Vad är det frågan om.

Körde stigintervaller och backintervaller på Djurgården med mtbn på hemvägen idag :-) T

kallt i morse men ok väder hem ca 36 km t/r. Nästan hemma kom en lycraräser och spann förbi. jag var seg efter att ha sänkt bästa tiden med 4 min på morgonen men ändå brast det i tävlingstarmen. 12 år gammal mtb, grova däck och ryggsäck drog räsern i sista backen och man såg hur "illa" det tog. Räsern var inte nöjd......hihi

//M

Benning, kan vi cyklat på samma ställe tro :P känner igen den där motvinden. kändes helt hopplöst xD

Benning skrev:
> Extrem motvind utåt Mölndal. Tog mig knappt
> framåt i 30 graders medlut. Tappade luften
> emellanåt. Dubbelt så lång tid som vanligt. Vad
> är det frågan om.

Var hittar du 30 graders medlut där? 30 grader motsvarar ca 57 % lutning...

Tog förnuftet till fånga och cyklade. Det var varmt och skönt idag. Halvkorta byxor på. Blött på vägen, men inget regn. En fantastisk höstpendlingsdag helt enkelt!

Översvämning i ett gathörn. Tur att jag inte behövde ta mig fram just där. Annars fuktigt och ganska varmt. Och två smarta hundägare (med några minuters mellanrum)som går på ena sidan gc-banan med hunden på andra. Känns ju bra att cykla däremellan. Tur i sammanhanget att de inte hade flexikoppel.

bra medvind och varmare än jag vad jag hade klätt mig för. en skön grå höstpendlingsmorgon. :)

Regnstorm och dessutom strömavbrott hemma - bara idioter (bla chefen) ger sig ut på cykel i sånt väder.

Märks att det är eliten kvar som cyklar, börjar bli svårare att köra om alla.

Lite blött utan stänkskärmar, annars var det riktigt trevlig cykelpendling, förutom bilen som tutade vid hornstull, stod en buss i hållplatsen och jag tog bilvägen i 24meter, hemskt.

Halvmörkt, ljummet och medvind. Skönt, för snörena som kallas ben är i trasor efter de där #¤&%#¤% knäböjen i måndags.

justja.. jag spottade superapan också när han svängde över vägen vid helenelund. :) såg lite segt ut och den där vita volvon, tutade den på dig?

jaja.. fel tråd men det var under pendlingen. :)

Mörkt (åkte en timme tidigare), blött, och rätt tung motvind. Helt enkelt en normal standardhöstpendling, längtar efter hemfärden som borde gå lätt med tanke på vinden.

Blött och varmt. felklädd.

Och så syndade jag och gjorde en rödljuskörning. Blev tutad på. Skämdes. Det var riktigt onödigt faktiskt.

Trött som fan imorse. Lyckades ändå kränka mig själv på Tranebergsbron.

Jag blev smygkränkt i slakmotan upp mot slakmotan. Jag tröstar mig med att jag hade jeans och pendlarhärke medan du var ombytt och cyklade på en fincross, men det är en klen tröst. Var dock nästan ifatt igen när vi skulle åt olika håll efter hagaparken. Så det så.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp