Hjälmlagen! SOM HAR SPÅRAT UR...........................

=David Skrev:
-------------------------------------------------------
> OMG! Jag hoppas det inte kommer en bild snart i
> den här tråden.. ;)
>
> Mvh David
>
>
>
> Rätta in dig i ledet!

Haha.gaah.Min plan höll inte nu ;)

Mvh Max

Hahaha skönaste namnet tråden fick :D "SOM HAR SPÅRAT UR......." HAHAH Herre gud! (Lät lite fult måste jag säga max)

Yes jag blev inte den sista att skriva i den här tråden!

Edit:
Nä det blev jag inte!

Senast redigerad av en moderator:
Låt bara någon moderator ta bort tråden.Eller så kan vi starta ett helt nytt ämne ! :)

Vad har ni för planer för i sommar ?

Mvh Max

Senast redigerad av en moderator:
Sola och käka glass. Jag gillar sandwich bäst. Fast den var bättre för ett par år sen när kexen var godare och omslagspappret var stanniolmodell.

gb_sandwich.gif

Mvh David

Redigerad 341 gånger. Senaste ändring 2005-01-08 23:29 av =David.

Måste jobba (desperat behov av pengar!) hoppas få jobb hos LBS men det är väl inte att hoppas på.
Kanske bygga en NS-bana här i stada också, med lite tur och hjälp. Ska kika på lämplig plats imöra om det inte blåser eller regnar. (LAT!)

=David Skrev:
> Sola och käka glass. Jag gillar sandwich bäst.
> Fast den var bättre för ett par år sen när kexen
> var godare och omslagspappret var stanniolmodell.

Mycket intressant iakttagelse av dig :D

Mvh Max

E-beth Skrev:
>

Hmm... Jag skulle just åthuta E-beth för att hon gav sig på fjortisarna, men det senaste inlägget är väl oskyldigt nog, hoppas jag...
(:-{)

Tycker att hjälm verkar bra, har själv en som jag inte gärna cyklar utan!

Lagen...... mja vad ska man säga om den???? Säger som Tobbe sa för en så där sju sidor sedan, dumt att ha en lag för de människor som knappt kan bli straffade.

Sunt förnuft säger väl att hjälm e ganska smart, kanske inte alltid så ballt, men det e ju bara hyfsat ballt att slå sönder skallen med, som man faktiskt kan göra i låga hastigheter.

Intressant läsning annars. :o)

Ber även om ursäkt för att jag kommenterade den ursprungliga tråden ;o)

spindelbenen: Inte behöver du be om ursäkt! Det gör inget. Det är sådant man får ha överseende när man kapar en tråd såhär tycker jag! ;)

Ahhh Lakrits pucken är en klassiker. Men jag saknar faktiskt de där GB stängerna hette de va? Det fanns vanilj och päron har jag för mig?! Var som en rektangel bara. Enkel, god och billig! Fast köpte man den på stranden när vännerna var med blev man ju kallad för snåljåp =OD

Yes! Äntligen! Tack E-beth!

Jag har under en tid hävdat att GB hade en glass som hette Pommac, och som hade en smak av... pommac. Ingen har hållit med mig, utan alla påstår att jag antingen ljuger eller hittar på. Möjligen att något annat företag saluförde glassen. Tack vare GB-länken har det nu uppdagats att denna pinnglass dök upp på den öppna marknaden 1981, för att sedan vara borta redan 1983. Jag har klara minnen av att själv ha gått till en kiosk på Öland och köpt glassen, och nu vet jag att jag måste ha gjort det vid 4 eller 5 års ålder. Det var duktigt av mig! Dock var det inte lika duktigt att inte själv komma på att kolla på GB:s hemsida...

/HMan

Appropå omslag så tyckte jag Mmmarabous chokladkakor hade en avsevärt bättre smak innan de började med de helt tillslutna förpackningarna de har idag, tror tom koncistensen blev annorlunda, undrar om de har nån modifierad stärkelse eller så i chokladen? Sämre är det i alla fall.

hittade massa glassar jag saknat! Nästan så jag började gråta! GB skruven som fanns -86 är en klassiker. Kärlek från början till slut! Bubbelgum fanns ju också vill minnas att man enbart köpte glassen för det fåniga tuggumit som inte hade bra kvalitet. Fingern tror jag det hette var också väldans god. Åt den bla i Åren en vinter minns jag....ehum...kan misstänka att intresseklubben antecknar eller att någon blivit träffat av intressepilen? =OD

Nogie Skrev:
> Appropå omslag så

Ja det var ju åxå stanniolpapper!

