Hjulstorlek

Gumbler

Medlem
Hjulstorlek
Hej, köpte ett par hjul som är 630 - 23-25.
Trodde att dom skulle vara bredare så jag köpte ett par 630 32 däck. Knepigt att få dom att passa. Går det eller måste jag köpa nya däck? :/

Hjulstorlek
Vad är det om är knepigt? Vilken fälg försöker du montera dem på? Känns som det saknas en del vital information för att kunna ge ett adekvat svar. Men annars, köp en ny cykel, en Canyon!

Hjulstorlek
Gumbler sa:
www.cykelkraft.se/dack-630-252710-duro-svart-standard-monster

Om de inte går tänkte jag att dessa kanske funkar? :)

Sådana har jag på min Monark, helt ok däck för en gammal gubbracer.
Om utseendet finns det naturligtvis delade meningar, men jag gillar faktiskt looken med smala däck på breda blanka fälgar.
Här provmonterat på en annan cykel

Mvh Ulf S.

Bilagor

• 20150213_175424~2~2.jpg
    20150213_175424~2~2.jpg
    106.1 KB · Besök: 26
Hjulstorlek
Stumpy sa:
us930 sa:
Sådana har jag på min Monark
Har du flyttat dem från Maratonen, eftersom du inte hade long reach-bromsar på den?
Nja, det är inte riktigt hela sanningen, det där är en lång historia.... Maratonen är ett Cafe racer projekt som har stannat av (men någon gång i framtiden så hoppas jag att den kan få glänsa utanför något cafe, om jag fortfarande är i stånd att cykla då.... ; )
Den som orkar kan läsa här,

https://happyride.se/forum/read.php/1/2617668/2792817#msg-2792817

den korta versionen är att jag har flyttat upp/bak framhjulet i gaffeln (och bakhjulet framåt) för att få lite rejsigare geometri på den, så nu passar denna bromsen.
Hjulen gillade jag så mycket att jag ville använda dem direkt, så de hamnade på Monarken tills vidare (som i och försig har longreach bromsar, ja)

Mvh Ulf S.

Bilagor

• 2017-05-16.jpg
    2017-05-16.jpg
    476.8 KB · Besök: 29
Tillbaka
Topp