[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

tobias fredriksson var det.Jag "bråka" lite med han då sa han :jag har ju slutat jag men du är ju mitt i karrriären du!!!

Det ska vara kl 11 på lördag som vi samlas vid KMTI. Vem vet vi kanske stöter på någon gammal OS hjälte. Om inte annat så får ni se hur grym Bozz (för du kommer väl) är i spåret. Imorgon åker jag från KMTI 09.30 om någon vill följa med på en tur.

Lördag kommer jag med. Dessutom anmäler jag och MM vårt intresse för lördagen den 5:e. I varje fall för kvällsaktiviteten! Skil: om du kommer kommer den 5:e kanske vi kan ta armbandsleveransen då (om du kan ligga ute med dom summorna fram tills dess)?

Jordan: Om knät håller och jag kan träna bra under sommaren så skulle jag vilja åka vasan. Kul att se hur det ser ut utan snö.

jordan skrev:
-------------------------------------------------------
> Pebben vilka tävlingar ska du åka 2011?

Tävlingar vet jag inte, men motionslopp. Ja du förstår.

Jag har tänkt mig följande upplägg i år.

* Metsorundan, om den går i år
* Hjälmaren runt
* Vänern runt
* Vätternrundan
* Mälaren runt

Ev några till typ

* Energitrampet i V-ås om det går i år.
* Det där borta i Grums vad det nu heter *2 är det väl.
* Wasatrampen, tror jag det heter det för LVG.

Sen vet man ju inte hur det blir. Men dessa har jag på lut iallafall

Gotland 360 eller vad det heter har jag funderat lite på. Men det tar för mycket tid tror jag.

PbP tror jag inte jag hinner med ;7) Däremot ett 60 brev skulle vara trevligt. Missade 60 mil förra året, då jag gick i backen. Så det blev bara 55 mil. Typiskt

Är det något du känner dig sugen på?

25/4 vårpremiären 80 km.

21/5 Skruvstadsloppet 105 km.

28/5 Metsorundan 150 km.

12/6 troligen Lida loop på MTB.

18/6 vätternrundan.

Så ser det ut fram till Midsommar.

MetsoRundan är MTB eller? Jag ska vara med på en hel del av långlopps circuit i år är det tänkt. Snackar gärna logistik och planering på den 5:e Det är trevligare att åka tillsammans, om ni vill det. Jag ska kanske köpa en minibus till våren, men inget är bestämt, men jag gillar VW Camper bus med förhöjd tak, om ni känner till något som är till salu... :)

JollyJumper skrev:
> MetsoRundan är MTB eller?

Nope, det är asfalt.. Skulle inte vilja köra någon av sträckorna med en FS om jag inte var ute efter att plåga mig både mentalt och fysiskt.

Däremot skulle 70km-sträckan kännas överkomlig för egen del men samtidigt känns det så oerhört fånigt att betala för att köra en av träningsslingorna man har runt hörnet.

Andematt det är bara betala och se glad ut. Du får ju lite förtäring och säkert en medalj av något slag. Samtidigt får du åka med en massa andra som du aldrig skulle träffa annars. Bara det att åka i en stor klunga är värt att betala för. Vilken känsla det är när några hundra drar iväg från start.

Andematt/Jollyjumper det planeras för att Metsorundan även ska vara ett MTB lopp. Vet inte om dom får klart med det till årets upplaga. Jag och Bozz var ute med Peter Skoghalls CK och titta på tänkt bana i höstas.

Andematt du som är duktig på kartor ta gärna kontakt med Tommy i Skoghalls CK om har någon ide på bana. Mål och start ska ju vara vid Metso lamberget.

> 25/4 vårpremiären 80 km.
>
> 21/5 Skruvstadsloppet 105 km.
>
> 28/5 Metsorundan 70 eller 150 km beroende på formen.
>
> 12/6 Halvvättern

Sähär ser nog första delen av året ut för mig tror jag.

AddeN skrev:
> Finns det något riktigt långt och grisigt långlopp i år? Längre än gammla Finnmarksturen
> och hälst bara stigar?

Jag vet inte om det är så grisigt, grodigt kanske, och det är PbP. 120 mil, på vad som skulle kunna uppfattas så som stigar bitvis, tycker jag är rätt så långt även på en LVG. Men på en MTB är det outhärdligt långt:/)

Är det någon av er som är medlemmar i Solsta som tänker gå på årsmötet den 13 februari?
Det har kommit in en motion om att klubben skulle göra en resa ner till södra sverige några dagar vecka 12 eller 13 tillsammans och att klubben skulle stå för en del av kostnaderna.

Tydligen så är det också årsmöte för värmlands cykelförbund den 7 februari.