Jag tror vi är något på spåren här. Konspirationen mot stanniolpapperomslagen! Jag svär varje gång jag försöker återförsluta smörpaketet och minns hur fint det gick innan arla bytte ut stanniolen mot plast av något slag. Ska det vara så svårt att uppfinna ett miljövänligt omslagspapper med stanniola egenskaper?

7310865005250.jpg

vet inte staniol är väl metall? Isf borde det väl gå att återanvända? Känner att mina kunskaper är dåliga på detta område. MEN staniol fanns även på Kex chocklad...kommer du ihåg när man råkade bita i staniolen? Du kanske var mer förutseende än andra...men rackarns vad det kändes =OD

=David Skrev:
> Nogie Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Appropå omslag så
>
>
>
> Ja det var ju åxå stanniolpapper!

David har kanonkoll ! :)

/mvh Max

Hehe, ajdå har de bytt ut på smöret oxå?

Kexchoklad har de ju bytt på oxå, dock är det rätt fint att slippa tugga alufolie*s* Men det är väl den enda fördelen. Smak och koncistens var i alla fall i mitt minne bättre tidigare.

Frågan är ju vad det är vi egentligen stoppar i oss? Direkt naturligt är det nog inte speciellt mycket som är idag, hur påverkas kroppen av modifierade ingredienser i vår mat? Kanske är det inget att oroa sig över, men om man om 40 år upptäcker negativa verkningar är det väl sent att börja införa restriktioner mot detta då man fött upp ett par generationer till på dessa dåligt utprovade födoämnen.

Allt är en konspiration, men vilka ligger bakom o tjänar på det?*s*

Nogie håller med om att det är lite skrämmande. Måste påpeka att du är en riktig stekare på att skriva ;D

Tack o bock:-) Tror att det börjar räcka för idag, måste försöka vända tebax dygnet till måndag(gissar att det inte kommer att funka).

för att lämna staniolen och gå in på snabbmat så saknar jag de puffplastiga boxarna som bigmacen kom i tidigare.. klockrent att dela upp frittar och burgaren i varsin halva istället för att fippla med pappret.

fast det var ett sidospår. =)

mattel Skrev:
> för att lämna staniolen och gå in på snabbmat så
> saknar jag de puffplastiga boxarna som bigmacen
> kom i tidigare.. klockrent att dela upp frittar
> och burgaren i varsin halva istället för att
> fippla med pappret.
>
> fast det var ett sidospår. =)
>
> ______________
> ja, ja, ja, ja... nej
>
> är det tone bekkestad?

ja, nu är man ju helt handikappad på donken.

E-beth Skrev:
> http://www.gb.se/2003/nostalgi/1043581820.html/

Hm... Så jag och Big Nut är födda samma år, hur knyter man samman den informationen med allt dravel här ovan?

;)

Oskar: Jag har cyklar MTB i skogen sen '96 (med hjälm sen '97). Förra året slog jag för första gången i skallen (Lunsen, tur med Happy). Fick märken efter hjälmen och glasögonen vid tinningen, ovanför ögat och i pannan. - ingen annan stans på kroppen. Törs inte tänka på vad som hänt om jag saknat hjälm...

Tog bokstavligen emot fallet med skallen, inga nackmuskler i världen hade kunnat rädda mig där, men tack vare att mina är rätt grova klarade jag mig utan bristningar etc. i vart fall.

Japp, det blev en ny hjälm efter det trots att det inte syntes på den att den kraschat.

Jag föddes när GB-toffee och Gelé Apelsin var på tapeten men jag känner mig mer jämngammal med Puckstång Light.

Om jag inte missminner mig helt fel eller rätt så ligger den här lilla gynnaren i en pappkartong som fungerar alldeles ypperligt att åxå ha frittarna i.

stor_bacon_puff.gif

Här sitter jag och läser och försöker komma på vad ni menar med rubriken att hjälmlagen spårat ur....
Det är väll inget större fel på den lagen.

(nu fattar puckot att det är tråden som avses (lite seg idag) ;-)

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp