Happyrides i Huddinge (omdöpt)

Jag hänger gärna med imorgon (jag kör inte fort i skogen). Start från Spår C vet jag dock inte vart det är. Bor själv i Glömsta så säg bara vart och när så är jag där.

lidalooparn skrev:
-------------------------------------------------------
> Sitter med 2ungar imorgon men tänkte mig ta mig
> runt svartvita 15km gömmarskogen imorgon kring
> lunch. Start från spårC

Jag har precis samma plan, Happy-, eller Stravatempo? Jag siktar på SUB 1:05 & avfärd mellan 11-12. Är det nån som vill ha draghjälp så är det bara hänga på!

Ganska halt i skogen ikväll.
Cyklade SC till Brandvägen och det gick mest på tvären.
Kroppen ville inte heller vara med så jag åkte hem igen.
Blir landsväg imorgon istället.

på sid 32 i den här tråden finns en förklaring för hur man hittar till spårcentralen..

jag halkade runt i eftermiddags. det var halt.. tänkte göra ett nytt försök imorgon. Ska vi säga 12 vid spårcentralen? Jag tänker köra happyrajdtempo..

Om ni inte kört helt slut på er redan så tänkte även jag köra lite i Gömmaren. Tänkte dra av SBR-rundan, så jag väntar vid Stalands Möbler mellan 14:15-14:30.
Har ett tidsfönster på strax över 1,5 timmar, men vi anpassar rundan efter ert skick ;)

// Larsa

1,05:40, lite sämre än förväntat men det var lite för varmt för min smak. Vem var det jag cykla om precis i första backen från Spårcentralen? Hoppas du inte hade tekniska problem, men det var så nära starten att jag tänkte att du klarar dig nog iaf.

Nu blir de två nya veckor i medelhavet men sen när jag kommer hem så tänkte jag att vi tar en långsväng i myspystempo. Gömmaren + Flottsbro, peta in 30/8 i kalendern!

Henrik83 skrev:
> Nu blir de två nya veckor i medelhavet men sen
> när jag kommer hem så tänkte jag att vi tar en
> långsväng i myspystempo. Gömmaren + Flottsbro,
> peta in 30/8 i kalendern!

O ja! Det ska vi försöka få till, ett tips är att du postar turen i kalendern.

BTW bra kört i värmen, sub-1h är inte långt borta nu ;)

// L

Nu är jag helt förrvirrad, är det någon härifrån som är ute o fixar i skogen?

Hade tänkt att ordna ett fallet o nerbränt träd över Gömmar-SBR'ets SS1-sträcka, men när jag kom upp till platsen så fann jag att någon redan vart i farten och rensat upp en gammal led åt höger längs kraftledningen samt BYGGT en helt ny nedfart!!! Helt klart SBR-värdig!
Så, är det någon härifrån som varit ute med såg o "jordfräs"?

Jag bidrog med att förbättra SS-starten genom att rensa lite blåbärsris samt mappa upp ett nytt STRAVA-segment: http://app.strava.com/segments/7853432

// Larsa

Sådär, dags att börja kolhydratsladda för er med klena ben ;-)
Tanken är väl max 8-10pers för att hålla ihop gruppen, men blir intresset för lågt här i Huddinge-tråden så åker kalendern ut som egen forumtråd.

http://happymtb.org/kalender/1181/

För att svara på de vanligast frågorna så,

- Hans Dampf slanglöst & med 1,69bar, Magic Mary funkar även det. Race King funkar inte!
- 750mm, gärna i kolfiber.
- Min cykel tål inte vatten..
- Peter kommer flåsa minst för han har cyklat Vasan & ser allt under 50km som uppvärmning.

flight skrev:
> Hur gick vasan peter?

Jo tack, det gick bra.
Cyklade in på tiden 4.12
Var lite osäker på distansen och banans tuffhet så jag tog det lite väl
lugnt och var alldeles för pigg i mål så lite fortare borde det ha gått men nu vet jag till nästa år.
Tyckte ändå att jag körde i omkörningsfilen mest hela tiden.

Bilagor

• 160_DSC_2204.jpg
    160_DSC_2204.jpg
    95.7 KB · Besök: 103
Körde lite i Gömmaren nu på förmiddagen. Försökte hitta lite nya stigar med start från thairestaurangen. Kommer alltid ut på svartvita så det borde fånat fånigt nåt snyggt. Tog SS1 åt rätt håll, lite läskigt vid de brända träden som ser ut att blåsa omkull när som helst. Körde svartvita åt "fel" håll. Det blev som en ny stig. Hittade nedför hela Kraftgatan. Försökte luska ut vilket bilmärke det var på vraket, Opel? Ingen aning.
Därefter lite mer svartvitt sen uppför där vi brukar köra nedför på TTL? Letade sedan efter en alternativ väg från svartvita ned till brandvägen.
Hittade en men den slutade i ingenting men om man är flera kanske man kan köra upp nåt där.
Tog även ett varv på crossbanan/pumptracken. Kul och jobbigt.

Förra hösten och vintern (fram till snön) körde vi ju om inte regelbundet så ändå rätt ofta mörkercyklingar vid Gömmaren på onsdagkvällarna.
Finns det intresse för dessa cyklingar även i år så länge det går?

Jag är definitivt intresserad av Happyrides på Onsdagar! Jag har tidigare haft Hellas som min bakgård, men har nyligen flyttat till Huddinge så är väldigt nyfiken på vad Gömmaren, Visättra, Flottsbro mm har att erbjuda.

/ Magnus

En liten varning avseende Gömmaren svart/vita och avser den sträcka som heter "Flow" på Strava som är den branta backen ner till asfaltsvägen där svart/vita och gröna går isär.
Efter att man i hög fart passerat över asfalten och åker upp i skogen igen så har det nu blåst ett träd över stigen. Inte större än att det går att köra över men det kan vara bra att veta att den är där.

Perrag skrev:
> Ungefär hur långt blir det den 31:a ?

Skulle gissa på att det blir runt 2-3mil men iom att Henrik vill släpa runt gruppen på trenduro-sträckorna så blir det ganska många höjdmeter.
Hinner jag läka ihop min trasiga axel så hoppas jag på att kunna hänga på.
För övrigt kan jag meddela att en del av CES-sträckorna är grymt igenväxta nu förtiden (försökte köra SS1 & 5 för två veckor sedan utan lyckat resultat...)

// L

larsaw skrev:
> Perrag skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ungefär hur långt blir det den 31:a ?
>
> Skulle gissa på att det blir runt 2-3mil men iom
> att Henrik vill släpa runt gruppen på
> trenduro-sträckorna så blir det ganska många
> höjdmeter.
> Hinner jag läka ihop min trasiga axel så hoppas
> jag på att kunna hänga på.
> För övrigt kan jag meddela att en del av
> CES-sträckorna är grymt igenväxta nu förtiden
> (försökte köra SS1 & 5 för två veckor sedan
> utan lyckat resultat...)
>
> // L

30-35km inkl. asfaltstransporten, skulle jag gissa på. Vad gäller trampandet i själva Flottsbro så får nog de samlade deltagarnas kondition avgöra hur mycket det blir. En förslag är att,

- Vika av bilvägen & börja med SS4 ner mot gräsplanen/fiket.
- Upp till toppen för medtaget fika & välbehövlig vila. Självklart blir det race upp till toppen!
- De grävda bermsen är ju sen länge försvunna så ner lite för backen, 50m promenad, & sen SS1 ner till gräsplan igen.
- Vidare bort genom skogen & ner för SS3, vänster på traktorvägen & sen upp för SS2, baklänges.
- Vi avslutar med SS2 i rätt riktning innan vidare färd tillbaka till Glömsta & så genom Gömmaren tillbaka till Brandgatan. SS2 baklänges är kul, även om man får släpa cykeln på något ställe.

Med denna rutt så blir det bara upp till toppen 1ggn. samt att man slipper (?) SS5 & 6 som jag personligen tycker är lite väl håriga om man aldrig kört dom innan.
Vill dock poängtera att tanken med rutten inte är att vare sig långdistansträna eller jaga placeringar i Strava! Det blir samma mys-pys-tempo & cykla för att det är kul som på gruppkörningarna i Gömmaren. Tempot anpassas efter gruppen!

ss5ss6, är inte bevandrad i terminologin, men har kört runt på "röda" resp "gröna" vid ett tillfälle och konstaterade att nedförskörningarna med dubbla pilar säkert hade mer än 45 gr lutning, avses dessa? antar att man behöver endurohoj o eller starka nerver för dito?

Behövs faktiskt ingen speciell cykel för Flottsbro. Fanns ju folk som körde endurot både med helstelt & utan växlar. Hur framgångsrikt det var är väl en sak.. Men valfri MTB med dämpad framgaffel duger utmärkt för att ta sig runt.
Att en DH-rigg lämpar sig bäst på vissa ställen må va hänt, men för en Happyrajd behövds det verkligen inte. Cyklar man HT eller är ovan med lite längre/brantare nedförslut så är det inte värre än vi andra får vänta några sekunder till mellan sträckorna.

Tänkte köra Gömmaren ikväll, svartvita spåret. Ca kl 1800. Tar med lampor också om mörkret hinner komma. Någon som vill haka på? Tempo typ 1,5 h för ett varv så inte jättesnabb :)
Alt. imorgon tisdag om det skulle passa någon då?

Har tröttnat på biten från Spårcentralen till Brandvägen plus även andra sidan Brandvägen, speciellt efter regnen. Kommer nog återgå till att köra TTL-spåren med start från bänkarna.

PeterÄlvsjö skrev:
> Har tröttnat på biten från Spårcentralen till
> Brandvägen plus även andra sidan Brandvägen,
> speciellt efter regnen. Kommer nog återgå till
> att köra TTL-spåren med start från bänkarna.

Finns det inga roliga stigar norr om brandvägen? När jag provat där hamnar jag bara på massiva rotmattor.

PeterÄlvsjö skrev:
> Funderar på en tur i Visättra på lördag om om
> vädret är ok och jag inte är alltför "trött"
> efter middagen vi skall på på fredag.

Vilken tid hade du tänkt? Eftermiddag så hänger jag nog på!

Tillbaka
Topp