Senast redigerad av en moderator:
Vilken är billigaste klubben i Sverige att vara med i? Jag ska tävla, och är inte intresserade av allt som händer i svensk föreningslivet egentligen.... Eller vill någon övertala mig om varför jag borde vara med och vara glad??? :=)

Funderar på SUPERBOWL FEST HOS MIG - börjar sent, typ kl 00:00 natten till måndag.

GreenBay ska vinna över Pittsburgh :) Gärna anmäl intresse till mig, preliminärt och då får vi se om det blir någon fest hemma hos mig eller någon annanstans :)

Är det någon som vet om det är bättre hållbarhet på ett vikbart däck kontra ett som inte är vikbart.

Det finns ju två olika Continental Race King, ett som är vikbart och ett som inte är det, vad är skillnaden? FÖrutom att det går att vika, för det fattar till och med jag.

Skilgannon skrev:
> Är det någon som vet om det är bättre
> hållbarhet på ett vikbart däck kontra ett som
> inte är vikbart.
>
> Det finns ju två olika Continental Race King, ett
> som är vikbart och ett som inte är det, vad är
> skillnaden? FÖrutom att det går att vika, för
> det fattar till och med jag.

Det är värre än så det finns fler än två olika bla dessa.

•Race King Racesport: 3 plies / total 180 tpi / Black Chili Compund
•Race King ProTection: 4 plies/ total 180tpi / Black Chili Compound
•Race King UST-Tubeless: 3 plies / total 330tpi
•Race King Supersonic.: 3 plies / total 180tpi / Black Chili Compound
•Race King 29inch: 3 plies / total 84 tpi / foldable
•Race King: 3 plies / total 84 tpi

http://www.conti-online.com/generat...es/mtb/cc_marathon/Race King/raceking_en.html

Men det som bla skiljer dom åt är just det att det ena går att vika och det beror på vad "Tråden" är uppbyggd av. Är det en "stål-tråd" så går den inte så bra att vika. Däremot ett "Kanttrådsdäck" med kevlartrådar går att vika ihop och kan därför tas på cykelturen. Så du visste ju redan svaret men inte varför det var så ;7)

http://msaweb.se/Cykel/cykeln/dack.htm

Sen kan det skilja i gummiblandningen . tex Race King Supersonic som rullar aplätt i jämförelse, men slits lika apfort, som det rullar lätt.

Senast redigerad av en moderator:
Så frågan kvarstår alltså egentligen fortfarande, är ett Raceking för 179 kr som inte är vikbart lika hållbart som ett Raceking för 369 kr som är vikbart?

Skilgannon skrev:
> Så frågan kvarstår alltså egentligen fortfarande, är ett Raceking för 179 kr som inte
> är vikbart lika hållbart som ett Raceking för 369 kr som är vikbart?

Priset har lite eller inget att göra med om det är punkteringssäkert eller ej. Ta tex GP Supersonic som i princip inte har något punkteringsskydd att tala om. Men kostar lite mer än andra däck som har det. tex Continental, Grand Prix 4000S

I detta fallet så skulle jag tippa på att

Continental, Race King (EJ vikbart), 26x2.0''

http://www.cyclecomponents.com/1/sv/artiklar/continental-race-king-ej-vikbart-26x20.html

Har ett minst lika bra eller kanske ett bättre skydd än

Continental, Race King, 26x2.0'' (Vikbart)

http://www.cyclecomponents.com/1/sv/artiklar/continental-race-king-26x20.html

Och här kostar dom 129 resp 289, så det kanske inte är samma typ som du tittat på.
http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi

Hållbarhetsmässigt är det nog ingen större skillnad, raceking har kasst punkteringsskydd även utan supersonic. Har punkat ett antal ggr med dem, både slanglöst med gegga samt med slang. Fast de är schöna, köper ett par supersonic nästa gång =)

Jag kan inte va med på skidor imorgon. Det blev jobb istället. Om ni inte åker slut på er helt imorgon så kanske vi kan köra söndag också? Samma tid, samma plats.

Efter två halvtimmespass (jogg + trainer) igår med sex timmars mellanrum borde jag vara rätt slut i kroppen eftersom det är ovanligt att jag ens kör en halvtimme i veckan.. Men märkligt nog var benen starkare än vanligt i morse på pendlarn. Skum känsla =)

Har happy blivit ett löparforum? =) Efter 8*800 m intervaller i wåxnäshallen igår med Jonas och Bosse kändes mina ben trögare än vanligt på väg till jobbet. Tur att fordonet var bensindrivet =)

Nu är man stolt ägare till en XTR utrustad Orbea Scape. Den står hemma i förrådet och bara väntar på att snön ska försvinna lite till så att den kan ut och åka med sin nya ägare. =)

Grattis Skilgannon. Du behöver inte vänta har varit ute 1,5 timme på min mtb. Det går att åka från Mörudden till Hästviken. Åkte även mtb spåret på kilene. Imorgon blir det skidor om det finns något spår kvar på Bryngfjorden.

Tillbaka
Topp