Happy VR -09 - SUB allt (utom 8) 03:38!

• Trådstartare Trådstartare Anders H
  • Start datum Start datum
Hej!

Här var det tidig start ser jag, till och med så tidig att jag missat tråden totalt! Jag körde med sub10 i fjol men efter målgång på 9,15 är jag sugen på att ta mig i mål på sub9! Happyklungan var suverän att köra med i fjol och jag skulle vilja köra med er i år också. Finns det möjlighet till detta?

//Man för mitt namn

Jag tänkte på 4:30 gänget som brukar vara snabbast runt sjön. 2008 tog dem 7:30 att komma runt så målgången för dem var kl. 12:00. Längs vägen tog dem upp en som hade startat lite tidigare, men det var ingen annan som startade inom 45 minuter som höll sig framför denna grupp eller kom i mål samtidigt.

Jag tror inte heller att jag kommer att vara stark nog att klara det, bara att om någon del av vår grupp lyckas med bedriften att inte låta någon cykla ifrån dem är det troligt att 4:30 gruppen kommer inte ikapp tills allra sista delen av loppet. Om man då har krut nog att ansluta sig till denna grupp och de är lika snabba 09 som de var 08 kommer målgången runt kl. 12. Sluttiden för de som startade 3:38 blir då 8:22.

Sub9/topp 500 är iofs en mer realistisk satsning för vår del. Vi tar diskussionen under sub 9 tråden.

Anders H skrev:
-------------------------------------------------------
> Daner skrev:
> --------------------------------------------------
> > Om man börjar 3:38 och ser till att ingen cyklar
> > ifrån under hela loppet kan man räkna med att
> > kommer in runt 12:00, dvs. 8 timmar och 22
> > minuter.
> >
> > Har jag tänkt rätt?
>
> Jag hänger inte med riktigt, det beror väl på
> hur fort vi cyklar. Om du ska ha sådär bråttom
> då blir i alla fall jag efter;)

Borti sisten skrev:
> Hej!
> Happyklungan var suverän att köra med i fjol och
> jag skulle vilja köra med er i år också. Finns
> det möjlighet till detta?
>
> //Man för mitt namn

Vi måste ha kört ihop i somras. Kolla PM!

Har vi ingen som kan fixa tröjsponsor till sub 9-gänget? Sub 8 gruppen har ju alla likadana tröjor nu även om dom inte ser ut att bli jättesnygga.

Anders H skrev:
> Har vi ingen som kan fixa tröjsponsor till sub
> 9-gänget? Sub 8 gruppen har ju alla likadana
> tröjor nu även om dom inte ser ut att bli
> jättesnygga.

Ähh du är bara avundsjuk :-)

Vid den tidiga starten på VR 2008 var det så kallt att nästan alla hade överdragskläder, så även om vi då fått våra Happytröjor så hade ingen sett dom.

Det var verkligen en kall dag, jag tog av mig vindjackan vid Hammarsundet och frös jättemycket ända till Medevi.

Men det är ju ändå roligt att ha likadana tröjor.

Såklart jag är avundsjuk, fattas bara. Och Bengan, du måste ha tagit det väldigt lugnt om du frös. När motorcykeln drar iväg så brukar man redan ha fått upp värmen i kroppen ;). En tunn långärmad tröja under cykeltröjan brukar funka hela vägen.

saltgurkan skrev:
> Räcker det inte med smajleysar på hjälmarna
> prexis som förra året?

Visst räcker det men det hade ändå varit lite kul.

Är det någon i sub-9 gänget utöver mig som tänkte cykla vänern runt?
Det är en perfekt träning inför vättern, tre dagar med organiserad klungkörning. Om vi anmäler oss i samma grupp så är det ett utmärkt sätt att lära känna varrandra!

Om det är någon som får förhinder så vill jag och en polare köpa varsinn startplats. Jag körde på 12:11 2008 och hade i år tänkt satsa på 10 eller 11 timmar. Polaren har sagt att han ska satsa på 12 men han kan nog hetsas.

Snygg tröja, men undrar om alla klarar sig på medium eller large? Hittade inget måttband just nu för att ta bröstmåttet, men jag har large eller XL.
NU hittade jag ett måttband och klarade mig faktiskt på large..wow!! Trots dåligt med träning på sistone (bl a förkyld)

Härligt Jimpa, då kanske det blir du och jag som är snyggt klädda i alla fall! Det var faktiskt precis på millimetern för mig med L. Jag beställer en som födelsedagspresent till mig själv. Dom lovar ju att bjuda på frakten så det är ingen vits med massbeställning.

£29,97 med moms och frakt och hela skiten. Det är väl inte mycket att bråka om.
C0217.jpg ht=256
http://www.probikekit.com/display.php?code=C0217

Senast ändrad:
Fifan va stiliga ni kommer att vara. Tänk om man ändå kunde kunde cykla runt sjön på under 9h...
Finns den svart med gröna sorgeband för sub10-gruppen tro?
/E

Eftersom, som jag nämnde här uppe, så ingår frakten i priset så det är inge större mening med gruppköp. Skynda dig att beställa! Adressen finns en bit upp.

Jimpa skrev:
> Anders: När fyller du och hur mycket? Jag
> kommenterade inte tröjan...

Jag kommenterar helst inte min ålder...

Men hallå vad f-n jag ser inte att man kan få den skickad utanför UK? Det var ju en snygg tröja ju!

Tack Anders H för tipset här nedan, ska kolla igen!!

Senast redigerad av en moderator:
staine skrev:
> Men hallå vad f-n jag ser inte att man kan få
> den skickad utanför UK? Det var ju en snygg
> tröja ju!

Dom skickar vart som helst och fort också. Om du kollar lite kan du ändra inställningar för land och valuta. Det funkar jättebra att pröjsa med kort. Priset kan du få i danska kroner om du vill eller euro. Men inte svenska pengar. Dom lägger på VAT men ingen frakt ytterligare.

Hej!

Jag heter Patric och är anmäld i sub 9 gruppen. Jag bor i Göteborg (känner några andra i gruppen som också bor i där). Jag undrar vilka som bor i närheten och som är intresserade av att träna ihop i vår för att nå målet på under 9 timmar?

Det vore bra om vi hade en gemensam plan med träningen och det vore kanske bra att köra ihop så vi blir någorlunda samspelta när vi väl står där lite frusna och väntar på att få rulla iväg runt sjön i juni.

Själv skall jag köra hårt ett par veckor till på trainern och i joggingskorna innan det blir utomhus premiär för 2009.

Jag är på att köpa en gemensam tröja!

paprikan skrev:

> Jag är på att köpa en gemensam tröja!

Ja men skynda dig att beställa! Nu har dom sänkt priset en spänn till;)

Jag har mätt och L är ca 4 cm för liten runt min hulkiga bröstkorg. Men jag köpte en bautarulle silvertejp på biltema, så det löser sig. Annars får jag väl banta, hur svårt kan det vara? Trasan är iaf skickad så fit-rapport kommer strax på ett söndertjatat cykelforum nära dig!

SuperApe skrev:
> Annars får jag väl banta, hur svårt kan
> det vara?

Jag vädrar morgonturer. Innan frukost:)

SuperApe skrev:
> Jag har mätt och L är ca 4 cm för liten runt
> min hulkiga bröstkorg.

Det blir nog ruggigt sexigt:=)

SteffoN skrev:
> Hmm ligger just på gränsen för strl M. Någon
> som fått tröjan och vet hur "stor" eller tight
> den är?

M ar lite liten om man ar 185 o ganska smal. Jag tog M men maste byta till L. Dom verkar helt enkelt lite tighta i storlekarna.

staine skrev:
> M ar lite liten om man ar 185 o ganska smal. Jag
> tog M men maste byta till L. Dom verkar helt
> enkelt lite tighta i storlekarna.

Törs man fråga vad du har i bröstmått.... mer eller mindre än 96cm?

Hehe, jag tror jag har 90 (??) men det kollade jag med tumstock sa det kan vara lite fel...
Fast lite tunn ar man ju men dock var M lite for liten!

Det här verkar struligt. Synd, för tröjarna är de finaste som gjorts tametusan. Kan vi inte bara köra med silvertejp då? Jag tror vi skulle hamna i tidingen. Minst.

Senast ändrad:
paprikan skrev:
> Hej!
>
> Jag heter Patric och är anmäld i sub 9 gruppen.
> Jag bor i Göteborg (känner några andra i
> gruppen som också bor i där). Jag undrar vilka
> som bor i närheten och som är intresserade av
> att träna ihop i vår för att nå målet på
> under 9 timmar?
>
> Det vore bra om vi hade en gemensam plan med
> träningen och det vore kanske bra att köra ihop
> så vi blir någorlunda samspelta när vi väl
> står där lite frusna och väntar på att få
> rulla iväg runt sjön i juni.

Tidigare år så har vi inför VR kört Happy-lvg-turer på helgerna, 11 til 15 milare vanligtvis, och senare på våren/försommaren även på veckokvällar (då lite kortare). Vi har då kört blandat med sub8/sub9, några sub10:or, plus även en hel del som inte ska köra VR men ändå vill ha lite go och halvsnabb till snabb lvg-träning. Det brukar vara hur kul som helst.
Håll koll på forumet framöver, det kan ju braka igång redan i februari och framåt om vädret tillåter.

> Själv skall jag köra hårt ett par veckor till
> på trainern och i joggingskorna innan det blir
> utomhus premiär för 2009.

Jogga...booooring. Men ett bra komplement, enkelt att komma ut och bra komplementträning mot cyklingen. Så trist bara. Jag ska försöka komma ut mer i terrängen och xc-löpa mer, över stock och sten. Att nöta spår är så döden mentalt. För mig alltså.
Själv har jag levt högt på min pendlarcykling under 2-4 vardagar i veckan höst/vinter, 29 km x 2. Så mycket mer annat än det och några enstaka MTB-turer har det tyvärr inte blivit. Tiden bara rinner iväg, kvällar och helger ryker snabbt med två småkottar hemma. Tyvärr ryker nu veckopendlingen under våren...föräldraledig t.o.m. sommaren. Får då skifta om till kvällsturer istället. Men under vårkanten ska helgturerna prioriteras mer, dom får bli lite heliga liksom.

Ses väl bakom ett bockstyre snart då!

Staine, har du kvar din M tröja kanske jag kan kränga den av dig?

Peter - det låter som en bra idé att vi kör med Happy på helgerna och deras långpass (och onsdagspassen), det viktiga är väl att vi vet vilka vi är som skall köra ihop och vi vet vet vad vi går för så att vi på bästa sätt kan hjälpa varandra att nå målet.

Det borde vara enkelt att vi via denna tråd skriver vilka pass vi tänker vara med på vad det lider, så vi har koll. Ju mer samspelta vi är ihop ju lättare kommer det gå på VR.

Längtar efter de första långturerna i vårsolen.

För mig är inte löpningen och att mala mil på asfalt så booring, finns en viss tjusning i det.....

Ha det

Patric

paprikan skrev:
> Staine, har du kvar din M tröja kanske jag kan
> kränga den av dig?

Sorry, har redan returnerat den.
>
>

Tröjan kom! Ojoj, så snygg och passade perfekt gjorde den! Nu ska jag fortsätta ta på mig så jag får göra vad tröjan gjorde. Ciao!

sptdw008b.jpg ht=725

Tillbaka
Topp