Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del två

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
jag var ett lättkränkt offer i morse helt utan att ha gått på mässa. Alla runt omkring verkade också tycka att det var segt så det blev inte så farligt ändå. Cykeln ropar efter service mer och mer högljutt bara. Det är dax att planera in lite oljig kärlek.

Selast skrev:
-------------------------------------------------------
> Efter två dagars frånvaro från pendlingsscenen
> pga middag med jobbet och efterföljande bakfylla
> gjorde jag idag comeback med besked. Satte
> personligt in till jobbet! Rikskränkte en kille
> på cross i backen upp mot Mörby C, han
> försökte hänga på men jag grillade honom
> ordentligt innan han gav upp. Nu ser jag fram
> emot eftermiddagens hempendling med påföljande
> bastu och whisky.

Öppöppöpp. Bakfylla är aldrig en ursäkt. Det hör på något sätt till att man ska i sann ehh... "luthersk-asketisk" anda att man ska straffa sig själv efter att ha haft alldeles för roligt kvällen innan.

skaparn skrev:
>
> Öppöppöpp. Bakfylla är aldrig en ursäkt. Det
> hör på något sätt till att man ska i sann
> ehh... "luthersk-asketisk" anda att man ska
> straffa sig själv efter att ha haft alldeles för
> roligt kvällen innan.

Hahaha ja jag vet, hade tänkt utsätta mig för självkränkning igår men regnet som öste ned när jag skulle dra till jobbet bakful som en örn blev helt enkelt droppen som fick bägaren att rinna över så att säga.

Första pendlingen på en vecka så det gick lite segt. Fick dock god draghjälp av ngn på en felträcer (tror jag), hela vägen in från Nacka till typ Vikingterminalen. Där ringde telefonen och jag var tvungen att släppa. Beskedet om en trasig lampa på bilen kunde inte vänta... Tack för hjälpen om du läser detta!

Selast skrev:
> skaparn skrev:
> >
> > Öppöppöpp. Bakfylla är aldrig en ursäkt.
> Det
> > hör på något sätt till att man ska i sann
> > ehh... "luthersk-asketisk" anda att man ska
> > straffa sig själv efter att ha haft alldeles
> för
> > roligt kvällen innan.
>
> Hahaha ja jag vet, hade tänkt utsätta mig för
> självkränkning igår men regnet som öste ned
> när jag skulle dra till jobbet bakful som en örn
> blev helt enkelt droppen som fick bägaren att
> rinna över så att säga.

Regn är däremot en annan femma. Huvva. Jag är som en katt - gillar värme i obegränsade mängder och ogillar väta.

skaparn skrev:
> Selast skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > skaparn skrev:
> > >
> > > Öppöppöpp. Bakfylla är aldrig en ursäkt.
> > Det
> > > hör på något sätt till att man ska i sann
> > > ehh... "luthersk-asketisk" anda att man ska
> > > straffa sig själv efter att ha haft alldeles
> > för
> > > roligt kvällen innan.
> >
> > Hahaha ja jag vet, hade tänkt utsätta mig
> för
> > självkränkning igår men regnet som öste ned
> > när jag skulle dra till jobbet bakful som en
> örn
> > blev helt enkelt droppen som fick bägaren att
> > rinna över så att säga.
>
>
> Regn är däremot en annan femma. Huvva. Jag är
> som en katt - gillar värme i obegränsade
> mängder och ogillar väta.

+1!

Kändes tungt idag både till och från jobbet, e väl dagsformen hoppas jag, hårdträning väntar i morgon!!! Men hittills kallaste morgonen hade endast 4,5 grad i morse.

Det kändes vansinnigt tungt på vägen hem och jag kokade nästan bort i windstopperjackan. När jag stannade för att ta av den så upptäckte jag att bakhjulet satt snett och låg emot. Cykeln vill nog säga mig något...

Årets första pendling utan cykel. Hoppas förkylningen släppt sitt grepp till på måndag, SL är fan ingen höjdare.

//j
(edit: fel stafning)

Senast redigerad av en moderator:
Skönt att sitta på cykeln efter nästan två veckor (först en liten semester följt av en veckas influensa som jag fick på semestern). 15 grader, bra medvind så det var ju en enkel match att köra på stora klingan. :) Hem hade det mojnat lite men det kändes bra iallafall. Vem behöver vaccinera sig mot sånt tjoller?

