Hellas fetaste hoj - byggtråden (Nu med ny lack)

Tomcaten sa:
Jofa-kliniken tog emot cykeln och trollade fram 2 cm extra slaglängd fram. Jag är begeistrad(stavfel?) över hans bedrifter för konan.
Fint! blir intressant att se hur du tycker att cykeln förändras. Du kan ju gå helt crazy med offsetbussningar också. Men sadelrörsvinkeln lär bli helt fel iom dina modifikationer som du redan har.

Kanske ska förtydliga att jag bara drog ut gaffeln till sin fulla slaglängd. Manitou utjämnar positiva och negativa kammaren när pumpen är inkopplad, så man ja råka trycka ihop den när pumpen är inkopplad.

jofahjalm sa:
Kanske ska förtydliga att jag bara drog ut gaffeln till sin fulla slaglängd. Manitou utjämnar positiva och negativa kammaren när pumpen är inkopplad, så man ja råka trycka ihop den när pumpen är inkopplad.

#besviken

jag hade hoppats du du svetsat på lite mer innerben...

roskai sa:
Tomcaten sa:
Jofa-kliniken tog emot cykeln och trollade fram 2 cm extra slaglängd fram. Jag är begeistrad(stavfel?) över hans bedrifter för konan.
Fint! blir intressant att se hur du tycker att cykeln förändras. Du kan ju gå helt crazy med offsetbussningar också. Men sadelrörsvinkeln lär bli helt fel iom dina modifikationer som du redan har.

Min önskan vore 1 cm längre bakdämpare men då tror jag att jag är tillbaka på plus minus noll gällande nya gaffel-vinkeln.
190mm bak-dämp är lite klent för mig.

jofahjalm sa:
Hahaha premium

Jaha. Offsetbussningar på öhlinaren vart ju sköj! Detta är ju en otroligt grov mätning med mobilfoto som underlag. Kalibrerade mätverktyget efter hjulbasen som jag vet är 1300 mm efter mätning med tumstock.
polegeo.PNG

Funderar på om man ska sänka gaffeln till 150 från 160 för att få ner BB lite till. Köpte dock ett 160 mm debonair skaft som installerades för typ en vecka sedan, lite surt att behöva göra om det redan nu.

F.Ö går att cykla med den också, 62 ° gaffelvinkel är grejen! Sjukt stabil och säker cykel. Rolig är den också! :D

Liten uppdatering!

Efter några år med denna fantastiska cykel så har lacken blivit lite tråkig.. Det var dags att den fick lite ny färg ?.

Färgen blir solid grå med silvriga flakes.

Började med grundlack efter att ha ruggat upp lacken med 320 papper.
20200929_160024.jpg

Därefter färgen!
20200929_160543.jpg

20200929_182039.jpg

Nu börjar det likna något! Dags för glitter.
20200930_195100.jpg

Några lager klarlack senare och resultatet är enligt nedan.
20201002_183259.jpg

På sista bilden har jag våtslipat hela swingen och polerat ungefär hälften. Därav lite matt på insidan.

Vad tycks?? Kommer mer bilder under helgen!

Kul att ni gillar det! Jag är lite kluven kring dekaler. Det ska stå pole på ramen likt originalet, tjejen är grafiker och har tagit hem lite varuprover. Vit, svart, ljusgrå eller mörkgrå vinyl?

Fast jag kommer att utmana dig om hellas fetaste hoj nu(63,5) eller snart (63) och 19cm fram.
Kände att jag ville utmana polearna i skogarna med lite nya mods.

Klippte in en vit Pole text på ramen. Tycker det ser lite tomt ut som det är nu så det blir nog vit text likt sp som det var tidigare.
pole med logga.jpg

Tillbaka
Topp