Hundattack på Västerbron!

Nästa djur blir en mandrill!
thankyou-mandrill-mind-lg.jpg

Då behövs ingen dyrt uppsminkad flickvän heller!

Ett steg i rätt riktining. Däremot så tror jag inte den hunden är lycklig hos den matten/hussen den hade nog mått bäst av en omlpacering. Självklart efter en utvärdering av dess mentala hälsa.

cerberos skrev:
-------------------------------------------------------
> Ett steg i rätt riktining. Däremot så tror jag
> inte den hunden är lycklig hos den matten/hussen
> den hade nog mått bäst av en omlpacering.
> Självklart efter en utvärdering av dess mentala
> hälsa.

När polisen är lam så reagerar organisationen hundar utan hem:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=739249

Räcker väl inte med att de bara tar hunden...

Sjukt att enorma resurser läggs tex på att åtala tre män som står bakom pirate bay för att ha "underlättat fildelning" och stämmer dem på 1.2 miljoner och sedan får såna totala idioter som tantfanskapet skringa helt fri efter lite "du bör nog allt ha munkavle på den där" från polisen.

Hon borde åtalas för misshandel och flera fall av olaga hot.

"Den här rasen kallas i England för "nanny dog" (ungefär "barnvaktshund" på svenska, DN:s anm.) och är egentligen gudomligt snälla och gulliga. Men de påverkas mycket av hur de blir behandlade. Är man snäll och mjuk får man en sådan hund - och tvärtom om man är hård och elak. Rasen är ingen kamphund, de blir bara sådana om de tränas till det, säger hon." (citat dn.se)

O ja, den perfekta familjehunden, amplitudförstärkare av familjehumöret kort sagt... De glömde tillägga. - Om den inte rastas tillräckligt äter den cyklister :)

stabilt :o

Cyklistjagande hundar kan man lätt få ur odresserade draghundar och jakthundar också. Det är helt enkelt kul när saker rör sig lite snabbare, än ens övergödda broilerhusse förmår erbjuda för tillfället! Går att få fram ur de flesta hundar, men en del är bara så söööta, att ingen ens säger ifrån när de kommer.. utan erbjuder ngt. trevligare än den missnöjda ägaren verkar göra just då.

De som skaffar amstaff och liknande illa omtalade sorter, borde ha i åtanke att försöka förbättra ryktet. För hundens skull.
gryphon_pup_opt.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Lagboken... är väl bara ännu ett uttryck för yttrandefriheten? En samling mossiga gubbar i panik, som insett att deras olika ideer håller på att krocka.
Jag har till skillnad från de åtalade i Nurnbergrättegången, fått lära mig att tänka själv! Uttryck som "Lagar är till för att brytas", och "fri (från) uppfostran" har omgärdat min uppväxt. Inget är fel, du själv är viktigast i ditt liv..

Varför får inte hunden vara djur, när katten får? Det kan inte bli fel! Det är så naturligt, att starkast överlever.

-Så nu skall jag ta ngt. lugnande. En pepparkaka.

Tillbaka
Topp