Morgonen gick fint över Västerbron! Otroligt vackert med regnoväder i öster och klarblå himmel i väster. Hade pendlaren på service i helgen och passade sedan på att förbereda inför höstens regn, snö och rusk. Nymonterade stänkskärmar med gott resultat igår kväll. Har även fixat en ytterligare hjuluppsättning med dubbdäck. Kompis- och egolapp är vad som saknas. Sorry för sunkig mobilkamerafotokvalitet.
NISHIKIPROSLDVinterutstyrsel.JPG ht=400

Bestämde mig igårkväll för att ta den nytopsade racern till jobbet innan en eventuell försäljnign av den till helgen.

Vaknade av att regnet smattrade och fick ta vinterpendlaren istället. Dock en fin tur och tack vare ego och kompislapp så blev jag inte blöt.

Det lät värre än det var i morse. Men blöt om fötterna blev jag, så någon måste föräras mina pengar i utbyte mot ett par skoskydd snarast.

Cykelpendling känns lite vekt - mötte en kille som verkade rullstolspendla i fredags. Dessutom i full fart nedför backen mellan Torsvik och Lidingöbron. Galet brant backe men rullstolar kanske är stabilare än vad man tror?

Nypremiär för fixipendling efter att hojen legat i träda ett år. Ovant men kul och jag tror det hade regnat såpa i Uppsala i natt.

Synd bara att det inte är så långt.

/Johan

hejsan,

dagens pendling var blöt, ända inpå det heligaste.... samt att det var motvind åt alla håll...

får leta reda på bättre kläder! :)

//Mattias

Pendling med högerhanden i gips fungerade bra. Vid Tranebergsbron försökte jag kränka en MTB med tillhörande bamselår i Craft-logo-bibs. Gick inte alls :( Jag skyller på att jag är handikappad.

mzi skrev:
> Det lät värre än det var i morse. Men blöt om
> fötterna blev jag, så någon måste föräras
> mina pengar i utbyte mot ett par skoskydd snarast.

Jag var snustorr om fötterna i morse tack vare skärmar och egolapp! Satsa pengarna på det istället för skoskydd, för det rinner ned i skorna uppifrån även med skoskydd om man inte har bra skärmar...

Appel skrev:
> mzi skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det lät värre än det var i morse. Men blöt
> om
> > fötterna blev jag, så någon måste föräras
> > mina pengar i utbyte mot ett par skoskydd
> snarast.
>
> Jag var snustorr om fötterna i morse tack vare
> skärmar och egolapp! Satsa pengarna på det
> istället för skoskydd, för det rinner ned i
> skorna uppifrån även med skoskydd om man inte
> har bra skärmar...

+1

mzi har skägg, det kan vara därför han tänkte fel.

När århundradets mest episka regnbyar kom kl 06 befann jag mig på Skeppsbron, trots att jag försökte söka skydd längs husväggar blev jag totalt genomblöt rakt igen samtliga kläder. Ett tag regnade det så intensivt att det blev helt grått i luften och det enda som gick att se var svaga dimmiga bromsljus i pereferin och trottoaren nedanför slottet gick inte att skymta genom dom framvällande vattenmassorna... På jobbet blev det snabb cykelavspolning, kläderna fick åka tvättmaskin och jag behövde en lång dusch för att bli varm igen. Hem blev det en solig och sval höstcykling, vilken skillnad från morgonens naturraseri ! :-/ T

Hepp! Det låter som att jag hade tur som åkte in till stan först vid 8 istället för tidigare som jag hade tänkt. Fick inget regn alls på mig. Men se det från den ljusa sidan. Sådana här skurar tillsammans med den sjunkande temperaturen gör cykelbanorna snabbare.

Fast å andra sidan vill jag ju att folk ska cykla till jobbet, det är knepigt att stå klämd mellan att kortsiktigt se till min egen tid till jobbet och något slags samhälleligt värde av friska människor som färdas miljövänligt. Fast vid närmare eftertanke väljer jag det senare.

Blåsten ute på Ekerö var fan i mig bland det värsta jag har varit med om på vägen hem. Slagsta - hem gick enklare.
Jo just det, höll på att köra på mollo på brommaplan med. Han borde ju fatta att jag kan komma var som helst på cykelbanan.

Utebliven pendling idag, åkte plåtlåda då jag fick hämta kottarna på dagis. Ska göra likaså imorgon men ska försöka få ihop det med pendlarcyklingen ändå. Kruxet är bara att då måste jag sitta på cykeln 05:00... Fast då lär jag inte behöva trängas på cykelvägarna precis.
Och var fasen är nu min lampor igen? Becksvart då ju...suck, nu är man där igen : /

Varmt och skönt imorse, testade att ofrivilligt hoppa med liggcykeln då någon glömt grenar efter trädbeskärning längs med ulvsundavägen - gick sisådär, började regna när jag kommit ned för tranebergsbron (och har då bara västerbron och innan mål på söder) men shit vad det blev blött! T.om regnstället som låg kvar i vattentäta väskan blev fuktigt!

