[happy] tröjor

jomper

Forumpappa
Forumvärd
[happy] tröjor
Idag har jag äntligen tagit mig tid att gå till posten -

8 lyckliga kommer få varsin leverans av tröjor imorgon.

Ett fåtal väntar fortfarande på avhämtning / betalning, kommer maila ut påminnelser inom några dagar.

Jonas

[happy] tröjor
happyshirt2003.jpg

Jag har en kvar, en svart XL.

Den kostar 100:- plus 40:- (visst är posten härliga) i frakt om du inte kan plocka upp själv i 08-land.

Jonas

[happy] tröjor
Jo dem har ingen skam i kroppen dem inte!!
Synd att det var ett X före, annars hade det varit intressant men risken är att jag drunknar i den.

Tack ändå
Bosse

[happy] tröjor
Kommer det nya tröjor och i så fall när??? Jag är grymt sugen på en!
Man skulle ju vilja ha en att glida runt i före & efter loppen i sommar.
/Daniel

Post Ändrad (04-02-11 20:32)

[happy] tröjor
Jag ämnar att till fullo stå bakom min beställning! Av en... vinröd medium eller vad var det? :)

Edit: detta är mitt hundrade inlägg på Happy! Jag firar med en kaka.

Post Ändrad (04-02-11 20:34)

[happy] tröjor
Tänkte bli den första som beställer tröja 2004 med detta mitt första inlägg.

Har de senaste två månaderna med stort intresse läst det mesta som skrivits här på happy. Väldigt trevlig sida. Ny i gamet och jag suger i mig info.
Tränar hårt för att orka med på Happy ride till våren.

Anders

[happy] tröjor
jomper skrev:

> En ny omgång tröjor med nytt tryck blir det säkert under 2004!

Det låter bra, speciellt det där med nytt tryck :)

/Tobbe som hoppas det ligger en litet paket innanför dörren idag!

Update: Mycket riktigt fanns där ett paket. Stort tack! Vad skulle de ha för att skicka det som "lågpriopost"?

Post Ändrad (04-02-12 13:24)

[happy] tröjor
Varför inte " Happy MTB cykeltröja" ? Annars är även jag intresserad av att ha en på jobbet-krogen :)

// Mats

[happy] tröjor
Det verkar helt klart finnas intresse för en omgång med tröjor även iår!

Cykeltröja - jag har kikat lite på det men det blir dyrt, 500-600 nånting.

Men det vore grymt!

[happy] tröjor
Jomper: äger du originalet för trycket? Jag tycker att det vore möjligt att få billigare tröjor någon stans, det vore kalas med en egen cykeltröja :)

[happy] tröjor
Jag har originalet ja. Det är Fisken som gjort det.

Har du kontakter eller tips vad gäller cykeltröjor så tipsa mig gärna!

Funderade inte på vad det skulle kosta att skicka som B-post faktiskt. Det kanske vore ett alternativ :-)

Jonas

[happy] tröjor
jomper skrev:

> Funderade inte på vad det skulle kosta att skicka som B-post
> faktiskt. Det kanske vore ett alternativ :-)

Nu vet jag inte exakt hur du fick betala, men:

Vanligt brev som väger mellan 250 och 500 gram med mindre mått än 60 x 25 x 3 cm kostar:
Leverans följande vardag före 10.00: Expressbrev á 135,-
Leverans följande vardag: 1:a-klassbrev: 33,-
Leverans tre vardagar: Ekonomibrev: 30,-

Allt enligt <http://www.posten.se>

Ingen större skillnad på de två senare alltså. Men på 17 tröjor skiljer det en öl :)

[happy] tröjor
För de flesta tröjorna fick jag betala just 33:-. Endel i små storlekar klarade sig under 250-grams-gränsen dock, och de som det är 2-3 tröjor i kostade 44:-.

Det var nog för att skillnaden var så liten som jag inte brydde mig om att skicka som ekonomibrev.

Jonas

[happy] tröjor
80 t-shirts gick åt hyggligt fort iallafall.

De kostar ju inte så mkt som en cykeltröja, men det är fler användare nu.

Vad brukar minimibeställningen vara?

50 tröjor borde det bli allra minst tycker jag, om priset är bra kan det säkert bli ännu fler.

[happy] tröjor
Nope, vill inte byta jobb - inte en chans. Kan inte ha bättre jobb än det jag har.
MEN att stoltsera med webbadressen till ett forum jag besöker så pass flitigt känns inte riktigt ok om man säger så...

[happy] tröjor
Om jag får ge ett förslag så tycker jag att Cyclecomponents tryck är diskret och rätt stiligt! Med en enkel design säljs det nog fler!

Trevlig helg
dp

[happy] tröjor
Jag pratade med en tryckarfirma som skulle återkomma med pris, dom sa att ofta så kan det vara billigare om man själv kommer med tröja för tryck. Har själv köpt en mycket skön svart tröja hos min LBS (CYKEL &FJÄLL Falun) luftig ej tajt döm om min förvåning om jag inte såg den på Clas Ohlsson! http://www.clasohlson.se/WAG.asp?cp=0q400q429q434&ic=N&sw=9159

Kanske det kan vara något som passar alla? Den är i alla fall billig i pris och mycket skön modell.

// Mats

[happy] tröjor
Ang. Happy cykeltröja.
Jag har äntligen fått svar från en som kunde skaka fram ca 50st cykeltröjor.
En enklare enfärgad (svart,röd,blå och gul) tröja i "andastyg" skulle gå lös på ung 250:-. Då får man ordna med tryck själv.

Det andra alternativet som jag personligen tyckte lät bättre är en enfärgad tröja (valfri färg) i "andastyg" med tryck direkt från tillverkaren, den tröjan skulle kosta mellan 350 och 400:-. Trycket skulle då enbart bestå av text (happy mtb eller www.happymtb.org). Skall man ha med det lilla djuret med överbett (flera färger) blir det en mycket dyrare tröja.
Den första tröjan finns i lager, den andra ca 60 dagars leveranstid.

Mitt förslag är den andra tröjan i en enhetlig neon- gul/grön, cerise eller orange färg. Då borde man se vilka som är happyiter på långt håll i vilken startfålla som helst.

//Josef

[happy] tröjor
Neon- gul/grön, cerise eller orange färg är inte riktigt mina färger. Hoppas Josef skojade bara.

Angåender murmeldjuret har jag för mig finns i svartvitt från Happys grafiker Fisken.

Cykelklubbar har egna tröjor med tryck, någonsstans måste de ha beställt dem. Någon som vet, Anki?

[happy] tröjor
Obed
Jag vet inte vad du föredrar för färger. Detta var ett förslag! inte ett skämt. Vad är det för mening med en tröja som inte syns i mängden? Under Ämnet: "anmälning-tävlingar " fanns önskemålet att kunna hitta andra happyiter på tävlingar på ett enkelt sätt. Jag tyckte inte att förslaget där med cykelvimplar var särskilt seriöst.

Tröjorna tillverkas antingen i Holland eller Italien. Tyget trycks innan tillskärning. Om man skall ha murmeldjuret i flerfärg blir det dom 500-600:- som Jomper angav i tidigare inlägg.

//Josef

[happy] tröjor
Josef: Låter helt klart intressant! Bra research! Vad säger ni andra Happyiter, låter det lockande? Det går ju att få till "Murmeldjuret" i enfärg(sv/vit raster). Men det är nog "www.happymtb.org" som syns bäst. Jag gillar starka färger, gult, rött, blått, men även mörkare är snygga. Det är nog färgvalet som är svårast om det endast ska bli en färg.

/Leo

[happy] tröjor
Ska vi lägga förslag på tänkbara färger, och icke tänkbara färger?

Jag röstar på dessa färger:

Dessa färger vill jag inte ha:

[happy] tröjor
Jag röstar på dessa färger:

Svart som synden...
Brunt, för det har jag aldrig sett en cykeltröja som är..
alltså riktigt lerbrun så slipper man tvätta så ofta!!

Dessa färger vill jag inte ha:
Neon av alla dess slag!

[happy] tröjor
Brunt lät faktiskt riktigt coolt! Den är jag med på.
Jag kan hålla med om att svart är lite halvdumt om man ska försöka lokalisera andra happyiter.

[happy] tröjor
Brunt ..tja varför inte. Alla dystra färger går bra, det speglar min personlighet ganska bra :-)

Inga skrikiga färger till exempel neon. Kanske inte svart heller.

[happy] tröjor
Nej, inte brunt! Det kanske finns en anledning till att bruna tröjor är sällsynta ;-)

Mitt förslag är mörkt lila, har en happy tröja i den färgen och den ser bra ut.

Nästa fråga (om det går att styra) är vilken modell det ska vara på tröjan, kortärmad och slimmad, långärmad och baggy eller nåt annat? Jag skulle föredra långärmad och baggy (kanske inte baggy, men iaf inte slimmad).

[happy] tröjor
Murmeldjursgrön, kortärmad och lite baggy. Har alldeles för många slimmade tröjor redan... ;-)

/Leo

[happy] tröjor
Leo: Vad är Murmeldjursgrönt för något? Jag trodde Murmeldjur var bruna.

Även om grönt inte är min favoritfärg så är det ljusår bättre än brunt.

[happy] tröjor
Kan man inte använda de färger Jomper kör här på forumet? Typ den här grönbeiga (eller vad det nu är för färg; jag sitter på en sån här jävla TFT-skärm för tillfället) som är bakgrund till varje inlägg (alltså där du läser just nu), och så kör man texten (stort!) med den mörkblå som är i huvudet till varje inlägg.

Litet profilskapande, liksom!

Tillbaka
Topp