Happy ride: mörker i Änggården

plumse

Aktiv medlem
Tjillevippen!
Jag tänkte ta en tur i Änggårdsbergen nu på tisdag och köra MTB i mörker för första gången i mitt liv =)
Om någon vill haka på så ses vi utanför ingången till Botaniska kl 18.00
Ha de!

=)

Det låter skoj, jag hakar nog också på! Mörkerturerna på tisdagar har hittills alltid körts i delsjön så det kan vara kul med lite omväxling. Kan man dra ihop en slinga på 1.5 timmar så blir det nog lagom. :-9

/Leo

Jag ska försöka komma med,,,

PS.
100 inlägg.
DS.

(man har väll inte varit för aktiv med skrivandet... =) men nu uppnåddes gränsen... )

Senast redigerad av en moderator:
Jag kör vägen förbi Franssons på tisdag, ifall någon vill ha lite vägvisning/sällskap till Botaniska.

Klockan 17.30 vid Franssons, sedan mot Botaniska/Änggårdsbergen.

/Leo

Om ingen hakar på från Franssons imorgon så kör jag direkt till Botaniska istället? Då syns vi där 18!

/Leo

enochenhalvtimme, precis hemkommen.

OJ! Vad skoj det var!
OJ! Vad jobbigt det var!
Det här med mörkerkörning skall jag testa igen. Får se om jag hinner den här veckan eller om jag måste hålla mig till nästa.
SKITSKOJ!

=)

Ja det blev en riktigt trevlig tur, emellanåt hård intervallträning, pulsen flög upp i en bit över 180 med ojämna mellanrum. Trevligt att köra visa stigar från "rätt" håll, de var lite mer spännande då.

Så tack för en go tur

Det var en av de snabbare/hårdare Happyturerna på länge, men det var kul! Stigarna i Änggårdsbergen inbjuder till snabb körning, både uppåt och neråt. Fixade den långa branta klättringen och det var ju extra kul så här i mörkret och med en knappt inkörd cykel. :-)

På torsdag kör vi i Delsjön, häng på om ni kan/orkar, det kommer att bli en lugnare tur då.

/Leo

Leo: Blir det idagens tempo (på sina ställen....) blir du nog själv...... längst fram alltså =)
jag kommer ---------------------------------------------------> där borta

Glömde säga att man fick en jävla kick av att lyckas köra över den där leriga "hästhagen" eller va det var utan att bryta,,,, IRC däcken gillar verkligen lera.....

Tillbaka
Topp