Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del två

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Märkligt folk som cyklar. När jag för en gång rör mig i befolkade trakter (en omväg via Clas O i Sickla) så får man se både cyklister som hängt på sig reflexväst men skippat ljuset och en tant med hjälmen bak-o-fram. Det gick bra utan att växla också. Kanske läge att plocka bort sånt, drivlinan sjunger ändå på sista versen.

Riktigt sura vindbyar idag. Motvind hela vägen hem typ och stundtals fick man verkligen parera vindarna.

Duktig motvind på vägen hem, men inte så många cyklister ute. Strax efter Stocksundsbron dundrade dock några svetton förbi. Försökte haka på men orken fanns inte där. Måste träna mer :D

Blåsigt både tof jobbet, fan vad man får slita för att hålla farten uppe... :-) T

Torrt, lagom svalt och grymt blåsigt tidvis. Men större delen av sträckan var det ingen fara!

Drygt 26 km idag. Förra månaden blev det bara 12 mil cykelpendling, var sjuk nästan en veckaoch det tog ett tag att känna sig cykelfrisk igen efter det. I september blev det i alla fall 40 mil.

Vad skönt det är när morgonens motvind blåser åt samma håll när man ska hem så att man flyger hem :)

Tyckte jag hade motvind både till och från jobbet idag. Kan i och för sig att jag inte cyklat på nästan en vecka och slöat till.

//j

det finns sånna galningar på cykel asså. 17:30 är det mörkt och en del cyklar på sankt eriksbron. Vad möter mig då på södergående cykelbana? jo en dåre utan reflexer eller lysen cyklande åt norr, i min omkörningsfil!

hoppas den killen aldrig tar körkort.

Fikasvettot skrev:
-------------------------------------------------------
> Märkligt folk som cyklar. När jag för en gång
> rör mig i befolkade trakter (en omväg via Clas O
> i Sickla) så får man se både cyklister som
> hängt på sig reflexväst men skippat ljuset och
> en tant med hjälmen bak-o-fram.

Haha, nu inför vi skottpengar på reflexvästar utan lyse! Jag kastar första stenen.

Höll på att inte komma fram till skolan i motvinden. Men hemåt så var det bara att räta på ryggen och segla med..

Motvind ut och plusgrader. Som tur var var det medvind hem och plusgrader. Fick några kommentarer om min DX-lampa när jag satte den på blink och lekte siren. "Vad fan?!"

BFS skrev:
> Motvind ut och plusgrader. Som tur var var det
> medvind hem och plusgrader. Fick några
> kommentarer om min DX-lampa när jag satte den på
> blink och lekte siren. "Vad fan?!"

Det är skottpengar även på blinkande framlampor...

Gurra skrev:
> BFS skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Motvind ut och plusgrader. Som tur var var det
> > medvind hem och plusgrader. Fick några
> > kommentarer om min DX-lampa när jag satte den
> på
> > blink och lekte siren. "Vad fan?!"
>
>
> Det är skottpengar även på blinkande
> framlampor...

Jag blinkade dem bakifrån, bara för att få uppmärksamhet. :) Sen körde jag såklart med fast sken.

Satan i gatan vilken medvind på stadsgården, trampade slut på växlarna redan vid vikingline och sen blev det sadelstuds när kadensen passerade 150 i medvinden :-) T

Dubbdäck+motvind+sega ben = knapp styrfart med 39/19. Fostrande. Med räserdäck använde jag i alla fall 53-klingan stora delar av pendlingssträckan. Idag inte alls.

Körde ännu lite längre igårkväll bara för att det blåste så fint.
Kadensen med 44/16 var stundtals nere på ensiffriga tal - kändes så iaf.
Mjuka, blöta och sugande grusvägspartier därtill fixade så mjölksyran sitter i fortfarande.

Imorse fortsatt blåst och varmt. Endorfinerna sjunger i kroppen.

Det lät som en härlig pendling Jonas. :)
Jag var tröttare än nånsin och tog det riktigt lugnt till jobbet idag. Fesligt nog tar det ungefär lika lång tid som när man försöker cykla fort.

Inget regn enligt väderleksrapporten!? Jo jag tackar! Kommit max 100m och det börjar regna. Hinner inte vända för att ta på mig regnkläder, då hade jag missat tandläkartiden jag redan var sen till. Bra tryck hela vägen. Väl hos tandläkaren så har jag tydligen inte någon bokad tid, trots mitt tidkvitto. Men det löste sig med hjälp av en trevlig receptionist. Vägen från tandläkaren till skolan gick otroligt långsamt, benen var helt döda. Hoppas på att det slutat regna när jag ska hem igen.

Gick över förväntan. Det gick snabbt och bra trots mot/sidvinden, men jag var rejält svettig för första gången på länge när jag kom fram.

bigmollo skrev:
> Det lät som en härlig pendling Jonas. :)
> Jag var tröttare än nånsin och tog det riktigt
> lugnt till jobbet idag. Fesligt nog tar det
> ungefär lika lång tid som när man försöker
> cykla fort.

Konstigt fenomen som jag också lagt märke till, brukar bara skilja någon minut över 15 kilometer om jag tar i så jag får blodsmak eller slöåker.... Men har man bråttom känns det i alla fall psykiskt bättre att köra så man näst intill spyr...

Ingen pendling för mig idag då jag tror att min gamla kompis impetigo har blommat upp igen just där kroppen möter sadeln...... (Ni som inte vet vad det är kan googla impetigo) Ska till läkaren idag och förhoppningsvis få en pencillin kur, tyvärr brukar det innebära uppehåll i cyklingen också...

<subliminal>
Poopzillas begynnande förkylning ska inte bryta ut!
</subliminal>

Sådär; nu får vi se om det funkar att kväsa en förkylning medelst kollektiv tankekraft.

Pendlingen var annars skön. Trevligt när löven dansar med en bit på vägen i medvinden. Nästan som när man ser fansen uppe i bergen på girot springa med cyklisterna en bit...

Thomas

Hisingen, småregn, mest motvind 5+ grader, men lite sällskap på vägen

Little Stereo skrev:
> Karaktärsdanande vindar tof jobbet, mumma :-) T

+1 på den du med socker på.
Benen som trästockar när jag väl kom hem.

Fascinerande att se hur svenssoncyklister "fastnar" direkt det blåser lite på näsan.

Torrt och medvind på vägen hem. Hade det inte varit för att andra cykelväskan på mindre än en vecka gick åt helvete så hade det varit en helt underbar tur.

bigmollo skrev:
> Det lät som en härlig pendling Jonas. :)
> Jag var tröttare än nånsin och tog det riktigt
> lugnt till jobbet idag. Fesligt nog tar det
> ungefär lika lång tid som när man försöker
> cykla fort.

Ja, jag har märkt att det skiljer ca 7 min på 1,7 mil mellan att var genomsvettig eller torr. Helt sjukt...

Little Stereo skrev:
> Karaktärsdanande vindar tof jobbet, mumma :-) T

Jo tack.
Irrade runt lite på järvafältet med pannlampan på väg hem från jobbet idag. Var sådär lagom trött och hungrig när jag gav upp och rullade vidare hemåt över ängarna mellan Akalla/Kista och Rinkeby. Motvinden som blåste där var ingen höjdare. Kändes som jag inte kom framåt överhuvudtaget. Turligt nog var det en hel del joggare ute, bara att bita ihop och trampa på. Höjden av kränkning vore att bli omjoggad =)

//j

MickeS skrev:
> Little Stereo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Karaktärsdanande vindar tof jobbet, mumma :-)
> T
>
> +1 på den du med socker på.
> Benen som trästockar när jag väl kom hem.
>
> Fascinerande att se hur svenssoncyklister
> "fastnar" direkt det blåser lite på näsan.

