[Happy 2.0] Fan vad ni rockar grabbar!

*micke*

Aktiv medlem
Kanonarbete (som alltid) av feffemannen, mathias, jomper mfl med nya looken!

Senast redigerad av en moderator:
Eftersom jag är en sur & bitter gammal gubbe så vill jag klaga och säga att det var bättre förr... ;)
Nädå, det ser skitbra ut.

Mvh

A.J

Ja, jag har suttit och tittat på den nya looken flera veckor, men jag måste säga att jag inte riktigt vant mig ännu. Det går nog snabbare nu när gamla designen gått i graven!

f

Går det att ändra bakgrundsfärg på något vis? Jag fixar inte riktigt allt det här vita. Mycket otydligare än tidigare samt att det ser så naken ut, som om sidan inte var riktigt klar.

Annars ser det mycket bra ut, som sagt var bara att bakgrunden är helt vit som är störigt.

— frågetecken för reklamfältet under de klickbara rubrikerna. Det stör och medför extra scrollning ;(
Flytta gärna upp reklamen till höger, eller lägg den sist, nu inkräktar den för mycket, tycker jag.

Tror bara det är ovana. Titta på vilken site som helst nästan (dn, svd, gp, expressen, aftonbladet..) så är det vit bakgrund. Vi testar.

Per skrev:
-------------------------------------------------------
> — frågetecken för reklamfältet under de
> klickbara rubrikerna. Det stör och medför extra
> scrollning ;(
> Flytta gärna upp reklamen till höger, eller
> lägg den sist, nu inkräktar den för mycket,
> tycker jag.

Reklamen måste tyvärr synas för att vi ska kunna få några pengar för den :-) och saker kostar pengar. Ny server a 13000 + moms och hostig a 400kr / månad t.ex..

Bra jobbat!
Jag vet hur svårt det är att försöka få ihop det utan att det blir för mycket lek eller för tråkigt.
Ni har lyckats bra tycker jag.

jomper skrev:
> Tror bara det är ovana.

Det stämmer, man vänjer sig på två minuter, däremot tycker jag inte reklamfältet är ngt kul. Det är för påträngande, eftersom det medför att man måste skrolla, och borde placeras så att det inte stör.

Per skrev:
> borde placeras
> så att det inte stör.

Har du någon idé om var?

f

glitch skrev:
> Går det att ändra bakgrundsfärg på något vis?
> Jag fixar inte riktigt allt det här vita. Mycket
> otydligare än tidigare samt att det ser så naken
> ut, som om sidan inte var riktigt klar.
>
Håller med. De gamla färgerna var betydligt behagligare för ögat. Nu är det väldigt ljust, gör nästan lite ont i ögat (eller så är det saknaden av de karakteristiska happyfärgerna, inte lika happy längre, happysjälen är liksom borta).

Annars är det bra med lite uppfräschning, men ta inte bort själen.

skaffa större skärm..... (eller adblock).

Själv så saknar jag de gamla färgerna, eller iaf kontrasten mellan inläggen som den gamla färgsättningen skapade.

feffemannen skrev:
> Har du någon idé om var?

Ja, till höger, där är nu ett gråsvart fält, som på min dator är 73 X 196 mm stort, och som är helt outnyttjat. Det skulle rymmas mer reklam och det skulle inte störa alls, ngt som skulle vara till glädje även för annonsörerna.

Att man för femtioelfte gången tvingas till extra skrollning, vilket inte direkt är någon lustbetonad upplevelse utan snarare ett irritationsmoment, p g a Sömnlös i Rudan, eller någon annan annonsör kan väl inte vara till nytta för annonsören.

skeppshult.happymtb.org ? Subliminal reklam i servernamnet? :)

Jag skulle önska mig något mindre radavstånd i listan över alla trådar, som det är nu får man scrolla långt. Kanske mest en vane-sak i och för sig. Banner-annonsen tycker jag är bra där den är.

Edit: I övrigt, jag gillar det skarpt! Nya servern verkar vara ruggigt mycket snabbare.

Senast redigerad av en moderator:
Himmla snyggt. Nu matchar hemsidan min olivgröna Happy-tröja.
Det tackar jag för.
Finns det en bakomliggande tanke med färgvalet? Skall HappyMtb varumärkesskydda den typiska Happygröna färgen? ;-)

Peter_K skrev:

> Jag skulle önska mig något mindre radavstånd i
> listan över alla trådar, som det är nu får man
> scrolla långt.

Instämmer.

> Banner-annonsen tycker jag är bra där den
> är.

Jag tycker den är ytterst störande.

Jag tror det är det grå-svarta fältet runt om som gör att det vita känns lite väl vitt och starkt. Jag tror det blir behagligare för ögonen om man minskar kontrasten mellan det vita och grå.. Det blir en väldig skillnad om man minskar fönstret så man slipper det det gråa, helt plötsligt mycket ögonvänligare..

freddan skrev:
> Jag tror det är det grå-svarta fältet runt om
> som gör att det vita känns lite väl vitt och
> starkt. Jag tror det blir behagligare för ögonen
> om man minskar kontrasten mellan det vita och
> grå..

Sant! Det borde vi pröva.

Peter_K skrev:

> Jag skulle önska mig något mindre radavstånd i
> listan över alla trådar, som det är nu får man
> scrolla långt.

Det tycker jag med. Mindre radavstånd så närmar sig perfektionen..

Snyggt som fan!

I butiksrecensionerna blir betygen knasiga, inga murmeldjur, men lite snygagre än nu kanske?
Denna ruta jag skriver i, är lite svår att se var den är, kanske lite tydligare kanter.

Mycket rutor och linjer är det, värsta stelbenta statliga myndigheten typ.
Topploggan g^rsnygg, samma som tröjan!

Mindre radavstånd där inläggen visas önskar jag med. Jag vore också nöjd med en mörkare textfärg än den blå. Typiskt sådant som ser olika bra ut på olika datorer. Annars är det fräckt med det nya! Fräscht.

Alltid kul när det rörs om i grytan!

Allt det vita gör att svårt att snabbt hitta rätt. Rubriker, länkar, brödtext liknar varandra för mycket. Lite mer bakgrund i rubrik och funktionsfält skulle skapa mer stöd för ögat.

...men som sagt, en riktigt bra omstart

Jajemen, den kommer att bytas ut exakt en gång i veckan. Och missa inte att den är klickbar också..!

Tillbaka
Topp