Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del två

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Morgoncyklingen ær verkligen kort och intensiv i alla fall...6 minuter och 52 sekunder idag, knappt vært besværet att byta om. Satte dock en norrman på plats i nedførsbacken, trots avsaknad av stora klingan fram, hyfsad frekvens på benen før att inte tappa innan det blir tillræckligt brant att sluta trampa... :) Får bli en rejæl omvæg på vægen tillbaka idag.

Fin pendling med fin-cykeln eftersom jag bombade 3 varv i fiskarporret på lunchen. Extremt mycket löv i "fiskis" xc-spår.... Det fina med att slippa pendlarherket en dag är att man verkligen kan njuta av bra bromsar!

Första pendlingen in med nya cykeln, dvs min Singular Peregrine-cross jag köpte av Johan A. Lyxpendling de luxe, iaf att ha en bock att krypa ner i i "motvinden" på Söder Mälarstrand....

Trampar på GC-banan på allmänna vägen, rätt grinig då jag precis såg jag fått 600kr böter på bilen pga gatusopning. Vid stigbergstorget är det ganska trångt, så på gott avstånd plingar jag på 3-4 ungdomar som står å hänger, det blev tydligen för jobbigt för dom.. när jag cyklar förbi skriker en 15-årig tjej.. "det här är ingen jävla cykelbana" åt mig. Jag tvärnitar och skriker åt dom "det är för fan visst en jävla cykelbana era jävla skitungar, se på skyltarna å se er för var fan ni går!, jag ska fan köra över er nästa gång" och sen la ja till med normalt tonläge "å ni kan väl va lite trevligare nästa gång."

Skönt å vädra ilskan lite iaf..

Kallt. Mörkt. Snö. Uppförsbacke. För hög utväxling. Djupfryst efter en dag på kontor med märkligheter i uppvärmingssystemet. Bläh.

discomike skrev:
-------------------------------------------------------
> när jag
> cyklar förbi skriker en 15-årig tjej.. "det här
> är ingen jävla cykelbana" åt mig. Jag
> tvärnitar och skriker åt dom "det är för fan
> visst en jävla cykelbana era jävla skitungar, se
> på skyltarna å se er för var fan ni går!, jag
> ska fan köra över er nästa gång" och sen la ja
> till med normalt tonläge "å ni kan väl va lite
> trevligare nästa gång."

Ha, på´råm bara!

Hem som ett skott med en cyklist i klargul vindjacka som bröt på typ engelska. Kunde ha varit Tillman, nästan men det var det inte. Jag drog honom från Stadshuset till ned mot Alvik där han visade att växlar vinner i nedförsbacke och medvind. Sedan drog han alla rödlysen också (Alvik och Stora Mossen, kanske även Abrahamsberg men jag är inte säker) så man kan säga att jag blev avhängd.

Fort som fan gick det i alla fall. Kul att få lite belöning för att jag var så duktig på jobbet idag.

På vägen hem klämde jag min 100:e cykelpendlarmil sen jag kom igång i somras,
samtidigt råkade jag ut för min första påkörning :-(

Blev påkörd från sidan av en tant som "ser mig alltid för jättenoga ... jag lovar ..."
mmmm visst, det hjälpte visst inte ändå. Lyse o reflexväst verkar inte hjälpa?
(Hon korsade min cykelbana och hade väjningsplikt ska kanske tilläggas)

Inga skador på varken mig eller cykeln dock, som tur var.

Senast redigerad av en moderator:
Snö/hagel , motvind , seg i benen !! Ont i ögonen av hagel-snön :( !!

Och nu ett varmt bad !!

ronin/

Snö, mindre storm?. Det gick inte fort hem i motvinden. Det blir att ta t-banan för att se White Lies ikväll.

lite snö i luften. Stocksundsbron såg farligt hal ut, så där fegcyklade jag. Annars riktigt skönt!

Det var riktigt juligt att cykla hem i yrande iskorn (tror jag, kan ha varit kornsnö också va). Och det var skönt att jeanspendlarn och jag bara touchade varann på karlbergsbron. Jag fick ge full hals för att han (också) skulle väja. "Jag trodde du var en bil." språkade han skärrat sen. Starka lampor är inte bara av godo tyvärr, ändå hade jag riktat dinottens kägla två-tre meter framför hojen bara.

SuperApe skrev:
>
> "Jag trodde du var en bil." språkade han skärrat
> sen. Starka lampor är inte bara av godo tyvärr,
> ändå hade jag riktat dinottens kägla två-tre
> meter framför hojen bara.

Så han hade föredragit att smälla med en bil framför en superapa?? Jaja det hade jag med kanske när jag tänker efter...

Nu är nog kortbyxevädret snart slut, eller, äsch, en vecka till bara!.

