Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Ingen anmälan krävs. Vi är ingen klubb och detta är ingen träning. Vi gillar bara att cykla tillsamans.
Lämpligt att ha med är en cykel som duger på stigarna runt göteborg.
Klädsel är valfri, funktionell brukar jag köra på :)
Andra bra saker att ha med är hjälm, extra slang, pump, kedjelås, kedjebrytare och vatten.
Gött, då dyker jag jag upp:)
Om cykeln duger märks väl, den var billig....
Hjälm och vattenflaska blir med, resten får va överkurs för tillfället, får ta en promenad hem genom terrängen i värsta fall. Troligen så orkar jag inte inte 2 timmar utan avviker tidigare men det märks imorrn.
Det funkar skapligt, gissar att dom flesta går till vätskeryggsäck förr eller senare.
När jag körde med ramflaska så tappade jag väl bort 3-4 flaskor om året :)
Cyrix skrev:
-------------------------------------------------------
> Funkar det med rammonterade flaskor, eller skumpar
> dom loss? Finns skruvar i ramen som jag antar är
> till för 2st flaskhållare.
Jag skulle rekommendera en liten ryggsäck att lägga flaskorna i. Det finns gott om tid att plocka fram flaskorna och cykeln blir lite lättare, dessutom får du plats att lägga en extra tröja/jacka till hemfärden.
Klarar vi oss från mörkret??... Är väl snart dags för montage av hjälmlampa...
Var ute härom kvällen och körde och satan va de blev mörkt fort. Trodde jag skulle hinna ur skogen men icke.. De va lite problematiskt på slutet. Lite spännande....
Bara som ett litet tips om klockan drar iväg på kvällen....
//jocke
Vi körde till ca. 20,30 igår. det var lite lurigt med mörkret sista 10 min. Men idag är det ju finare väder så det blir nog lite ljusare. Hinner mina skor torka lite så ska jag nog hänga på! :)
Stenmark: Jag tror att vi måste förnya konceptet HappyRide. Falun går i brächen med lite proffsigare evenemang. Skulle det här kunna vara något? Kanske lite utplacerade vätskepauser längs vägen.
Robert skrev:
> Tackar för en bra tur.
>
>
> Någon frågade om bra hjul lätta hjul för
> skogskörning,
> Här är länken,
> http://happymtb.org/forum/read.php/1/1899892/
Gott. får ta och kolla upp det där. snart dags att byta ut mina DTs :) /klabbe
PerFormance skrev:
> sickar dom specialized till sverige? ibland kan
> det vara lite kinkigt med det!
Det var inga problem när jag beställde. Levererat hem till dörren med UPS på mindre än en vecka.
Tackar för turen, riktigt skoj var det:)
Verkar som att det faktiskt gick att kämpa sig fram med en enklare cykel och en ovan chaufför, visserligen lite långsammmare än vissa andra och med saftigt myckt träningsvärk idag, mest i armarna av nån märklig anledning.
Sitter såna här däck: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=26198 på min cykel idag och fick lite tips på bättre alternativ för att tugga sig igenom leran lättare, men kommer givetvis inte alls ihåg vad det var jag borde köpa...
Hoppas man får följa med fler ggr:)
Tack Stenmark och Co. Härlig tur och härligt väder. Lyckades köra sönder min en månader gammla kasset. Vet inte hur det gick till. Klickade i slutet. Visade sig att två kuggar böjts och att kassetten var spräckt. Fick dock tag i en ny idag så förhoppningvis är jag med på lördag.
Så här körde vi (klicka på spelare så får ni upp en bättre bild där man kan följa exakt hur vi cyklade):