larsaw skrev:
-------------------------------------------------------
> Perrag skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ungefär hur långt blir det den 31:a ?
>
> Skulle gissa på att det blir runt 2-3mil men iom
> att Henrik vill släpa runt gruppen på
> trenduro-sträckorna så blir det ganska många
> höjdmeter.
> Hinner jag läka ihop min trasiga axel så hoppas
> jag på att kunna hänga på.
> För övrigt kan jag meddela att en del av
> CES-sträckorna är grymt igenväxta nu förtiden
> (försökte köra SS1 & 5 för två veckor sedan
> utan lyckat resultat...)
>
> // L
30-35km inkl. asfaltstransporten, skulle jag gissa på. Vad gäller trampandet i själva Flottsbro så får nog de samlade deltagarnas kondition avgöra hur mycket det blir. En förslag är att,
- Vika av bilvägen & börja med SS4 ner mot gräsplanen/fiket.
- Upp till toppen för medtaget fika & välbehövlig vila. Självklart blir det race upp till toppen!
- De grävda bermsen är ju sen länge försvunna så ner lite för backen, 50m promenad, & sen SS1 ner till gräsplan igen.
- Vidare bort genom skogen & ner för SS3, vänster på traktorvägen & sen upp för SS2, baklänges.
- Vi avslutar med SS2 i rätt riktning innan vidare färd tillbaka till Glömsta & så genom Gömmaren tillbaka till Brandgatan. SS2 baklänges är kul, även om man får släpa cykeln på något ställe.
Med denna rutt så blir det bara upp till toppen 1ggn. samt att man slipper (?) SS5 & 6 som jag personligen tycker är lite väl håriga om man aldrig kört dom innan.
Vill dock poängtera att tanken med rutten inte är att vare sig långdistansträna eller jaga placeringar i Strava! Det blir samma mys-pys-tempo & cykla för att det är kul som på gruppkörningarna i Gömmaren. Tempot anpassas efter gruppen!