På väg ner för viktor rydbergsvägen får man ju upp fart och i slutet ligger jag jämsides med en buss. När denna ska svänga in mot avenyn vid götaplatsen tar chauffören och utnyttjar hela cykelbanan för att ta ut svängen = han trycker mig av cykelbanan.

Inte så kul.

Jag ser dock vad som händer och händelseförloppet är inte överdrivet snabbt, så jag cyklar vidare utan skador. Men vad tycker ni? Ska man anmäla en sån här sak? Jag har fortfarande hopp för mänskligheten och tror inte detta var menat utan ett misstag, så jag är inte arg på chauffören och har ingen lust anmäla just honom/henne. Samtidigt anser jag att tillbud är lika viktiga att anmäla som olyckor, frågan är dock vilken nytta det ger i detta fall.

Korkat, klantig busschaufför, borde strypas. Men man ska aldrig ligga jämte en buss när det är smalt och man inte kan åka undan. Lärorik erfarenhet.

Han verkade tänka på annat, en lärorik erfarenhet för honom. Och mig. Vet inte vaffö jag cyklade på cykelbanan i dag. Dumt av mig. Det blir vägen, som vanligt, nästa gång. Och hade jag inte stannat för rött innan hade det aldrig hänt...

staine skrev:

> Så han hade föredragit att smälla med en bil
> framför en superapa?? Jaja det hade jag med
> kanske när jag tänker efter...
.

ol__ skrev:
> just honom/henne. Samtidigt anser jag att tillbud
> är lika viktiga att anmäla som olyckor, frågan
> är dock vilken nytta det ger i detta fall.

Skicka en liten fråga till lokaltrafiken om varför de har så snäva tidtabeller att chaufförerna inte har tid att se sig om innan de svänger. Samtidigt undrar jag vad det är som har hänt de senaste 10 åren. Har jag blivit mer uppmärksam och äldre, eller är det inte ett lite hårdare trafikklimat nu?

Rippa, vad säger du efter alla dessa decenium av cykelpendlande?

Edit: svatning.

Fantastiska 20km till Säve. Medvind, lite lövhalka och sa jag medvind? Tyvärr betyder det motvind på vägen hem.

lik tjusigt varje år när första flingorna faller...blåsten hade kunnat kvitta, men det blev en riktigt fin tur ikväll, så det må väl vara hänt...

Galen motvind på vägen till skolan, som att cykla in i en vägg. Det gick snabbare på vägen hem kan man väl lugnt säga. Höll på att smälla med en dam på cykel med strax efter backaplan. Jag kom i kapp henne på cykelbanan över en korsning. Hon ligger längst till vänster och jag tänker cykla om. Då gör hon en tvär sväng till höger och hade jag inte tagit det så lugnt som jag gjorde så hade det smällt. Jag tror inte att hon märkte mig ens. En sån där som cyklade med luva under hjälmen. Hur tänker man då? Man tappar ju galet mycket perferiseende.

Det regnade små nubb från himlen idag. Stack skönt i överläppen :-)

Idag kände man sig som en vinnare trots T-banependling pga pencillinkur mot impetigo när man såg dom stackars cyklisterna som trotsat skitvädret. Hatten av för Er!

Medvind hela vägen från Beverly Hills till Lilla Barkarby. Fick en punka i ghettoland (Spånga) som tog avsevärt längre tid att fixa än jag hade trott.
Hempendlingen från Södra Station gick snabbt och med ett trevligt sällskap som jag droppade 100 meter innan jag kom hem.

Vilo- och hämtapådagisdag.
Kallt i bilen.
Burr.

Träningsvärk tom i skinkorna efter all motvindsåka.

Fegade ut idag och tog pendeln. Kändes inte riktigt ok med racern. Måste fixa till min gamla stål-city-bike så jag kan fortsätta att cykla.... Jag får kränka mig själ på träningscykeln ikväll !!

ronin/

Ja, motvinden var lite lömsk idag och hade med sig sin polare isregnet. Fram till Konradsberg såg jag två andra cyklister, båda vid Alvik. En var på väg västerut och den andra samma håll som jag över bron. Han hade bra fart på sin Focus men en fånig stänka som gjorde det omöjligt att ligga på rulle, så jag gick om. Men han måste ha fått punka eller nåt eftersom han låg halva bron efter när jag kom till toppen.

Håller tummarna för medvind hem!

Knäna blev märkligt röda i dag. Folk tittade och jag undrade om jag valt korrekt klädsel i dag -

- tills jag insåg att det kom från strobo-space-bockstyre-backlightsen. Jag vet att vissa är fett avundsjuka på dom hehe :)

Det är cykeldagar som idag som man ser fram emot. Underbart!

Mötte cyklist i korta tights när jag cyklade genom Mörby....såg inget vidare ut.

