[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Frolicc skrev:
-------------------------------------------------------
> ett vevparti avsett för 10-delat och (...) kedja för 9-delat?

Funkar alldeles utmärkt. Jag har kört så ca 2 år, ultegra 6600 vevparti och 9-delad shimanokedja.

Oj, jag syftade på de nya 10-delade systemen för MTB. Dessa är ju inte kompatibla med 10-delade LVG grupper. Om man gör en googlesökning hittar man ingen direkt konsensus och Det mesta av diskussionen rör dessutom LVG.

Jag har nu ett 9-delat system på MTB och om nya 10-delade partier passar skulle man få fler intressanta valmöjligheter i rätt prisklass. Exempelvis 2-delat XT eller X9.

Härlig tur igår, tack! Lite sliten i benen idag, så det fick bli bilen till jobbet. Kul att se något annat än Bonäsleden :-). Fatboy (slimboy), tack för lånet av slang, jag har satt dit en egen nu igen, så jag har din slang hemma, återlämnar den så snart som möjligt.

Tack för en gör(ig)go tur med strålande sol uppefrån och blöta nerifrån. Bifogar bilder på de som lyckades fastna i min snabba kameralins :-)

Bilagor

• höstride 4sep (1).jpg
    höstride 4sep (1).jpg
    129.5 KB · Besök: 59
  • höstride 4sep (2).jpg
    höstride 4sep (2).jpg
    207.4 KB · Besök: 62
  • höstride 4sep (3).jpg
    höstride 4sep (3).jpg
    202.9 KB · Besök: 40
  • höstride 4sep (4).jpg
    höstride 4sep (4).jpg
    203.8 KB · Besök: 42
  • höstride 4sep (5).jpg
    höstride 4sep (5).jpg
    219.8 KB · Besök: 46
  • höstride 4sep (6).jpg
    höstride 4sep (6).jpg
    170.2 KB · Besök: 45
  • höstride 4sep (7).jpg
    höstride 4sep (7).jpg
    200.8 KB · Besök: 59
  • höstride 4sep (8).jpg
    höstride 4sep (8).jpg
    111 KB · Besök: 38
  • höstride 4sep (9).jpg
    höstride 4sep (9).jpg
    166 KB · Besök: 72
  • höstride 4sep (10).jpg
    höstride 4sep (10).jpg
    133.1 KB · Besök: 47
bozz skrev:
> tack för bilreportaget Niclas!
Tack! men jag glömde ta kort på bilarna ;-) Så glöm inte bilarna nästa tur, så dom också kommer med på bild.

Om det nån som inte orkar vänta på fotona av bilarna, så har jag arkivbilder från ett gammalt repotage!
Klassiska bubblan 67, volvo V70, polisvolvo V70 årsmodel 2000 och ferrari 430 scuderia. Håll till godo

Bilagor

• sss.jpg
    sss.jpg
    125.3 KB · Besök: 49
Spontant bör det funka. En 10-delad kedja är smalare än 9-delad, så rimligen bör ju även dreven vara smalare, så en 9-delad kedja kanske sitter en aning mer "vingligt" kanske men å andra sidan är det inget problem att köra en 7-delad kedja på ett vevparti för 9-delat.

På lördagens höstride var multisportarna med i spårvalet och tyckte att detta var en lämplig stig och visst gick det att ta sig fram med cykel..

Lera.jpg

Kristoffer skrev:
> På lördagens höstride var multisportarna med i
> spårvalet och tyckte att detta var en lämplig
> stig och visst gick det att ta sig fram med
> cykel..
>
>

Helt bra va inte just den delen men annars en väldigt fin och rolig runda.

Multisportarnas variant av vårridesträckningen var på det hela taget riktigt bra. Just vid den där passagen är jag nog mest sugen på att behålla den gamla sträckningen trots allt =)

Olof: Jo kanske =). Tyvärr så måste Corratechen överleva dit och dessutom vara säljbar som annat än fyllehoj... så jo, den behöver ettt nytt vevparti och lite annat smått och gott.

Kommer slänga iväg en beställning till bike-discount I slutet av veckan ifall någon är sugen att hänga på och dela på frakt.

andematt, din beställning är mottagen. Ordern till bike-discount går nog iväg på fredag så ni har tills dess på er.

