Jag har en v1 som fungerar perfekt, din bekant borde ladda ner en uppdatering och prova igen.Tror nog bara de flesta har förträngt hur dålig v1 var, eller precis hur obrukbar den var första månaderna.
En bekant som inte orkade plocka tillbaka pengarna hade första två månaderna ändå alltid med din garmin på cykelturer, för att Karoon skulle funka var inget man kunde räkna med.
Men jag gillade konceptet och hoppas en v.2 blir grym... för snart behöver kanske 1030n uppgraderas.
Han sålde den efter ett halvår då han ruttnade.Jag har en v1 som fungerar perfekt, din bekant borde ladda ner en uppdatering och prova igen.
Tack och lov, jag ger supporten 10/10. Snabba svar med personlig handläggare och många snabba åtgärder.Han sålde den efter ett halvår då han ruttnade.
men det är väll 2år sedan nu så det låter ju lite positivt ändå att den funkar bra idag.![]()
+1Alltså idén med android på denna typ av dator och en bättre display är inte så dum isig. De displayer som de andra använder ligger ju långt efter vad som används på mobiler osv. Så det finns mycket som kan göras.
+1Problemet med v1 var ju att de lovade lite för mycket direkt, innan de ens var klara med den. Men det är ju möjligt att de då heller inte hade sålt lika bra och inte överlevt. Tycker dock att det är märkligt att den inte fick summer från början.
Samma här. Men jag behåller nog min v1. Eller säljer den vid sidan av. Vi får se.Sådärja nu är v2 beställd via pre-order.
Hade jag inte redan haft 2 så hade jag funderat på det. En dom större nackdelarna med v1 är vikten som är i mesta laget. Men man har ju iaf ett minpris på $120 om man väljer att sälja istället.Samma här. Men jag behåller nog min v1. Eller säljer den vid sidan av. Vi får se.
1) Telefonkoppling, dvs notiser vid sms eller när nogon ringerJag slänger ut en fråga här: Hur bra är v.1, och vad är det specifikt som ni har saknat?
Om man kan köpa den för ca 2k begagnad, är det värt det, eller måste man ha v.2?
Har förstått att den saknar ljud, samt någon av Glonass/Galileo (märker man det?), samt mindre minne.
Hur är det med v.1, kan man föra över kartor från telefon/komoot etc utan wifi, on the run, så satt säga? Är litet pepp på att slå till på en etta.
1) Du menar att detta saknas? Det skulle jag känna noll behov av.1) Telefonkoppling, dvs notiser vid sms eller när nogon ringer
2) 2k låter som ett bra pris. Det är ju samma mjukvara i bägge, så v1 är riktigt bra.
3) Noggrannheten räcker till och blir över, i varje fall på landsväg. Minnet klagar en del på, men enbart de som vill ha mycket kartor nedladdade
4) Nej. Kartnedladdning måste ha wifi, tex genom att gå via telefon-hotspot.
Behöver du föra över ny data så kan du ju använda din telefon som Hotspot för att få tillgång till nätet. Skapar du en rutt via Hammerheads dashboard så dyker den automatiskt upp i Karoon när du har spart den på datorn/telefonen.4) Här förstår jag inte helt vad du menar. Kan inget föras över via blåtand, tex en gpx-fil (eller gpx i form av en komoot-/strava-runda)? Jag talar förstås inte om att föra över själva kartmaterialet, utan bara instruktionerna. Går inte det alls utan wifi?
v1 saknar som sagt ljud, och för min del inte saknat det, kör t ex alltid bilnavigator utan ljud. i praktiken kommer man till ett vägval, tittar först då till manicken, och efter korsningen kollar man hur långt det är till nästa vägval.Jag slänger ut en fråga här: Hur bra är v.1, och vad är det specifikt som ni har saknat?
Om man kan köpa den för ca 2k begagnad, är det värt det, eller måste man ha v.2?
Har förstått att den saknar ljud, samt någon av Glonass/Galileo (märker man det?), samt mindre minne.
Hur är det med v.1, kan man föra över kartor från telefon/komoot etc utan wifi, on the run, så satt säga? Är litet pepp på att slå till på en etta.
Återköp eller direktköp?Nu har min Karoo 2 anlänt!
Ska testa den strax på ett trainerpass (brutet revben hindrar mig från att cykla ute).
Storleksmässigt är den som min gamla Edge 1000. Väger lite mer, men mindre än K1.
Om du menar min gamla K1, så kommer jag nog att låta HH köpa tillbaka den. Men jag är inte säker.Återköp eller direktköp?
Jag tänkte mer om du redan gjort återköpet och fått din nya den vägen, jag gjorde så och fick ett senare leveransdatum det var därför jag undrade. Jag var osäker till en början då den varit 100%-ig hela året och uppdateringarna bara bidragit till en ännu bättre upplevelse. Den nya kommer med lägre vikt och volym men med mindre skärm, det var egentligen den sista punkten som får mig att tänka men nu är det gjort.Om du menar min gamla K1, så kommer jag nog att låta HH köpa tillbaka den. Men jag är inte säker.
Håller med om knappresponsen, men man använder ju inte dom så mycket, jag använder mest swipe.Använt K2 nu under en tid och är väldigt nöjd. Inte trampat så långt men vart ute på en 2h runda och batteritiden håller bra. Mycket nöjd med skärmens upplösning och det gör inget, i alla fall inte för mig att skärmen är mindre.
Hade strul med att den ville ladda ner Sverigekartan om och om igen men efter kontakt med HH support åtgärdades detta snabbt.
Signalen märker jag nu att jag kanske saknat och den sänder olika signaler för SLS eller när man närmar sig en ny sväng.
Funnit det något klurigt att känna när man trycker på de fysiska knapparna.
Uppstarten skall visst vara kortare än K1 men tar lite tid ändå. Även att det tar tid när man valt profil och skall komma igång att trampa så tar det lite tid innan skärmen öppnar upp gränssnittet.
Sålde min K1 här på Happy. Funderade ett tag på HH:s återköp men det löste sig ju fint ändå.
Jag förstår inte vad som händer? Idag har jag med kod köpt en ny för 300 euros där avdraget var dom 99€ jag lagt som förköpare.
Inbyte av min gamla nämns inte alls längre?
Får väl fundera på försäljning av den gamla själv då jag redan har 2 1/2 GPS just nu.
Jag har en 810 med trasig/bortsmulad startknapp som man kan starta med penna, vattentäthet 0.0
En Wahoo Elemnt, den stora som jag gillar att ha på lopp p.g.a dess snabba laddning och låga vikt.
Sen en Karoo 1 som jag är väldigt nöjd med förutom vikten och batteriet som borde vara större (p.g.a vikten). Vad är andrahandspriset på en Karoo 1, under 1500 känns sådär?
Tack! Lustigt nog kunde supporten inte svara på den frågan trots att jag ställde den i 2 av 4 mail.![]()
Karoo Trade-in Program
Karoo 1 owners who pre-order a Karoo 2 will be eligible to exchange their working Karoo 1 device for $120 USD towards the purchase price of their Karoo 2. Note - We recommend that you wait several ...support.hammerhead.io
Hur länge fick du vänta innan den kom i brevlådan?Fick min i slutet av november. Väldigt nöjd.