[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

jordan skrev:
-------------------------------------------------------
> Nej det ska att vara ett lvg lopp. Det roliga blir
> att få åka upp Kinnekulle. Loppet startar i
> Mariestad kl 09.00 på söndagen.

Då blir det bra med ny cykeln, tror jag. Lycka till.

> Är impad av att du körde hela rundan själv igår.

Går det inte foratare än så, så går det rätt bra. Och det är gött å kör själv uppför. Inget stressande där inte. Sen fick jag hyfsad fart utför också. Toppade 68Km/h i en utförslöpa och det hyfsar ju till snittet lite. Men visst hade det varit kul med en rygg där i motvinden;)

Senast redigerad av en moderator:
Jag är helt fascinerad över att jag fixade att sitta och köra i ca 35 i snitt i fyra och en halv mil igår. Sen ökade nog farten lite och rätt va det va så var jag visst helt själv. Jag fattade inte att det var så många som redan hade släppt. Jag låg där fram bland de ca 30 främsta och trodde att det var betydligt fler bakom. Regnet på trossnäsvägen var ingen hitt, det var inte kul att vara själv just då men som tur var kom det till slut någon som jag orkade hålla rygg på och jag gled till slut i mål trött och blöt. Tyckte i alla fall att det var riktigt kul, ska nog försöka att klämma in några fler "motionslopp" i sommar. Det blir i alla fall halvättern om två veckor.

På onsdag är jag gärna med och kör mtb om det är så att det blir något.

Hur gick det för din pinnjakt bosse? Vi var också ute men hann inte alls med så många vi tänkt.. =) 75-98-97-94-96-95-92. Fixade du hela I2?

kul med landsvägsdebut i lördags, så nu tillhör väl även jag den allt större skara av happyMTB-cyklister som blivit med räser...

viktigast var att tvåla till Frolicc vilket lyckades efter hårdkörning från skoghall in mot mål ;)
Det var väldigt många som låg med i klungan utan att tillföra så mycket som 5 sekunder av dragjobb på 7 mil, det tycker jag är dålig stil :(

Ok…
5 sekunder av dragjobb på 7 mil…
Det är inte värt at var otrevlig för…

Det är bara för mig att spara ihop till en ”Buddy” Racer… Eller?

KONAmi skrev:
> kul med landsvägsdebut i lördags, så nu
> tillhör väl även jag den allt större skara av
> happyMTB-cyklister som blivit med räser...

Grattis å välkommen till den ljusasidan ;7) långt från mörka, leriga skogsstigar.

> viktigast var att tvåla till Frolicc vilket
> lyckades efter hårdkörning från skoghall in mot
> mål ;)

Nja, ska det vara nödvändigt det. Att tvåla till Frolicc, han är väl trevlig;)

> Det var väldigt många som låg med i klungan
> utan att tillföra så mycket som 5 sekunder av
> dragjobb på 7 mil, det tycker jag är dålig stil
> :(

Japp det är lite så där under ett motionslopp, tycker jag också, att inte hjälpas åt. Det är en självklarhet och då efter förmåga förstås Själv drog jag i knappt 5 timmar, eller 13 mil. Bara att välja.

Nej, nu ska jag ut på en liten tur i allafall. Sol, varmt och torr asfalt. Dâ â gôtt dâ.

jag tog96 95 94 98 72 50 86 85 70 71 69 68 49........... 2 var svåra 85 och 71 tror jag jag har 6 st kvar på I2 men dom kanske vi kan ta på onsdag?

Vill så gärna ut i skogen idag men frågan är om tiden finns? Är det någon som har en extra timme över att ge mig så att jag hinner ut och cykla i det fina vädret? :)

Skilgannon - Tänkte sticka ut en sväng just precis nu och testa cykeln. Har bytt en hel del på den och renoverat gaffeln så det blir ingen svettoride. Snarare stanna varje 100 meter och ändra lufttrycket i gaffeln eller sadelvinkeln.

Ring 073 928 31 74 om du vill hänga på. Drar ut om kanske 30 min

Nu har jag varit ute på en liten tur i allafall. Sol, varmt och torr asfalt. Dâ va gôtt dâ.

Och så fick jag en måluppfyllelse inför VR också. >250 utemil innan VR, det känns riktigt bra det.
Sen att dom helt saknar kvallite, med ett snitt på ca 25Km/h, det är en annan sak det ;7)

2515km/36 pass blir ca 7 mil/pass och dessa kördes på ca 100 timmar.

14 dagars vila sen så köra VR. Bra uppladdning? Jag är inte helt säker på det ;-)

Hoho, tur ingen kom. Shit va mkt mygg det blivit i skogen!! Skogen är ingen plats för cykelmek längre!

Men måste ändå säga att min gaffel känns helt perfekt. Tror inte ens den var såhär bra då den köptes.

Jag har orienterat, träffade Bosse mitt i de djupaste skogarna. Nån som har tagit nr 96 på Friska karlstad, var rätt säker å att den var IJ men jag måste skrivit fel för det går inte att regga den. Pleas help!

Märkte också av att man inte bör stå stilla i skogen numera. Jävlar va mygg. Men det krävdes mycket småjusteringar efter att ha vänt på styrstammen märkte jag. Nu känns cykeln bra förrutom att styret ska kortas en bit.
Eller om det blir ett nytt styre...i kolfiber förstås!

Undrar varför jag håller på att bygga myggnätsdörrar till altanen? Känns viktigare än att fjanta runt i skogen på en löjlig tråkig ful svart geggig ... men alldeles underbar cykel.

Undrar när jag ska göra stigpremiär i år? Blir det någon!?

Frolicc skrev:
> Skilgannon - Tänkte sticka ut en sväng just
> precis nu och testa cykeln. Har bytt en hel del
> på den och renoverat gaffeln så det blir ingen
> svettoride. Snarare stanna varje 100 meter och
> ändra lufttrycket i gaffeln eller sadelvinkeln.
>
> Ring 073 928 31 74 om du vill hänga på. Drar ut
> om kanske 30 min

Tack för erbjudandet men det blev lite senare för mig pga flyttstädning och skräpkörning. Men jag håller med tidigare talare, jävlar va mygg det är i skogen. Va ute en dryg timme och tog några kontroller, men hittade inte 85:an. Det står att den ska vara i branten, men va fan, det va ju branter överallt där den skulle va. Får försöka igen en annan dag.

Ikväll blir det till att ge sig ut på räjsern och ta kontroller.

Spelade beachvolley igår, har grym träningsverk i axlar men framförallt fotlederna(!!!)... har man ens muskler där? Får se om de repat sig till cyklingen =)

vad har vi för turförslag? G-klav med tillhörande getrygg kanske?

haha har ni hört senaste cykelnyheten? Cancelara hade en motor i ramen på sin cykel och är anklagad för fusk..............!!kolla Aftonbladet!!
Frollic-vägvalet låter bra....

Frolicc skrev:
> Spelade beachvolley igår..

Vad var det för musik ni hade på hela tiden? Så satans enformigt det lät över till mig..

bozz skrev:
> haha har ni hört senaste cykelnyheten? Cancelara
> hade en motor i ramen på sin cykel och är
> anklagad för fusk..............!!kolla
> Aftonbladet!!
> Frollic-vägvalet låter bra....
----------------------------------------------------
Har Aftonbladet skrivit så då är det säkert så. ;-)

andematt skrev:
> Frolicc skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Spelade beachvolley igår..
>
> Vad var det för musik ni hade på hela tiden? Så
> satans enformigt det lät över till mig..

Å fan, vi måste haft väl hög volym om det hördes från skutberget till orrholmen

Frolicc, jag trodde det var ni som spelade i Mariebergsskogen =)

Jag blir troligtvis inte med i dag heller. Lägenheten ser ut som efter en helrenovering innan iordningställandet och till helgen får vi massa gäster..

Tack Jordan…
Jag får trösta mig med att rulla ner från trappen…
Och…
Andra sidan till så bor jag på fjärde våningen till grannars stora förtjusning…
Men…
Tack för tipset…
Jordan…

MiaMaria skrev:
> Tips, jag hittade 85:an vid en orm. Leta efter
> ormen ;)

Tack för tipset, hittade varken orm eller kontroll igår men ska kolla igen idag på hemvägen.

Tack för kvällens ride!

Vi var 10 människobarn som jagades av blodsugande bestar genom pollenfyllda skogar.
Frolicc trillade inte i den vanliga pölen.
Jag hade ny hjälm.
Jag hade hellre haft Skilgannons snygga, vita hjälm.
Thomas hade en växel.
Vi körde internationellt även denna vecka, trevligt inslag!
Frolicc hittade en ny pöl att bada i.
Bozz verkade vara på G.
Jomensåatt såg soft ut.
Trangärd körde på en gammal sleten cykel.
Biaz låtsades vara tysk fotbollsspelare.
Vi hade ett gäng nya förmågor med, mycket kul.

Ni andra kan nog fylla på med något vettigare!

Håller med, det var mycket trevligt! Kan itne va med varje onsdag då det är läggdags vid denna tid men ska definitivt haka på fler gånger igen.

Vi körde några varv i skejthallen också på väg hem, tog ut den sista lilla energin. :)

Riden måste ha gått fortare än vanligt igår, kändes som vi hann fler stigar än vanligt. Eller var det för att myggen gjorde stoppen extra korta. =)

Eventuellt är jag på tjänsteresa nästa onsdag, annars dyker jag självklart upp.

Det va riktigt kul att göra happyridedebut igår. Inte riktigt van alla rötter och stenar men det kändes bra ändå. Har tänkt att vara med så många onsdagar jag kan, förhoppningsvis alla. :)

Tillbaka
Topp