HappyVR 2016 - SUB9 gruppen 06:20 [UPPDATERING - Racereport]

När planerar ni att vara i motala på fredagen? Är ledig så tänkte dra tidigt, kanske hinna med ett lungn runda att snurra igång benen.

Ska någon mer campa? Kanske kan enas om samma camping isf :)

Jag drar ner min husvagn på torsdagen men åker hem igen och drar sedan ner på fredag morgon. Bor på Råssnäs vid Korpens omklädningsrum.
Det är lite att stå under dagen med att plocka ut nummerlappar, intag av pasta, tältbesök, mer pasta och så är det ju fotboll kl 15:00.
Jag kan nog tänka mig att rulla en kort runda efter fotbollen bara för att känna på grejerna men sedan ska vi väl träffas på kvällen och äta lite mer pasta och lägga upp taktiken?

18:00 utanför stora tältet (där man hämtar nummerlappen) är det som vi tidigare sagt. Låter bra med en bit mat och lite snack om loppet och ANNAT :)

Ah, va fan! Det är väl dags att börja noja om vädret, va? :-)

Motala Lördag: 13-17 grader, regnskurar och 5-11m/s SV... enl SMHI.

Inte för jag tror att SMHI har en aning men för det mentala är det skönt att kunna se utvecklingen under nästa vecka.

YR.no tror på växlande molnighet och 14-20 grader med svag vind...så jag tror på YR.no.

RedDevil sa:
Ah, va fan! Det är väl dags att börja noja om vädret, va? :-)

Motala Lördag: 13-17 grader, regnskurar och 5-11m/s SV... enl SMHI.

Inte för jag tror att SMHI har en aning men för det mentala är det skönt att kunna se utvecklingen under nästa vecka.

YR.no tror på växlande molnighet och 14-20 grader med svag vind...så jag tror på YR.no.

Ja, det gäller att välja rätt app. :)

Jo, på pappret. Men att gå med i en snabb klungan i medvind kräver sin man. Det lär gå undan värre.
Fast medvind på västsidan skulle inte skada ett dugg. Får gärna blåsa 11m/s medvind genom Tiveden.

Jönköping:

08:00–14:00 Partly cloudy. 15° 0 mm Light breeze, 2 m/s from west-southwest

Perfekt väder!

Jag fixar etiketter att ha på hjälmarna. 30 mm i diameter, plast, gul bakgrund med blå Happy VR 2016 logotyp och plats att skriva namn på med vattenfast penna.

Funkar detta? Jag delar ut dessa samtidigt som tröjorna på fredag.

Strakka sa:
Jag fixar etiketter att ha på hjälmarna. 30 mm i diameter, plast, gul bakgrund med blå Happy VR 2016 logotyp och plats att skriva namn på med vattenfast penna.

+1

GRYMT!

Strakka sa:

Verkligen grymt bra Strakka!

Ere nån som vill ta ett sista distanspass på söndag inför Vättern i Göteborgsområdet? Jag tänkte köra runt 15 mil med start på morgonen och simulera Vättern så mycket det går, dvs testa energiintag och sånt.

Jag kan transportera mig medelst bil 1-1,5 timme om det ökar chanserna för samträning.

Senast ändrad:
Satsar på Lida Loop på söndag.
Bara mitt högerknä blir tillräckligt bra, vred till det igår vid en MTB-vurpa så det har knappt gått att sova i natt.

Jag tänkte köra imorrn i Stockholmsområdet. 12-15 mil, kör jag Solo så är målet ca 30 km/h i snitt.
Kör gärna snabbare med några andra.
Roslagen men kör gärna en bit för sällskap.

Som det är nu kommer mitt knä inte tillåta något som är med än 10 meter.
Hoppas det blir bra till början på nästa vecka.
Då kan vi ta en sista tur.

Någon som är sugen på Lida Loop imorgon?
Kan tyvärr inte pga att mitt knä inte är tillräckligt bra än sedan vurpan i torsdags.
Lägger ut den på köp & sälj om om ingen är snabb nog.

Halloj,

Ytterligare en som undrar om möjligheten att hänga på er klunga. Mitt sub9-gäng har utarmats såpass att de få kvarvarande gått över till sub10.. Jag tror jag har det som krävs, kollade formen idag och snittade 31 över 95km själv utan att knäcka mig. Har ca 50 mil klungträning, inte kört VR tidigare dock.

Vad tros? Får försöka byta starttid på fredag isf.

Mvh
Peter

Kan vi inte alla byta tid? Ser ut att börja regna på morgonen...

Måste expressbeställa en regnjacka :)

Lol. Yr förutspår motvind ner till Jönköping fram till 8 på morgonen och att den vänder så det blir motvind norrut på dagen.

Det är låångt kvar. Smhi hinner komma till sans tills lördag morgon.
Mulet, 18 grader och svag vind är mitt tips. Kanske nån skur kring Jönköping.
Med 2-3 dagar kvar kan man börja oroa sig.

Pannben behövs alltid efter Karlsborg så inget nytt där. :-)

Hur många är vi på startlinjen?
Några har hoppat av, sjuka och några har tillkommit.
Har vi någon lista på vilka som kommer att starta 06:20?

Jag är nu nere på 50/50 vad gäller att ens åka till Motala. Min snuva har utvecklats till rena flunsan och jag trycker i mig en cocktail på alvedon och ipren för att orka jobba i soffan...

Kommer försöka fixa ett läkarintyg idag/imorgon just in case.

Surt värre

Fjärdebrunn sa:
Jag är nu nere på 50/50 vad gäller att ens åka till Motala. Min snuva har utvecklats till rena flunsan och jag trycker i mig en cocktail på alvedon och ipren för att orka jobba i soffan...

Kommer försöka fixa ett läkarintyg idag/imorgon just in case.

Surt värre

Du har ingen möjlighet att inte jobba? Sånt där tar ju jättelång tid att få ur kroppen om man inte vilar

Nån som har en plats i bilen Gbg - Motala, typ dit fredag efter jobbet och hem på söndag morgon?

Det är jag, en cykel samt en ryggsäck som undrar :)

Bidrar såklart till soppan!

Om man ska förbereda sig på regn. Vilken jacka funkar bättre än andra?

Skor som håller bättre än andra? Mina har massa nät under så skoskydd hjälper inte :)

Jag letar också efter riktigt bra regnjacka. Hur är på fredag, finns det något område med utställare och butiker? Om det säljs kläder och tillbehör?

nadderf sa:

Skor som håller bättre än andra? Mina har massa nät under så skoskydd hjälper inte :)

Gissar det lär va rätt kraftiga överpriser?

Tunna vattenavvisande jackor som går trycka ner i ryggficka, håller dom vattnet ute?

Strakka sa:
Jag letar också efter riktigt bra regnjacka. Hur är på fredag, finns det något område med utställare och butiker? Om det säljs kläder och tillbehör?

nadderf sa:

nadderf sa:

Tunna vattenavvisande jackor som går trycka ner i ryggficka, håller dom vattnet ute?

Det gör de, iallafall tillräckligt för att man ska hålla värmen. Det gör inget om det tränger in lite vatten, temperaturen ska ju vara ganska ok så man blir inte kall om det läcker in litegrann. Jag kommer nog köra med vattenavvisande väst om det inte ser ut att regna hela dagen.

Tack! Fanns bra priser i england så skyndar med beställning. Tips på skor som blir "täta" med överdrag?

slice me nice sa:
nadderf sa:

Det gör de, iallafall tillräckligt för att man ska hålla värmen. Det gör inget om det tränger in lite vatten, temperaturen ska ju vara ganska ok så man blir inte kall om det läcker in litegrann. Jag kommer nog köra med vattenavvisande väst om det inte ser ut att regna hela dagen.

Just nu, 0,6 mm i Jönköping kl 8. Knappast något att springa och köpa en regnjacka för

image.png

Mer orolig för den vändande vinden . Förvisso bara 4 m/s men den var v s/v tidigare. Nu v.

Sådär får du inte säga Jeppe!
ALLA KÖPER DEN DYRASTE CYKELREGNJACKAN DE HITTAR NU.
Och skoöverdrag från Rapha.

On a serious möte så är jag jäkligt nöjd med min Norröna cykelregnjacka, tunn tight o lätt och har pitzips! Inga fickor tyvärr, antingen tar jag med mig min vindväst med fickor på eller så får jag ha allt jag behöver mellan stoppen i styrväskan.

Adam K sa:
Sådär får du inte säga Jeppe!
ALLA KÖPER DEN DYRASTE CYKELREGNJACKAN DE HITTAR NU.
Och skoöverdrag från Rapha.

On a serious möte så är jag jäkligt nöjd med min Norröna cykelregnjacka, tunn tight o lätt och har pitzips! Inga fickor tyvärr, antingen tar jag med mig min vindväst med fickor på eller så får jag ha allt jag behöver mellan stoppen i styrväskan.

Aha! Det var därför det blev misär på Kungsbackas Gran Fondo, när jag dök upp utan skoöverdrag och endast med en långärmad cykeltröja, korta bibs och knävärmare. Snö, regn och hagel samt några få grader varmt. Det var sådär kul att cykla med bara ben och dyngsura fötter i 13 mil :)

Ok, regnjacka packas med. Hör ni det SMHI. JAG HAR MED MIG REGNJACKAN

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp