Hunneberg x-mountain

Hunneberg x-mountain
Hej.
Vet inte riktigt vad du är van vid, men det är fina singeltracks med en del rötter, spångar, vattenhål (om det regnat nyss) samt sten.. Naturlig stig/vandringsled men utan stora hinder som man måste hoppa över eller bära cykeln över.

Jag körde banan förra veckan och det tog mig ca 2h 15min om det nu säger något om hur tekniskt det kan vara.. :)

Banan är riktigt bra (den andra loopen alltså. Den första 22km loopen är mest grusväg)!

Hunneberg x-mountain
ÄÄhhh, Hardtail fungerade fint.. Men det är ju en hel del rötter på den banan, haha :)
Blev en 7:e plats med tiden 2:04:59 för mig.
Hur gick det för er?

Hunneberg x-mountain
gott skrev:
-------------------------------------------------------
> Nästa gång blir det nog FS-maskin, maken till
> ojämn stigcyklig har jag inte varit med om innan.

Tycker samma lika :)
Fråga herr Anderssvensson hur nöjd jag var när jag kom i mål...

Förutom det så var det ett väldigt bra arr. Då de endast har kört tävlingen ett år tidigare. Önskvärt vore väll pilar istället för snitslat. Men men.

Tack vare denna tävling så blir det FS nästa år, ev 650b. Byggtråd lär dyka upp :)

Hunneberg x-mountain
Jag var och cyklade i Hunneberg men tyckte det var riktigt trist. Jag hittade bara enkel stig med mycket sumphål och så en heldel grusväg. Kanske cyklade på fel ställe.

Hunneberg x-mountain
etnica skrev:
> Jag var och cyklade i Hunneberg men tyckte det var
> riktigt trist. Jag hittade bara enkel stig med
> mycket sumphål och så en heldel grusväg. Kanske
> cyklade på fel ställe.

Finns väldigt mkt bra stigar där uppe.

Dock så var det tävling där i lördags, vilket det är det som diskuteras :)

Hunneberg x-mountain
rularn skrev:
> Hur ska man tolka detta? Var banan bra eller för
> mycket grusväg??

Den kördes i två loopar.

Den första på 22 km, var mkt grusväg och traktorstig. Med högt tempo och klungkörning.

Den andra på resterande 28 km var betydligt mer stig. Skulle tippa på att 60-70% var stig. Det kändes så i alla fall. Fast det kan ha och göra med att det var så ojämn stig.
Banan är ju inte så teknisk eller svår. Utan det är den ojämna marken, små håligheter och hårda grästuvor som gör den så jävlig.
Kändes som man körde med låst gaffel hela tiden, pga att den inte dämpade för de små ojämnheterna. Fast detta är ju min personliga uppfattning.

Tillbaka
Topp