Laddade på till den milda grad hemåt i vinden i går så jag hackade runt med tävlingshosta när jag kom hem... Undrar vad det är som driver en ? :-) T

passerade 6000 km i år på vägen hem, det kändes skönt

Passerade oxr på vägen till jobbet, han såg skön ut.
Hemvägen via Ekerö/Slagsta bjöd på motvind galore och var minst lika skön. Eller kanske inte.

fick punka... Men det var en pyspunka så jag tog mig till jobbet genom att hänga på styret så jag inte hade nån vikt på bakhjulet. Slang har jag med mig men pumpen ligger hemma. blir till att inventera bland de andra pendlarna.

Idag var det första gången med riktig motvind. Tidigare har det blåst någon märklig sidvind, men nu kom den faktisk rakt framifrån vid flera tillfällen. Dessutom var det kallt! I alla fall om benen, och om ena örat. Nu är jag nyduschad, är inne på min tredje kopp kaffe och känner att jag nog drack en ('n') öl i går.

kallt & blåsigt & jävligt & halsont & snuva fy fan varför gör jag det här

Medvind första, sidvind andra och motvind sista tredjedelen. Fint med variation.

Härlig medvind till jobbet, saknade dock växlarna idag.

Fick krängka en annan reflexnisse efter landsväg imorse, inte ofta man ser nån annan just där.
I övrigt extremt trögt och svårstartat idag - stel och öm i hela kroppen. Guds gåvas till vertikalt handikappade länder börjar ta ut sin rätt (snälla - kan det inte bli vindstilla nån vecka nu?).
3-4 mil ss-pendlingsträning i vind sliter _bra_mycket_mer_ än 10 mil lvg i sommarsol.

Rejäl medvind, få cyklister och knappt någon hosta efter en god och lång natts sömn. Im back! Typ.

Duktig motvind från Täby. Första södergående pendlaren stötte jag på vid universitetet (!).
Med bortdomnade tår, konstaterar jag att det nog är dags att införskaffa skoöverdrag :)

Lugnt tempo i medvinden. Märker av mitt knä på grund av en praktvurpa på hala klippor i helgens fisketur. Hoppas att det är bra till helgens cykelturer i Hellas.

Tog en extra sväng rund Edsviken för att variera min normala pendling mellan Gärdet och Sundbyberg. Gick lätt att trampa norrut, men när jag väl rundat Edsvikens norra del och började köra söderut trodde jag att jag skulle blåsa bort. På jobbet hade hårdvarugruppen fixat en continental breakfast och lite frukostseminarium. Perfekt.

Förlängde min morgonpendling som går mellan sunbyberg och söder genom att dra en tur via ulriksdals slott. Motvinden längs E18 in mot roslagstull och skeppsbron var inte nådig. Kändes kränkande att ta i för kung och fosterland utan att passera 25 km/h... http://bit.ly/42luhA

Hoppas det går fort hem ikväll :)

mvh,
Edvard

edvardwendelin skrev:
> en tur via
> ulriksdals slott.

Lägg till en sväng via Norra Djurgården/Stora Skuggan också när du ändå är i trakterna.
Jag känner mig så ensam där så här års. Och pendla två timmar tidigare så kanske vi ses.

tillmann skrev:
> Lägg till en sväng via Norra Djurgården/Stora
> Skuggan också när du ändå är i trakterna.
> Jag känner mig så ensam där så här års. Och
> pendla två timmar tidigare så kanske vi ses.

Ingen dum idé! Har verkligen tappat morgon-moralen och stiger bara upp senare och senare. Ingen bra trend. I somras var jag på cykeln vid 7 alla dagar. Räcker nog fortfarande inte om jag ska ut samma tid som du är på farten dock :) Nu kör jag den förlängda rundan två dagar i veckan ena vägen till jobb, tanken är att jag ska köra den alla dagar till och från jobbet om en 5-6 veckor. Ska jag cykla runt pölen (VR) nästa sommar måste jag väl börja ta tag i mitt liv...

mvh,
Edvard

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp