[happy easy] franssons onsdag1800

stenmark

Aktiv medlem
Det blir en lugn och behaglig tur på onsdag med.
Ser ut att kunna bli kallt hela tiden fram till onsdag.
Man kanske till och med kan hoppas på frusna snabba stigar!

Ahh nice! Men får nog göra en happy (fast utan att sagt att man skall med...) lite krasslig och spa sätter käppar i hjulen, MEN jag har fått min förtidiga (h)julklapp, ett par nya vita fina hjul står i vardagssummet...så om några veckor e jag på igen med icke glappande nav!

Vita hjul låter utmärkt på hösten, dom är säkert vita i flera sekunder :)
Min förhoppning om frusna stigar verkar ju inte riktigt slå in, ser ut att bli ännu en dag med "snökaos" imorrn. Så räkna med några mm snö :)

Hoppas ni får en lika fantastisk tur som vi fick ikväll. Skogen är sagolikt vacker i vinterskrud, det låg 3-4cm puder överallt!!! :-)

/Leo

stenmark ville styra turen bort mot Lackarebäck så jag fick förmånen att guida en stund i mina hemmaskogar. Lackarebäck har mycket att erbjuda trots områdets ringa storlek, hoppas ni uppskattade stigvalen. På hemvägen avslutade med Jockes som erbjuder en härlig kvällsvy ut över Göteborg.

Vi var 9 stycken ikväll, tack alla för en riktigt trevlig hösttur i skogen!

file=141246

14 km och 200 höjdmeter på 2 h.

/Sebastian

Som vanligt en riktigt bra tur! (Kanske årets bästa?)

I stort sett bara nya stigar som bitvis duktigt satte mitt mod på prov! Men det vara bara att köra på mottot: "Går det så går det"!

Väldigt bra guidning och trevligt med både gamla och nya ansikten!

/Per

Japp, ännu en fantastisk onsdagskväll.
Tur att sjodell var med på turen, så fick man la creme de la creme runt långevattnet. Minst 4 nya stigar för mig.
Gillar speciellt när Per kommenterade att det vart för lite dödsbranter och 5 minuter senare så serverades en sådan :)
Synd bara att det känns svårt att hitta den minimalt lilla stigen själv. Men det kanske går att lösa med en ny guidning till våran när man ser nåt också :)

Senast redigerad av en moderator:
Tack för idag, det var idel nya stigar för min del, plus premiär för lampan. Ska nog försöka ordna ett fäste till hjälmen (har någon tips om hur man fixar ett hjämfäste till en DX-lampa?), jag skyller vurpor och felnavigering på att lyset inte pekade dit jag tittade. Tack ni som väntade när min ben krampade på slutet!

/Daniel

stenmark skrev:
-------------------------------------------------------
> Synd bara att det känns svårt att hitta den
> minimalt lilla stigen själv. Men det kanske går
> att lösa med en ny guidning till våran när man
> ser nåt också :)

Självklart fixar vi det, dessutom har Lackarebäck många fler trevliga stigar att köra. Men det är många månader kvar innan vi kan köra kvällsturerna i dagsljus igen!

/Sebastian

broms skrev:
-------------------------------------------------------
> Ska nog försöka ordna ett fäste till hjälmen
> (har någon tips om hur man fixar ett hjämfäste
> till en DX-lampa?)
>
> /Daniel

Mitt fulmeckfäste består av en bit gardinstång (diameter 20 mm, längd 100 mm), två suddgummin (rätblock) och fyra buntband. Suddgummin använder jag för att få upp lampan lite från hjälmen så att O-ringen som följde med lampan går under röret. Fördelen med röret är att lampan blir ställbar i höjdled. Lösningen har funkat utmärkt hittills, men den är inte vacker. Ingen som ser den ändå när det är mörkt, har ingen bild men hoppas att konceptet framgår ändå!

/Sebastian

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp