Hundattack på Västerbron!

SuperApe

Aktiv medlem
Jobbigt läge.
<http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=734291>

edit: uppvigling. Vad hade du gjort?

Senast redigerad av en moderator:
Instämmer med JLarsson, det är i regel alltid något liknande svar man får av en hundägare vars hund inte sköter sig. Och vipps så övergår ansvaret över offret.

det är hundägaren som inte sköter sig. hundar gör väl bara sin hundbusiness.

Hade bländat jycken med DiNotten och kastat den överbord. Rent reflexmässigt i nödvärn förstås.

Hundägaren borde få ett koppel och ett par örfilar i present. Använder han fortfarande inte kopplet så avliva kräket

vad ska vi göra med hunden då?

evosmos skrev:
-------------------------------------------------------
> Hundägaren borde få ett koppel och ett par
> örfilar i present. Använder han fortfarande inte
> kopplet så avliva kräket

SuperApe skrev:
> vad ska vi göra med hunden då?
>
> evosmos skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hundägaren borde få ett koppel och ett par
> > örfilar i present. Använder han fortfarande
> inte
> > kopplet så avliva kräket

Göra kebab av?

Allvarligt talat så tror jag det verkligen ett extra jobbigt läge just med en sådan kamplysten hund, om det nu var en sådan hund. Att slå tillbaks mot en sån är ju att be om mer stryk. Jag tror väldigt få är kapabla att slåss och vinna mot en sådan jycke, man kan nog veva med låset bäst man vill. Men vad vet jag, jag har en 3 kilos kisse.

SuperApe skrev:
> Jag tror väldigt få är kapabla att slåss och vinna mot en sådan jycke

Även på denna punkt är alltså "kamphundar" väldigt jämförbara med hagelgevär.

Det mest skiljer är att hagelgeväret är hyfsat konsekvent och förutsägbart i sitt utövande. Guns don't kill people. Så det vore tryggare om folk gick omkring med hagelbrakare än med de där vapenvovvarna. God bless America.

Slåss mot en pitbull är nog ingen bra idé, men man kan ta reda på vart den bor och bjuda på en arsenik och råttgiftsbehandlad T-bone:-)

När jag bodde vid Hornstull brukade jag kväll- o nattetid stöta på en kille som rastade ett mörk pittbulliknande monster i Tanto. Redan på 50m håll brukad den morra igång när man kom trampades.

En bra hund är alltid en bra hund. Finns inget som kan ursäkta en attack. Finns alldeles för många hundägare som är allt för flata mot sina jyckar.

Det kanske vore på sin plats att ha ordning på hunden. Specielt om den "inte gillar cyklar" och man befinner sig på en cykelbana. Det borde fan vara mer skyddsjakt....

SuperApe skrev:
> en gammal hagga verkar vara ägare, eller iaf
> rastare.
>
En man enligt aftonbladet:
"Mannen kopplade sedan hunden och gick tillbaka till parken på Långholmen, uppger Hagdahl. "

Varför läser jag hela denna tråd? Har jag inte bättre för mig?

Det är koppeltvång året runt i hela Stockholms stad (kommunen) samt Huddinge kommun. Ändå möter man idioter till hundägare med lösa hundjävlar.. uppenbarligen är det inte straffbart att bryta mot.

Förbannad blir man iaf!

stungun_1.jpg ht=725

Kanske det ;-)

Förmodligen fungerar det knappt då folk som föder upp kamphundar lär använda stunguns(enligt deras egna internetforum) i fostrande syfte.

Som sagt, felet sitter mest troligt hos hundföraren. Många som inte inser vikten av ledarskap. Eller ens klarar av att läsa sin hund.
Som hundägare råkar jag också ut för andra hundekipage, och är inte lyckligare jag, i de situationer som ibland uppstår. Lever med den beredskapen, att själv gå emellan vid ett anfall mot min hund. (Vill inte behöva avliva min jycke, som troligen skulle gå ut som segrare..) Biter den främmande hunden mig däremot, blir det nödvärn! (Dessförinnan får jag inte göra särkilt mycket.)
Tursamt nog är de flesta jyckar ganska mjuka i sättet, och det räcker att man blåser upp sig lite, och mullrar att de skall gå till husse/ matte.

Förnuftigt att inte som ovan vid hund försöka slåss med en "kamphund", då de kan vara hårdlekta med, och då de bara tänder värre av smärtan..

Lokalt har vi tre familjer som sabbar för resterande hundägare, genom att inte plocka upp efter sig eller respektera koppeltvång på gården.. Det hjälper inte med regler, så länge påföljden uteblir! (Tänk rödljuskörning..)

Ring polisen direkt, och de får plocka in ekipaget för test. Då får de kolla reg.märkningen samtidigt.

Min kompis pit hoppade upp i en ek och fick tag på en vadtjock gren, den hängde kvar tills den hade bitit av grenen och trillat ner... sega rackare det där... :-/

pl0nk! skrev:
> Det är koppeltvång året runt i hela Stockholms
> stad (kommunen) samt Huddinge kommun. Ändå
> möter man idioter till hundägare med lösa
> hundjävlar.. uppenbarligen är det inte
> straffbart att bryta mot.
>
> Förbannad blir man iaf!

Det är ingen garanti för att cyklister ska vara säkra, en hundägare slet ut sin pitbull ur ett buskage och ut på cykelbanan i våras. Där cyklade jag och hunden var så aggressiv att den högg efter mitt ben. Som tur var träffade den inte, ägaren såg inte ut att kunna hålla besten mer än 20 sekunder ungefär..

Ja, och smarta....

Little Stereo skrev:
-----------------------------------------------------

>Min kompis pit hoppade upp i en ek och fick tag på en vadtjock gren, den hängde kvar tills den hade >bitit av grenen och trillat ner... sega rackare det där... :-/

Känns gott att de fortsätter skicka program som "mannen som viskar med hundar" (4+).. Skrämmande hur många som tror sig ha köpt en gådocka, istället för ett djur!

SuperApe skrev:
> Bump
> DN summerar lite
>

Hundägaren borde stängas in i ett trångt utrymme med en vältränad militärhund som fått order att attackera...

Tillbaka
Topp