Det var lite svårt att avgöra om det var snö, hagel eller regn i morse.
Det jag märkte i mörkret var att get gjorde ont på kinderna, ögonen tårades så jag knappt såg något men som tur var blev jag knappt blöt av det som föll ner.

Sundbyberg verkar iaf spara på elen då de släcker tidigare än i spånga.

detvetdu skrev:
> Det var lite svårt att avgöra om det var snö,
> hagel eller regn i morse.
> Det jag märkte i mörkret var att get gjorde ont
> på kinderna, ögonen tårades så jag knappt såg
> något men som tur var blev jag knappt blöt av
> det som föll ner.
>
> Sundbyberg verkar iaf spara på elen då de
> släcker tidigare än i spånga.

Jag tror det var allt... började med fint snö, övergick till hagelliknande (som nålar) och slutade med regn i det mycket mörka Sundbyberg... =|

(glasögon är bra att ha)

Wowie Zowie!!!!

Intressant pendling.
Inklädd i hightechskal njöt jag av det bästa av två världar.

Kallt OCH regn.

Medvind till jobbet. Lugnt o fint förutom vädret. Blir väl en repris på vägen hem ifrån igår. Motvind etc.

Ingen pendling sedan 2 veckor nu pga fet skit-svinis!
Det är ju nu man vill vara ute och kämpa med er...
(det är ju en himlans tur att denna tråd finns
så man iaf får läsa om era äventyr)

Lundberg skrev:
> som en shaktimatta i ansiktet

Härlig beskrivning. :)

Lundberg skrev:
> som en shaktimatta i ansiktet

AhA!
De va derför man kände sig xtra pigg och glad när man skalade av sig på jobbet!
Finemang.

Det verkar som att busvädret förbrödrar oss pendlare.

Vid Åkeshov blev jag ifattcyklad av vad jag över axeln trodde var en bil med bara ett helljus påslaget, det visade sig vara en cykel med en rejäl strålkastare. Det var en kille på en cross eller räser som svängde av vid Blackeberg tror jag. Om det var någon här så undrar jag vad det var för lampa för det där var tamigfan något i hästväg.

Idag var det både varmare och mindre blåsigt än gårdagen. Tyvärr kommer det inte gå på samma rekordtid hem som det gjorde i går heller antagligen. Men det var inte många cyklister ute halv sju, säkert bortskrämda av gårdagens "snö" och regn.

mzi skrev:
> Idag var det både varmare och mindre blåsigt än
> gårdagen. Tyvärr kommer det inte gå på samma
> rekordtid hem som det gjorde i går heller
> antagligen. Men det var inte många cyklister ute
> halv sju, säkert bortskrämda av gårdagens
> "snö" och regn.

Min toppnotering kom dock när jag cyklade hem i onsdags, då var det riktigt stark medvind från södermalm.

Blir skönt att vila benen i helgen. Hade mjölksyra sprutandes ur öronen imorse. Igår morse såg jag förresten en snubbe i Mörby som vägrar sluta cykla i sina korta tights....och det var ju inte så njutbart väder igår morse som ni vet. Strange fellow. På hemvägen igår blev jag som vanligt verbalt angripen av Pling-Plong, en snubbe som går och drar en barnvagn (utan barn i) mellan Roslagstull och Roslags Näsby rätt ofta. Nån som stött på honom? Inte alla hästar i hagen där tror jag...så jag brukar försöka att inte svara tillbaks. Igår var hans klagomål att jag cyklade på trottoaren när det fanns en intilliggande väg att cykla på. Då kan man ju iofs tillägga att trottoaren mellan Bråvallavägens station och upp mot Djursholms Ekebys station faktiskt är cykelbana...oh well. Namnet Pling Plong har skänkts honom eftersom han vrålar PLING PLONG allt han kan när man cyklar förbi honom. Han verkligen vrålar det. Givetvis oavsett om man plingar eller inte. Hua.

McGortsy skrev:
Igår
> morse såg jag förresten en snubbe i Mörby som
> vägrar sluta cykla i sina korta tights....och det
> var ju inte så njutbart väder igår morse som ni
> vet. Strange fellow.

Haha låter helsjukt ju.

Att cykla i Mörby alltså.

Njöt av varenda tramptag idag. Cykling har blivit lite av en lyx den senaste tiden och jag kommer inte ens att komma i närheten av mitt uppsatta mål vad gäller antal mil det här året.

Mamma åkte in på Huddinge sjukhus förra fredagen och nu får hon palliativ vård på Långbro Park. Det här året har varit en känslomässig berg och dalbana på grund av alla dödsbesked. Men, men, min krutgumma till mor har på ett obegripligt och mirakulöst sätt lyckats överleva varje gång och det skulle inte förvåna mig ett dugg om hon gör det igen.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp