Heminredning

Heminredning
museew skrev:
-------------------------------------------------------
> Vill bara dela med mig lite av ett par
> heminredningsprojekt...

Riktigt trevlig vägg det där! :)

Vår hall ser idag ut såhär: http://web.telia.com/~u52306883/Linncykel/_MG_5421.jpg

Det fungerar som det är tänkt och nästa steg är målning/tapetsering och diverse "skavskydd" bakom hojarna. Nån i stil som på din vägg hade passat bra i panelen ovanför dörren.

Heminredning
Min flickvän sa omedelbart när hon såg ämnet, innan vi kollade på bilderna: "har han målat en cykel på väggen, eller?".. Hon undrar även vad en eventuell sambo tycker om motivet;)

Heminredning
Johan S skrev:
> Min flickvän sa omedelbart när hon såg ämnet,
> innan vi kollade på bilderna: "har han målat en
> cykel på väggen, eller?".. Hon undrar även vad en
> eventuell sambo tycker om motivet;)

Inga problem här. Om du är den Johan jag har fått för mig (Bodde i Hökarängen även på början av 90-talet?) att du är så har du nog träffat Malin nån gång och hon är lika fanatisk MTB:are nu som då. Nåt "missfoster" (Hon kallar landsvägshojar så...) vill hon knappast ha på vägen dock...

:)

Heminredning
Calle F skrev:

> Inga problem här. Om du är den Johan jag har fått
> för mig (Bodde i Hökarängen även på början av
> 90-talet?)

Det var ju intressant! Har vi cyklat eller träffats på annat sätt? Kollektivist?

att du är så har du nog träffat Malin
> nån gång och hon är lika fanatisk MTB:are nu som
> då.

Jag gissar att min flickvän inte ville koppla det till kön, enbart till vad en "medboende" skulle tycka när han/hon kom hem och såg att det var en cykel målad på väggen;)

Nåt "missfoster" (Hon kallar landsvägshojar
> så...) vill hon knappast ha på vägen dock...
>
Inte jag heller, trots att jag älskar landsvägshojar. Väggar ska vara rena, tycker jag.

Heminredning
Jag har övervägt väggmålningar flera gånger, men eftersom jag stadigt sänker lägenhetens värde genom skrapmärken från styren, repiga lister, oljefläckade golv (och ett rejält märke i parketten när mekstället välte) samt ett badkar vars emalj sakta slits bort av grus så har jag inte råd att göra några väggmålningar.
Jag fick nästan byta matta i köket på förra lägenheten efter att ha limmat tubdäck.

Heminredning
Markus F skrev:
> Jag har övervägt väggmålningar flera gånger, men
> eftersom jag stadigt sänker lägenhetens värde
> genom skrapmärken från styren, repiga lister,
> oljefläckade golv (och ett rejält märke i
> parketten när mekstället välte) samt ett badkar
> vars emalj sakta slits bort av grus så har jag
> inte råd att göra några väggmålningar.
> Jag fick nästan byta matta i köket på förra
> lägenheten efter att ha limmat tubdäck.
>
> -----------------

lol! välkommen hem till mig, vi kan jämföra styrmärken i halltapeten och oljeprickar på köksväggen efter kedjerengöring med lite för styv kedjeborste!:-D

Heminredning
Tackar för alla positiva kommentarer. Jag är grymt nöjd själv. Jag är fortfarande sambo, jag lurade i henne att jag inte gillade den fåtölj hon vill släpa hit så vi gjorde en "kompromiss"...

Heminredning
skidmarks i vardagsrummet kan jag komma me!...och i hallen. Kattaset hjälper till också, genom att slänga sig upp för -och sen glida ned utmed dörrkarmar. tapeterna blir fina då. som konfetti. på golvet.

Heminredning
SuperApe skrev:
> skidmarks i vardagsrummet kan jag komma me!

En vinter fick jag för mig att öva track stands inne i lägenheten, cyklade givetvis även runt mellan rummen. Fick gå runt med suddgummi och ta bort däckmärken på väggar och dörrfoder efter det...

040317%202044%20109_0933%20i%20vardagsrummet__scaled_640.jpg

Tillbaka
Topp