På vägen hem var det lite lätt motvind, såg stillastående mollo vid brommaplan, såg ut som ni diskuterade skärmar?(och fick till en liten nick som hälsning) kikade sedan oroligt i backspegeln hela vägen till åkermyntan ifall ni skulle komma ikapp. :)

Var det du på liggcykeln? Vi snackade mest om hur förträffliga vi är och lite GPS-snack såklart.

Uppenbarligen var man inte intresserad av det skrev:
> mötte en kille
> som verkade rullstolspendla i fredags.

Färdtjänst - fuck you! :)

Fuktigt men skönt ändå. Regnade men var säkert 15°C kl 6 i morse. Var lite motvind och det var första gången jag körde pendlarhärket (istället för racern) sedan i våras. Det var lite tungt.

Imorgon funderar jag på att skippa cykeln och springa mina 1,2 mil till jobbet istället...

Skrivet av Johan A idag 20:26

Var det du på liggcykeln?

- - - - - -
Japp, med flagga o allt!

Mörkt, kallt och blåsigt ikväll - var så skoj så jag var tvungen ta långa vägen hem.
Bara att borra ned huvvet, tugga fast i styrlindan och njuuta - väl hemma pumpar endorfinerna gott i kroppen, på't igen imorgon bitti :9

Medvind ut till jobbet och det är ju alltid trevligt. Hem var det motvind, mörkt och inte alls så varmt. 3 grader och motvind gjorde att händerna blev kalla trots handskar. Får härda mig, antar jag. Kändes mycket segare än igår. Imorron ska jag nog köra mc!

skaparn skrev:
> Hepp! Det låter som att jag hade tur som åkte in
> till stan först vid 8 istället för tidigare som
> jag hade tänkt. Fick inget regn alls på mig. Men
> se det från den ljusa sidan. Sådana här skurar
> tillsammans med den sjunkande temperaturen gör
> cykelbanorna snabbare.
>
> Fast å andra sidan vill jag ju att folk ska cykla
> till jobbet, det är knepigt att stå klämd
> mellan att kortsiktigt se till min egen tid till
> jobbet och något slags samhälleligt värde av
> friska människor som färdas miljövänligt. Fast
> vid närmare eftertanke väljer jag det senare.

Det är aldrig besvärande trafik på cykelbanorna kl 06, ser mer än 5 andra cyklister är det läge för att rita kryss i taket :-/ T

05:30 var det knappa 3 grader ute, något jag inte räknat med eftersom det regnade under natten... Eftersom jag inte hittade någon hjälmmössa slutade det med att jag lånade lillkillens (1 år) Houdini microfleecemössa under hjälmen :-) Hade sällskap av en cyklist med cross/slicksdäck från Danviksbron till Strömbron vilket nog är första gången på morgonpendlingen :-O T

Rullade in till stan pga cx som ska på lagning. Trodde jag skulle bli omkörd hela vägen till kungsholmen.. Men inte en cyklist från Enskede till Gamla stan. Så ingen pendling till cx är i trim igen. Men det blir att lufta mtb i skogen på kvällarna..

Mörk, kall och blåsig morgon. Eftersom jag inte cyklade igår missbedömde jag temperaturen och den nödvändiga klädseln ordenligt. Tog en mil innan jag fick vindskydd och därmed upp värmen ordentligt.

Motvid, iskallt och alldeles underbart.
Gillar mina fina, nya stänkskärmar och tjockdäcken är på inför höst och vinterrusket.

Kallt om öronen...

Senast redigerad av en moderator:
Lola skrev:
> Motvid, iskallt och alldeles underbart.
> Gillar mina fina, nya stänkskärmar och
> tjockdäcken är på inför höst och
> vinterrusket.

dubbdäck redan?!

min morgon var kanon. skippade shortsen för första gången sen i våras och körde långbrallat. Kändes ovant och varmt.

Jag om i väg MIIIINST 5 minuter försent. #¤%#(+)666¤~^¤/ dragkedja på vinterjackan! Men det var en fin cykelmorgon trots blåsten och svalkan. Hälsade som hastigast på Håkan C på Västerbron.

Kallt, soligt, härliga färger och söta kalvar i hagen :))

När jag kom fram upptäckte jag att någon knodd hemma lånat mitt lås så det var till att kånka upp cykeln på kontoret. Tur att det inte har blivit snöslask ännu ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp