[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

P.g.a. familjeförhållanden =) så kan jag inte cykla föränns bortåt åtta. Någon som vill hänga på, är rätt sliten men tänkte köra så hårt som det går. MTB eller racer kvittar.

Ok jag är på om du tar racern. Ska vi ses vid jakobbergsbron på Hammarö sidan. Sedan kör vi ut till Takene Rud och avslutar med Tynäs?

Maxpuls på 193 på kvällens fartlek ute på hammarö med jordan, han ryck var farliga. Brann bra i benen på sista intervallen.

Ingen singelspeed för mig idag. Precis hemkommen från en 11 mils runda på räjsern. Kände mig riktigt pigg och fräsch faktiskt. Det va sista långpasset inför halvvättern nästa helg. Om det är någon som är sugen på att köra halvvättern är det bara att åka ner dit och direktanmäla sig.

Lycka till alla som ska köra singelspeed idag.

Du skulle vart med oss i solsta vi var Bara 4 idag. Totalt 115 km. Nu sitter jag och ska snart äta en kebab innan jag åker och kollar på SSC.

gick riktigt bra på singlespeeeden............kul bana som Ravin lagt.Några nya stigar som jag aldrig åkt förut..Ingen som bröt vad jag vet och fint väder som vanligt!

Hallå alla Karlstadbor!!

En säsong försenat står jag nu redo med en Giant Glory för DH och freeride.
Är det så att nåt är på g får ni gärna höra av er här eller på swebikers (samma nick).
Är närmare 30 än 25 och i min bästa fysik men dock nybörjare på utförsåka så tips tas jätte gärna emot.

Pratat en snabbis med Thomas och förståt att det inte är lika enkelt med åkning i Sunne som 2009.. :-/

Tack och hej så länge.

bozz skrev:
-------------------------------------------------------
> gick riktigt bra på singlespeeeden............kul
> bana som Ravin lagt.Några nya stigar som jag
> aldrig åkt förut..Ingen som bröt vad jag vet
> och fint väder som vanligt!

Trodde väl inte att det fanns en fläck i I2 skogen som inte du cyklat på.
En olycka var det dessvärre, Malte slog sig illa på första varvet.

Tog rygg på Christer Högman på andra varvet, vilka snygga spår han valde.

jordan skrev:
> Du skulle vart med oss i solsta vi var Bara 4
> idag. Totalt 115 km. Nu sitter jag och ska snart
> äta en kebab innan jag åker och kollar på SSC.

Hade varit kul iofs, men det kommer väl fler turer i sommar. Säsongen är ju inte slut i och med halvvättern eller helvättern.

Sambon var på ullared och jag satt ensam i soffan en söndagskväll, varför inte meka isär ännu en gaffel? =)

Isär med fulgaffeln på cuben, i men ny dämparolja. Körde samma som i R7'n, den är nog inte så kräsen. Skulle vara 15wt dämparolja i ytterbenen också... hade ingen så körde med biltemas mc racingolja. (Ja, motorolja alltså...) Nytt fett i fjädern och bort med allt grus. Och gaffeln funkar!!! Bättre än vad jag minns att den någonsin gjort.

Dämparoljan som fanns i darten var svart och grusig... smörjoljan i ytterbenen fanns inte alls utan var ersatt med något slags träskvatten som luktade fiskanus.

Gaffelmek är nog något man borde göra oftare... =)

Frolicc skrev:
> Gaffelmek är nog något man borde göra oftare...
> =)

Tummen upp! Och roligt är det också. :)

Det är mycket Canyon just nu. Måste säga att jag är väldigt nöjd med min Canyon racer. I helgen fick den åka 24 mil.

Det var kul att se alla som åkte KSSC igår. Bozz tack för korven. Kristoffer tack för brödet.

Dagen efter en långtur på räjser brukar ju kännas lite i benen, i alla fall på mig som har små tallbarrsben. Men idag känner jag mig riktigt pigg och de 5 km till jobbet imorse bara flög förbi. Känns bra inför helgen måste jag ändå säga.

Om det finns tid ikväll så tar jag nog mig en kort tur på grusvägarna på I2 med min gamle Crescent så att de sista slaggprodukterna pumpas ur de små tallbarsbenen.

Eklund skrev:
> MTB i morgon kväll typ 17.30 eller 18.00?

Imöra är det ju onsdag = happy ride 18.00

MiaMaria skrev:
> Eklund skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > MTB i morgon kväll typ 17.30 eller 18.00?
>
> Imöra är det ju onsdag = happy ride 18.00

OK, var?

Eklund skrev:
> MiaMaria skrev:
> -----
> > Eklund skrev:
> >
>
> > -----
> > > MTB i morgon kväll typ 17.30 eller 18.00?
> >
> > Imöra är det ju onsdag = happy ride 18.00
>
> OK, var?

Varje onsdag kl. 18:00 vid Rackethallen.
Kom par minuter innan bara så du inte missar rundan…

Sitter för tillfället på ett hotellrum på hisingen och om jag känner morgondagens möte korrekt finns det ingen chans till hemkomst innan klockan 18:00. Ingen väntan på frolicc alltså.

/ Froliccs gaffelservice

andematt skrev:
> I morrn dyker jag upp till 18 - trot eller ej!!
> =)
> Tar kanske med mig en eller två nya förmågor.

Edit: Lägger till ett "kanske" på sista meningen, verkar komma jobb emellan för minst en av dem...

Oooops, jag hinner inte till 18.00, får ta en egen tur vid 18.30 på Bonäsleden. Om någon mer är sen och vill hänga på mig, ring.

Dagens happy(mek)ride i bilder:

DSC00185.JPG ht=544

DSC00187.JPG ht=544

DSC00190.JPG ht=544

DSC00193.JPG ht=544

Blev lvg med solsta för min del. Känns riktigt bra inför VR.

Finns det något intresse för en lvg runda i Arvika på lördag? Om vädret är ok cyklar jag nog till Arvika på fredag, tillbaka till Karlstad på söndag.

Om intresse finns föreslår jag Jössefors-Koppon-Vännacka-Jössefors med avgång från Pizzan i Jössefors vid 10-tiden.
Ca 10 mil om jag minns rätt, happyfart men gärna snabbt:)

Hmm, kanske ska rycka bort silvertejpen på skorna.. Det är ju sommar för sjutton.

JMSA iou ett kedjelås, hjälp mig komma ihåg det. Och tack för förutseendet att plocka med kedjebrytare, Tobias.

Frolicc, jag trampade av kedjan och Biaz fick punka, bozz rev upp ett dm-långt sår i vaden och MM blev förolämpad av sin man när han och bosse hänkade på hennes axlar. Inget speciellt alltså.

Hej!
Paratade med Bozz för några veckor sedan, han sa att jag kunde hänga på en sväng. Hur ser planeringen ut inför helgen?

/hon på Claratappen

Jag är sugen på Bonäsleden på söndag förmiddag om några är på.
kl 10:00 ute vid spårets början innan Mörudden?

Jag kommer inte orka upp på söndag efter två dagars festade. Sa hemover och knäppa upp den förste långbörka strax.

Vet någon något om vattentemperaturen nu för tiden? Går det att börja simträna ute?

MiaMaria, föresten vad du med i Torsdags? Han på kartutlämningen skrattade åt oss när vi tittade frågande på stämplingspinnen, "Men ni vet hur man läser en karta?"

Vi var kungar fram tills kontroll nummer 7... sen började det gå utför och 8:an tog 25 minuter att hitta. Kul med GPS logg dock så man kan se hur off vi verkligen var. =) Vi kan ju konstatera att vi inte direkt sprang rakt på 9:an heller. Total tid en timme.. är det kass på 4,1 km?

LpningOrientering2010-06-10.jpg ht=526

Tillbaka
Topp