[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Skilgannon skrev:
-------------------------------------------------------
> Tror att det har regnat nån gång under alla mina
> träningspass de senaste tre veckorna. Skulle va
> kul att komma hem torr nån gång.

Då skulle du provat nya Finnmarksturen, sol +25!
Första halvan passade min tröga kropp, andra vet mest en kamp mot krampen! Men kul var det iaf...

Fin tur på Brattfors idag.Jag Niklas Kristoffer och Jesper.Vi hade tur med vädret regnade bara lite bort i Brattfors.

Mycket trevliga spår och även sällskapet såklart :-) Bifogar alla dom tre korten som jag tog! Det är bosse som är i kontakt med skogens väsen och vi andra vid djupa-dalen.

Bilagor

• Brattfors 28 aug.jpg
    Brattfors 28 aug.jpg
    130 KB · Besök: 50
  • Brattfors 28 aug (1).jpg
    Brattfors 28 aug (1).jpg
    103.8 KB · Besök: 51
  • Brattfors 28 aug (2).jpg
    Brattfors 28 aug (2).jpg
    138 KB · Besök: 49
Jag försökte få mig ett extra par äckligt inkörda skor och hjälm hem, men Bosse kom på mig, så det var bara att vända åter till Kroppkärrsjön och moloket lämna tillbaka klenoderna. Jag som så fiffigt hade gömt dom bakom förarsätet nere på golvet. Undrar om det var avsaknaden av lukten som fick Bosse att reagera? Så jag får nöja mig med mina grejer ett tag till. // Tack för turen idag, jag är nöjd.

Blev blöt idag med, trots att det inte regnade något. Har nog sällan varit så skitig som jag var när jag kom hem idag efter min och Froliccs mysrunda. Min sambo utbrast: "Men vad har du gjort?" när jag kom hem.

Vi körde en stig som jag aldrig varit med på förut ut mot Alster. Riktigt rolig och körbar trots att det va en halvmeter vatten på sina ställen.

Tog en tur på Bonäsleden i kväll och även det var blött, har aldrig sett så mycket vatten där, så idag räknas det Bozze, jag har badat, men inte i sjön.

Senast ändrad:
om du vill vara torr efter ett träningspass har du nog valt fel sport....

otroligt hur allt kan komma i vägen för det här med cykling. om det är en dag i veckan som jag är upptagen så är det antingen onsdagkväll eller när ni ska ut på äventyr. nu på söndag ska jag på min brorsons dop. är världen emot att jag cyklar??

Har ni tänkt på vad roligt det är när skruvarna i styrstammen går av när man ska dra åt dom. Helvetesjävlapissskit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har laddat hela dagen för onsdagsturen med fint väder. Va händer... mörkt, åska o jävelskap 40min innan tur, jag lägger ner för dagen :-( Någon kanske är sugen till helgen om vädret ser bättre ut?

oj det va blött idag.Men när man blivit genomblöt så va det bara att mölja på och det va riktigt kul.Vi testa crossbanan vid Råtorp och körde tempo på grusvägar.13 st va vi.

Låter ju inte så dumt Bosse.. Såhär i efterhand ångrar jag att jag skippade dagens tur men strax före 18 började det regna och åska och jag tog det bekväma alternativet.

kl 18 stod jag på Hulstberg och såg min lillgrabb och hans klass spela skiten av motståndarna i Klassfotbollen. Det var jäkligt kul det också och fungerar bättre än MTB medelst diskbråck (visserligen inte 100% bråck men åtminstånde en utbuktning som smärtar utav bara f-n).

Kom på en fördel med bråcket: Jag har inget batteri till pannlampan eftersom jag råkade smälta sönder det och lampan. Nu slipper jag skaffa nytt och spar en massa pengar till annat. Yey!

Missde onsdagen denna vecka :( sanerade pannbotten på heden verket till 20.00 får satsa på att bli med till veckan igen... tagga tagga

Abisko? Nej usch, där uppe i fjällen gör det inget annat än regnar =)

Sanerade pannbotten föresten? Är det Trangärd som har klantat sig? =)

Såg relativt regnfritt ut på bilderna i RR:en. fy fn va fint.. har alltid drömt om att göra en sån där tur men det finns inte en rimlig chans i det här jordelivet att det blir av, känns det som idag. Bittert? Jo lite.

Det enda "regnet" under en vecka kom underifrån när man cyklade över någon jokk. :)

Fortsättning över resterande dagar kommer och det kommer bara att bli finare!

Jag och Marcus kör imorgon en Extended version av Vårriden 2008/2011. Det kommer förmodligen inte köras på sådär vrålhårt då jag är lite förkyld.

Samling 09.00 vid Löfbergs lila Arena entrén. Tvekar man om man orkar köra hela så kan man vika av hemmåt i t.ex. Kil.

här är en mycket grov skiss av rutten

http://kartor.eniro.se/m/aOPoD

Skilgannon skrev:
> Har ni tänkt på vad roligt det är när skruvarna i styrstammen går av när man ska dra
> åt dom. Helvetesjävlapissskit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lol, flåt kunde inte låta bli;7)

Är det då det där beryktade "Äntligen" skriket kommer så där spontant?

jag kör höstride på söndag.Tänkte skattkärr Alster Stockfallet Tyr Hultsberg Sörmon Skutberget och hem.Vi träffas vid Kroppkärrssjön 10.00

bozz skrev:
> jag kör höstride på söndag.Tänkte skattkärr
> Alster Stockfallet Tyr Hultsberg Sörmon
> Skutberget och hem.Vi träffas vid
> Kroppkärrssjön 10.00

Det där skulle jag nog gärna åka med på!?

// Jan

Söndags höstride hänger jag sannolikt med på, såg Olofs och Marcus tur lite väl sent. Och så är jag inte riktigt säker på vad de små gossarna menar med lite lugnare;-) Och nu hinner jag ladda kroppen med lite mer energi(massa mat) om jag kör på söndag!

bozz skrev:
> Jag kör höstride på söndag.Tänkte skattkärr
> Alster Stockfallet Tyr Hultsberg Sörmon
> Skutberget och hem.Vi träffas vid
> Kroppkärrssjön 10.00

Hej, jag hänger med på höstrajden på Söndag (i morgon), ser ut att bli fint väder, men det är nog lite blött kvar i skogen ändå (visst är det MTB i bra tempo, Bozze)

Jag avvek lite tidigare och har precis klivit ur duschen. Det var en grumt skön tur, lite blött, lite lerigt man ack så skönt.
Tack för idag ni som var med!

Sambon har fått för sig att det är bra att cykla på söndagmorgon. vilket gör det aningens mer besvärligt för mig. Sen kan det vara så att jag kanske är skyldig henne det. Mao jag kommer inte, fast jag gärna skulle vilja. Ha gott

Skilgannon skrev:
> Någon som köpt något härifrån:
>
> http://www.cycleoutfit.com/

Nope, de har inte mitt teams kläder, Team Fulkines. :P
Tror att jag skulle se enbart patetisk ut i teamkläder, skulle iaf känna mig patetisk..

Årets höstride börjar nu.....................! Vi ses 10.00 Kroppkärrssjön.Tar nog med badbyxor.................;)

oj vilken trevlig Höstride detblev!Vi va 11 st som drog iväg mot Skattkärr och fikade vid vattenfallet vid Gunnerud.Sen körde vi mot Bryngfjorn och då började folk troppa av.Men det blev 5 mil iallafall.Kommer bilder snart tror jag.

Vårride extended version var kanon!!! Med guidning av Olof har vi nu en lämplig sträcka från Kil vilket gör att vi nästa år har en vårride utan större inslag av Asfalt eller transportsträckor.

Riktigt härliga nedförlöpor, lerhål, klättringar finns längs vägen. Vi hittade även en korvmoj med kexchoklad och kaffe, tyvärr tillhörde den DM i orientering så tveksamt om den finns kvar till våren.

En riktig kanontur!!! Jag fick ihop 82km dörr till dörr vilket borde innebära att en fullängds vårride med samma sväng över stockfallet och sörmon som iåret men utan att irra runt i grusgropen borde landa på 90 km. Perfekt med andra ord!

Samlade happykunskapen...

Kan man ha ett vevparti avsett för 10-delat och använda en kedja för 9-delat? Det står uttryckligen på infon att det är avsett "enbart för shimano 10 delade kedjor" men stämmer det?

Tillbaka
Topp