Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tyvärr bara 32 ekrar som max.BORG22 rim brake rims in polished silver 700C
The BORG22 is a 450g rim brake rim that is 24mm wide (19mm internal width), 22mm deep and is an alloy clincher rim that is also tubeless tyre compatible. It has a machined sidewall. It's width make it quite stiff allowing lower spoke counts. Better still there is an offset drilling option so...thecycleclinic.co.uk
Kanske?
Du har ju både Hunt och Halo, men bägge har blivit nedkluddade med Laser som inte går bort i första taget och tar extra betalt för förfulningenAaah missa!
Skulle vilja hitta Kinlin 31 i silver...
Det beror på vad du tänkt bygga med i övrigt. Jag hade generellt gått på silver. Vita är lite väl nollnollfult fortfarande.Till denna ram:
Visa bilaga 543942
Vad tror ni, vita eller silver-nav? Styre/stam blir Zipp så inte polished, utan med hard anodized eller vad det heter.
Jag instämmer. Osäker på om Bitex finns i vitt däremot polerade, dock inte Campa-finish. Novatech har däremot funnits i vitt, bild kommer hur det ser ut efter ca 10 årVita hade passat gaffeländarna fint såklart, men jag tror att vitt bär smuts väldigt dåligt och att de efter ganska kort tid ser lite ledsna ut. Silver passar ju däremot nästan till allt och kan knappt bli fel.
Bike 24 har undersökt hjulet och ska skicka ett nytt hjul. Så vad felet berodde på förblir en gåta för mig.Hjulet ska returneras. Jag kommer inte ihåg om centrumlåsskruven (center lock) för att fästa bromsskivan levererades med hjulet eller om den kom med bromsskivan?
Använder du FreeSpoke kan du själv lägga in de saknade värdenaHej!
Har försökt med diverse kalkylatorer / wheelbuilder/ freespoke men ingen bekräftar min längd på mina ekrar.
Det borde du väl kunna få från tillverkaren?Mest för att det verkar saknas mått på straight pull varianterna?
Det heter nav.....Här hittade jag äntligen infon på hubbarna!
Visa bilaga 546167
Oj!Jag får träna dubbelt på mina landsvägshjul. En vecka efter att nya fälgen kom på så sprack den i en krash
Mmm får 50% på nya fälgen. Fälgen innan, som var en vecka gammal, var också en utbytesfälg efter att jag SPRÄNGDE den fälgen (pumpa upp den)Oj!
Trist
Har tillverkaren ngn form av kraschgaranti/utbytesrabatt?
Topp! Vad för nipplar rekommenderas, alu eller mässing?Kör DT Comp.
Eller Sapim Dlight. Lite tunnare på mitten men lika lätta att bygga med. Sapim Laser eller DT revolution om du har bra tålamod.Kör DT Comp.
Länkar saknas, eller?Riktställ då?
Rosebikes har ett för en femhunka. M-wave för det dubbla, eller nåt annat för ytterligare mer pengar.
Ett ställ som klarar olika navbredder och olika TA borde vara mer framtidssäkert.Om man tänker sig bygga ett par hjul och sedan mest bara se till att befintligt hjulbestånd (typ 20 hjul känns det som) håller sig riktade – finns det då anledning att investera i nåt dyrt? Använder ram för att rikta hjul idag, så allt blir väl minst ett steg upp.
Ok, då verkar det som om jag har missförstått ditt tidigare inläggAng Aliexpress-stället däruppe.
Nu har jag byggt typ 4 hjulpar och tycker nog kvaliten är ändå rätt bra, tror inte Park är mycket bättre.
Funkar det inte att vända på hjulet i riktstället?Centrering får man kolla med rätt verktyg.
Hehe, nja alltså det enda är att jag tror det är typ 1 mm fel åt ena hållet.Ok, då verkar det som om jag har missförstått ditt tidigare inlägg
Funkar det inte att vända på hjulet i riktstället?
Vad är det på bilden i mitten på nedre raden (70g)?Om någon mot all förmodan undrar vad beståndsdelarna i ett Bontrager Line Comp 30 2018-2021 väger, så kommer svaret här
Vad är det på bilden i mitten på nedre raden (70g)?
Japp. Vägde vid senaste hjulbygget.Hoppsan, 70g fälgband för ett hjul är en del
Enl R2 väger en 10m rulle endast
![]()
Det borde kunna bli <15g/hjul
Död åt alla webshopar som inte kan filtrera på material, bredd eller antal ekrar.Finns det någon standardrekommendation för en ~30 mm kolfiberfälg, 28 ekrar, lagom för svensk stig och lite snällare parkåka? Och vad ska jag ha för ekrar och nipplar?
I storleksordningen dubbla priset mot Kina (inkl frakt och tull) då. (Vill minnas att det landade på ca 8k för fyra EIE-fälgar i höstas). Dubbelt så bra? Kanske. Mina hette inte ”Advanced”. ;-)Död åt alla webshopar som inte kan filtrera på material, bredd eller antal ekrar.
Men NEWMEN Advanced SL A.30 Disc 29" Carbon känns som en fullträff, enda problemet är att de går på €420. Inget impulsköp direkt...