liveforthis
Aktiv medlem
Hardtaildrömmar - buskul bröt stigcykel, inspirationstråd
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
jonte987 sa:Fortfarande 130mm i slag? Jag har samma ram m en begagnad recon. Bör jag skissa på uppgradering?
jonte987 sa:Ok, jag har en 29a så 130 i original.
liveforthis sa:jonte987 sa:Ok, jag har en 29a så 130 i original.
Ja just de ja :) 150 hade nog funkat fint om du vill ha lite mer utförs egenskaper
MatteXC sa:Fet gaffel! Är den bra???
MatteXC sa:Coolt! Verkar som ett bra köp!
m3lk3r sa:Kör också en vitus. Grymt bra cykel. Trampar runt i delsjön på den och tar mig ner för allt möjligt men det är oftast på rakorna med alla rötter jag börjar fundera på en fs. Så egentligen handlar det enbart om bekvämligheter vilket inte är ett godkänt skäl för att köpa en ny cykel.
arneman sa:Nu hoppar jag in här utan att ha läst allt i tråden. Men Bird kommer strax med sin första 29" HT d.v.s. Zero 29. Den är designad med 130 gaffel (64,3 grader statisk HA) men 140 mm går också att använda. Man kan boka demo från och med den 3:e november i England, mer info kommer senare på deras hemsida och än så länge är detta en av världens sämst bevarade hemligheter.
Ja det är 2.6or! Man blir ju sugen på att testa större men vet även att jag borde sänka trycket i däcken också..liveforthis sa:m3lk3r sa:Kör också en vitus. Grymt bra cykel. Trampar runt i delsjön på den och tar mig ner för allt möjligt men det är oftast på rakorna med alla rötter jag börjar fundera på en fs. Så egentligen handlar det enbart om bekvämligheter vilket inte är ett godkänt skäl för att köpa en ny cykel.
Nice! Är det 2.6or på ? Jag testa 2.8" på min och vilken skillnad vid mycket rötter och sånt i komforten
onegear sa:Absolut den roligaste stigcykel jag någonsin haft. Surly Krampus storlek XL med 120mm Pike och Sram GX Eagle 12 grupp. WTB Ranger 29x3.0 på Easton 45 fälgar. Grymt smidig och lekfull trots största storleken och 29+ hjul.
jofahjalm sa:Jag är intresserad av hur du tror att det där fungerar :) Hade det inte varit billigare att ta bort spacers under stammen?
glitch sa:Hade helt missat nya fågeln Bord Zero 29:a:
https://www.bird.bike/zero-29/
mtb565 sa:glitch sa:Hade helt missat nya fågeln Bord Zero 29:a:
Varför erbjuds inte 140 gaffel?
Kollade runt på det för ett tag sen, köpte sedan nåt helt annat men det jag kikade mest på då var Cotic Solaris, Stanton switch 9er HT och Pipedream Moxie. Finns säkert mer skoj i andra material än stål men det kollade jag icke på.Cuprinol sa:Finns det något nytt roligt inom 29" lång/flack/busig inför 2019?
Lutar åt en ny cykel inför våren ... Måste finnas något prisvärt med bra features som kan ta över efter Ragley.
Cuprinol sa:Finns det något nytt roligt inom 29" lång/flack/busig inför 2019?
Lutar åt en ny cykel inför våren ... Måste finnas något prisvärt med bra features som kan ta över efter Ragley.
glitch sa:Hade helt missat nya fågeln Bird Zero 29:a:
Gushem sa:Efter att min förra hardtaildröm sprack skickade ragley en ny grön och gräddvit dröm till mig.
Köpte nytt framhjul, rakt rött styre och ny bakbroms då även den sprack, (det kanske hänger ihop på nåt sätt) och flyttade över grejorna från den numera spräckta ståldrömmen.
Stört snygg!Gushem sa:Efter att min förra hardtaildröm sprack skickade ragley en ny grön och gräddvit dröm till mig.
Köpte nytt framhjul, rakt rött styre och ny bakbroms då även den sprack, (det kanske hänger ihop på nåt sätt) och flyttade över grejorna från den numera spräckta ståldrömmen.
m3lk3r sa:Stört snygg!Gushem sa:Efter att min förra hardtaildröm sprack skickade ragley en ny grön och gräddvit dröm till mig.
fred_sv sa:Senaste bygget.
Commecal meta än HT 2019
Med en lyrik rc2 gaffel mm
MatteXC sa:Såg att du sålde, vad blir det nu?