pbeijer skrev:
-------------------------------------------------------
> Steelisreal: Vad var så dåligt med ett sådant?
> HAr precis monterat ett sådant på min cykel.
Jag hade det på en Crescent Ultima(Reynolds 853).
Jag hoppas verkligen att de styrlagerna är bättre nu än va de var då.
Trots tätningarna eller tack vara att tätningarna såg ut som de gjorde läckte det in fukt i stort sett hela tiden.
Första veckorna funkade det ok, sedan blev det en tid av glapp och ständig justering.(ja jag använde också greaeguarden då och då), och då gick jag till affären som hade krängt smäcket till mig och fick bytat det mot ett FSA XL2
Men som jag sa.
Det blir ju verkligen skoj att se vad testlagets erfarenheter blir.
Inget snack om att just mitt WTB var skit. I bästa fall för WTB var det ett måndagsexemplar, sådant händer.(OBS, givetvis var det helt korrekt monterat)
Roligt att testet är av styrlager som jag har erfarenhet av. Blir skoj läsning.
Det har ju varit en del ramar med olika märken och typer av styrlager genom åren.
FSA, Campa, Simano, Cane Creek, gamla riktiga Suntour(inte det nya smäcket), Miche och några noname semiintegrerade. Tråkigt nog är det enda styrlager jag har haft problem med just WTB Momentum.
Därför blev jag lite förvånad när någon rekommenderade just ett sådan när jag frågade om styrlager till min nya ram. Först reagerade jag inte, för jag hade nästan förträngt just det lagret. Sedan tittade jag i min cykelpärm och såg kvittot. Då tänkt jag aldrig i livet. Men som sagt hoppas det har skett en utveckling på deras produkter. Testen lär ju utvisa det när de hårdkör grejorna.
Så jag hoppas på en helt oberoende test utan tanke på favoritleverantörer/butiker. Men det känns lugnt, tror väl aldrig våra grabbar skulle påverkas av sådant:-)
ha det
Jan