[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

emaillist.jpg ht=480

Bilden gör det inte riktigt rättvisa men det va fint längs hammaröleden ut till jobbet imorse. Då känns det lätt att cykla till jobbet.

Jag påminner om Cykelfika lördagen den 18/9. Och det är ca 8-10 som redan anmält intresse

Uppslaget kommer att bli följande. En gemensam grupp som startar vid Kroppkärrssjön kl 10:00. Vi kommer att anpassa oss till Max 25km/h, som lördagsgruppen brukar ha. Detta ska vara en mycket behaglit tillställning. Superracare som inte kan hålla igen göre sig icke besväret. Nej ni få räca på egen hand. Och det går bra det också.

Fikat kommer som det ser ut nu att ske på Café August, med start ca kl 12:45-13:00. Och som sagt de som vill räca på. Ni får jättegärna göra det och sedan ansluta till Café Agust och fikat. Precis som vi gjorde förra året. Det är inte ens något krav på att man cyklar före. Nej det går lika bra att bara dyka upp och fikat.

http://www.cafeaugust.se

Så boka in Lördagen den 18/9. för cykelfika och/eller Cykelpub kväll.

Tyvärr ser det ut som om jag inte kan Pubba pga ett barnkalas. Så om någon känner att denna vill pubba, så går det bra att hålla i den delen.

Jag kommer inte på lördag, då blir det tjurruset.

Väska för bärbar dator bortskänkes passande upp till 17 tum. Det finns mkt fack för pärmar och skit. Med på köpet följer en antik bärbar dator, ge den ett värdigt liv till något hemmabygge. Den är startbar har trasig floppy samt skärm som ej fungerar på 1,5 cm i höjdled. Dock med fungerande bootbar cd, usb port och trådbundet nätverkskort. Komplett med laddare. Ligger även i skänkes tråden men det gäller väl bara storstäderna.

Om ni vill ge något i utbyte skulle jag inte säga nej till ett neoprenfodral för en EEE PC 10 tum. I utbyte erbjuder jag ett passande 13 tum.

Någon som är på bythumör i KD?

Jag, precis som Frolicc, ska springa tjurruset på lördag och blir inte med på lördagens cykelfika.

Imorgon är det happylöptur. Samling vid järnvägsundergången vid Generalens Äng 1630 för avfärd in på stigarna i ett mysigt tempo.

Vilken dag arrangeras happy-kryckpromenad?

Tack för skjutsen i lördags. Gäller både KONAmi och Skilgannon. Till akuten tog jag mig med taxi, de var inte lika generösa som er.

MiaMaria skrev:
-------------------------------------------------------
> Vilken dag arrangeras happy-kryckpromenad?
>
> Tack för skjutsen i lördags. Gäller både
> KONAmi och Skilgannon. Till akuten tog jag mig med
> taxi, de var inte lika generösa som er.

Aj, aj ,aj det där lät inte bra detta. men du kan kanske trösta dig med en fika på lördag;7)

Avseene pubbandet så har jag fått förhinder och kan därför inte delta som de ser ut just nu.

MiaMaria skrev:
> Äh, på lördag jobbar jag.

Ja visst ja. Det var så det var.

14,65 km fick jag ihop innan jag fega ur. Sen blev det en blandning av stel jogg och promenad sista biten. Det var jobbigare än jag trodde att springa i skogen, med eller utan ont i knä. Det var inget snacktempo för mig - jag hade 175 i medelpuls, 190 max. Men det var skojsigt.

Skall vi börja oroa oss för wolfriden eller är du i cyklingsbart skick?

MiaMaria skrev:
> Krya på er, själv verkar jag få behålla
> kryckorna ett tag till.

Enrico skrev:
> 14,65 km fick jag ihop innan jag fega ur. Sen blev
> det en blandning av stel jogg och promenad sista
> biten. Det var jobbigare än jag trodde att
> springa i skogen, med eller utan ont i knä. Det
> var inget snacktempo för mig - jag hade 175 i
> medelpuls, 190 max. Men det var skojsigt.

Hur känns knät?

Jag har ett förslag inför happyriden imorgon. Eftersom det nu börjar bli mörkt om kvällarna kanske man skulle kunna köra 1730 istället för 1800. Det är bara ett förslag och ni som är mer rutinerade i gamet får bestämma men för min del skulle det funka.

Jag kommer inte imorgon.

Tills det är för mörkt för cykling utan pannlampa funkar säkert 17:30. I långa loppet tycker jag det är för tidigt med tanke på jobb.

jordan skrev:
> Skilgannon tungt idag Leeds ligger under med 5-2.

Såg det, fattar inte riktigt vad som hände.

Om någon är sugen på lite cykelträning så är det intervallträning med multisportklubben på I2 idag.

Samling järnvägsövergången på våxnäs(vid toyota) 18.00
Passet består av 4-6 st 10-minutersintervaller på grusväg och alla kan delta efter egen förmåga. Ett mycket bra pass för att öka sin tävlingsfart och benstyrka.

jordan skrev:
> Jag åker Nästrampen.

Jag hakar nog på, ser ut att bli ok väder på lördag.

Ingen löpning för mig idag. Ska på massage 1715 så jag hinner helt enkelt inte. Hade varit gött med ett lite snabbare pass innan lördag men men det får gå ändå.

Tillbaka
Topp