Hittat cykel i garage.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Exakt!aggrosurf sa:Hej Örjan Tax. Som jag förstår det är det en bra cykle för kustnära backar..och kanske inte skal göras till singlespeed??
Tycker det låter helt vrickat att du tänkte slänga den först.aggrosurf sa:Hittade denna cykel i ett garage. Först tänkte jag slänga den. men tänkte att den var lite ful snygg.Är det värt att renovera eller är det dax att göra en singlespeed av denna cykel? kom med förslag
båtbensbudet sa:Slänga? Den där är värd 3000-4000 även om du vill bli av med den snabbt. känns kanske lite dumt o slänga.
aggrosurf sa:något att att tänka på vid bromsback byte på dessa cyklar?
Du bör även tacka emmer, med flera...aggrosurf sa:tack Håkan
?Bengt-re sa:Tvätta och putsa lite småskavanker/tjärfläckar med autosol. Vaxa sedan ramen om du är ambitiös. Det räcker så putsmässigt, smårepor är patina och inget som skämmer en fin cykel.
Nä. Bara att montera nya bromsbackar och justera in som vanligt. Nya vajrar och bra höljen gör det trevligare.
tackBengt-re sa:Inget fel på den där cykeln!
Varsam renovering och sedan cykla på den!
Nya höljen/vajrar ny Linda och för jisse namn bar end plugs! Det där är en kul cykel!
tack. ?Kalle med K sa:Putstrasa,fet och olja. Obs. Använd Campagnolo-Kompatibla växelwirar, Shimano-wirarna har en något grövre klump i ändan som kan fastna för gott i reglagen. Om samma sak gäller bromsbackarna vet jag inte men du har Campagnolos Monoplaner, Autosol fixar bromsbanorna
aggrosurf sa:jag kan inget om cyklar i racervärlden men hjulen ser ok ut ock är raka och fina.. efter en rejäl rengöring och lite puts ser ramen lite repig och matt ut. några tips?
ska köpa lindor och ändplugg i morgon
något att att tänka på vid bromsback byte på dessa cyklar?
ny kedja får det bli.
så nu får mtb´n vila lite.och gubben får köra retro racer..ska faktist bli kul.
Gamla LookSalabaladala sa:Funderat på vilka pedaler och skor du ska använda? Känner inte igen systemet som syns på bild 2, men det ser knappast ut som något modernt, vilket förstås betyder att det blir svårt att hitta kompatibla klossar och skor. Fynda begagnade SPD-SL skor och pedaler på köp & sälj kanske?
Look Delta cleats bör funka.Kalle med K sa:Gamla LookSalabaladala sa:Känner inte igen systemet som syns på bild 2
Tänkte också på det, bara för att man hittar nåt i ett garage kan man inte bara ta det & sen tro att det är min.Valhalla_ sa:Vänta lite nu..
"Hittade i ett garage" ?
Valhalla_ sa:Vänta lite nu..
"Hittade i ett garage" ?
ejma sa:Om inte storleken passar dig, sälj den. Som stålram är den helt okej och cykeln har många bra delar. Går alltid att uppgradera till 10-delat utan att kosta många kronor och fungerar då utmärkt som motionscykel och behöver inte göra bort sig på platta svenska vägar mot moderna kolfibercyklar.
Ja, piggen ska väl sitta vid vevarmen?kais01 sa:stora framklingan är felmonterad..