Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Finns att köpa i olika tjocklek och olika stora ark. Apropå det måste jag nog köpa lite till hängbuken på min egen hoj faktiskt...Jag såg nån som gjorde skydd av Kydex (plast som går att termo-forma) som såg rätt snyggt ut. Man får väl sätta fast det med dubbelhäftande tejp. Slår man i tillräckligt hårt spricker förstås ramen ändå, men det borde hjälpa att fördela krafterna.
Tips på ställe att handla från? Finns det som genomskinlig?Finns att köpa i olika tjocklek och olika stora ark. Apropå det måste jag nog köpa lite till hängbuken på min egen hoj faktiskt...
Tips på ställe att handla från? Finns det som genomskinlig?
www.knivmaterial.se
Va? Min ram är då inte alls svår stt slå i. Gör det jämt känns det som, eller nära på i alla fall. Har fått ett par repor på hängbuken redan. Gjorde nu en "hasplåt" i kydex, fäste den med dubbelhäftande. Detta gör nog susen...Ramen är det väldigt svårt att slå i. Det skall till en mycket spetsig sten för att nå upp till ramen i det smala utrymmet mellan framdäck och vevparti. Typ ett smalt staket av granit. Det är istället drev, vevarmar eller pedaler som går åt. En bash eller taco är det du vill ha för att skydda drevet. Vilket som funkar bäst beror på hur din ram och vevparti är beskaffat. Tacon kräver särskilt fäste i ramen vilket inte alla cyklar har och moderna vevpartier är inte alltid kompatibla med bash så det kan vara knepigt i vissa konfigurationer att hitta något som fungerar
Bild-googla bashguard så hittar du lite inspiration.
Japp det tror jag också är en hygglig och enkel lösning. Jag gjorde ett Kydexskydd på två hojar förut, monterat med 3m kardborretejp för att enkelt kunna ta bort det / passa in det bra. Funkade förvisso fint men det blir ju en liten glipa mellan ram och skyddet där kardborren ligger så det samlas lite smuts där i skarven över tid.För stenskott satte jag dit först ett lager biltemas skyddsfilm och sen en remsa mastic tejp på underröret. Det är lättare att få bort skyddsfilmen än mastic tejpen från ramen om den behöver bytas ut eller tas bort. Syften var oxå att göra cykeln tyst, annars var planen att använda kydex först.
Cyklar man lite tech med en hängbukshoj så blir det ju så, inget konstigt. Behövs inga murar, det räcker med en skog ?Visst, cyklar man över stenmurar på ett hängbukssvin så kan allt hända. På mer klassisk geometri så kommer man med horisontella vevarmar att slå i pedaler och bash/taco.