Är lite småsugen på att testa den kommande vårriden i sin helhet till helgen. 4-6 pers och enbart snabbstopp? Alltså, vårriden med delvis Olof Solbergmodifieringar. Start kroppkärrssjön och målgång vid skutberget några timmar senare. Någon som är sugen? Gäller enbart vid fint väder

Frolicc skrev:
> andematt, din beställning är mottagen. Ordern
> till bike-discount går nog iväg på fredag så
> ni har tills dess på er.
>
> Är lite småsugen på att testa den kommande
> vårriden i sin helhet till helgen. 4-6 pers och
> enbart snabbstopp? Alltså, vårriden med delvis
> Olof Solbergmodifieringar. Start kroppkärrssjön
> och målgång vid skutberget några timmar senare.
> Någon som är sugen? Gäller enbart vid fint
> väder

Absolut, jag är med! Gissar att Tobbe e sugen också. Om vi skippar fikastopp och trampar på lite så borde vi kunna kapa helgens notering med ett par timmar?

Du kan ju använda Corratechen som vinterpendlare ;)

Frolicc skrev:
> andematt, din beställning är mottagen. Ordern
> till bike-discount går nog iväg på fredag så
> ni har tills dess på er.

Jag skrev två st hoppas jag..

Jag röstar också på söndag, med start vid 9-tiden t.ex.

Kan rekommendera cykeltvätt i älven nedanför skilgannon efteråt, det funkade jäkligt smidigt :) För det lär ju behövas om man väger in hur det såg ut i lördags och adderar den mängd regn som fallit sedan dess...

Skall man tro på YR.no blir det soligt till och med lördag och regn på söndag. Men de brukar ha fel... Jag hänger nog med på Vårriderekningen oavsett dag.

Det gick fint...lite blött på sina ställen kanske! :-)
Vi var 6 från början, men det blev lite väl tekniskt för en av oss som istället valde motionsspåret.
Halt och jävligt på stenhällarna men kul som vanligt!
Borde nog kolla med KMTI om man kan köpa kort för dusch och ombyte, känns sådär att kliva in lerig och genomblöt i bilen. Att cykla hem till Forshaga känns inte heller aktuellt...är det någon som kollat den möjligheten tidigare?

Kristoffer skrev:
> Skall man tro på YR.no blir det soligt till och
> med lördag och regn på söndag. Men de brukar ha
> fel... Jag hänger nog med på Vårriderekningen
> oavsett dag.

Med tanke på hur blött der är i skogen spelar nog inte lite blött uppifrån någon roll ;-)

Getryggen och fortsättningen på andra sidan grusvägen va kul som vanligt med enstaka lurisar med spångar som försvinner hit och dit. Villospåret bakom skjutbanan är inte att rekomendera just nu om man inte är intresserad av gyttjebrottning(stavas det så?) kanske. Mina skoöverdrag funkade gör bra tills jag satt ner foten i första lerbadet.

Frolicc skrev:
> Man kan ju inte ta bilen till cykelturen =)
>
> Själv kom jag nyss hem från jobbet, känns som
> en perfekt onsdag.

Jag vet, lite klen är jag! ;-)

jordan skrev:
> Frolicc
>
> 2 st.
>
> Grand Prix 24-622 mm black.
>
> och 2 st.
>
> Grand Prix 22-622 mm black

Det finns rätt många olika däck som heter Grand Prix, kan du skicka länken på de två artiklarna du skall ha?

Inte hört något från Solsta och igår var det 2 veckor sedan jag ringde. Så nu har dom fått sin chans. Sedan gör det ju inget att det är halva priset jämfört med solsta.

Blir det ride på söndag???

Hej
Länge sedan jag var inne här, tryggt å åtminstone känna igen Boss. Jag ska med stor sannolikhet till Rörbäcksnäs för XC (och eventuellt DH i Lindvallen) med ett gäng masar nästa helg. Har en plats i bilen och i stuga i Lindvallen om någon är sugen på att haka på. Avfärd fredag 16/9 ca kl 17. Jag nås på 070-3025631 för de hugade.
Joel

Tillbaka
Topp